Jump to content
GrommiZ

VM styrkeløft, stavanger 4-9 november.

Recommended Posts

Norge hadde fylt sin "kvote" med 8 mannlige løftere, og ingen i -93 kom gjennom nåløyet. Vet riktignok ikke hvordan denne "kvoteringen" fungerer, og hva som avgjør hvor mange løftere hvert land kan ha med.

Okei! Viste ikke at det var slik.. :p

Fortsetter under...

Aleksander Kirketeig, som løftet i Stavanger i 2006 gjorde comeback og satset mot årets VM. Han ble tatt ut på landslaget og var i "støtet". Det manglet dessverre litt og han ble "kun" tatt ut som reserve. Hadde Bo Bergan holdt seg skadefri og lykkes på sitt planlagte raid på NM i år - så hadde han gjort, ikke bare Aleksander rangen stridig, men garantert også konket ut en av dem som nå representerer de norske fargene i siddis-hovedstaden.

Jeg tipper både Bo Bergan og Aleksander kommer tilbake og representerer Norge etterhvert.

Bo Bergan er en potensiell fremtidig verdensrekordholder i markløft i -93 eller - kanskje etterhvert - i -105.

:)

Annonse

475kg! Sinnsykt! Så nesten ut som han hadde litt mer inne også

Definitivt! :)

3 "lette" løft, 2 av dem var nye verdensrekorder! Helt avsindig! :)

Annonse

Angrer på at vi ikke fikk dratt og tatt egne bilder under hele VM, men håper uansett dere er fornøyd med dekningen :)

Ja, fint dere endelig poster noe interessant. Gjerne mer fra den fronten. Vet det er fitnessbloggen, men styrkeløft er ganske poppis her inne. Nesten så det har tatt over fitnesstrenden ;)

I dag kl.15.30 starter årets VM i styrkeløft med klasse -59 og -66 herrer!

Følg med direkte herfra http://styrkeloft.no/ :)

Gratulerer med veldig bra gjennomføring og bra show :) Jeg fikk dessverre ikke vært der på lørdag, men var knallmoro på fredag også. På lørdag satt jeg i bilen og så på streaming.. og det var knallbra kvalitet via 3g faktisk.

Kult å se at du traff bra på formen også Stian :)

Gratulerer med veldig bra gjennomføring og bra show :) Jeg fikk dessverre ikke vært der på lørdag, men var knallmoro på fredag også. På lørdag satt jeg i bilen og så på streaming.. og det var knallbra kvalitet via 3g faktisk.

Kult å se at du traff bra på formen også Stian :)

Veldig bra, takk for det! :)