Jump to content
trygvesson

Fullkroppsprogram med baseøvelser - tilbakemelding?

Recommended Posts

Hei,

Pga tidsklemma så satser jeg på et fullkroppsprogram. Har trent styrke av og på i noen år, uten veldig store resultater, men teknikken i øvelsene sitter. Jeg tenkte å kjøre et fullkroppsprogram primært på baseøvelser to dager i uken. Målet mitt er å prøve å øke muskelmasse.

Følgende øvelser HVER gang:

Benkpress (3xrep)

Skrå hantelpress (2xrep)

Markløft (3xrep)

Chins (2xrep)

Smal benkpress (3xrep)

Dips (2xrep)

Militærpress (3xrep)

Arnoldpress (2xrep)

Knebøy (3xrep)

Utfall (2xrep)

Rep med 3 set:

Uke 1-3: 10

Uke 4-6: 6

Uke 7-8: 3

Rep med 2 set:

Uke 1-3: 12

Uke 4-6: 8

Uke 7-8: 5

Blir det i overkant med så mange baseøvelser hver gang? Mangler det noen øvelser? Burde jeg bytte noen øvelser med noen andre?

Det jeg i bunn og grunn lurer på er om dette kan være et fornuftig treningsprogram i og med at jeg kun skal ha 2 styrkeøkter i uken?

Setter STOR pris på tilbakemeldinger, da jeg ser på meg selv som nybegynner :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Trenger du benkpress, smal benkpress, og hantelpress i samme treningsøkt? Hvorfor ikke bare holde deg til vanlig benk og heller bli grisesterk i den? Bra med de fire store, bra med dips og chins, men alt på en gang kan bli ganske mye.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trenger du benkpress, smal benkpress, og hantelpress i samme treningsøkt? Hvorfor ikke bare holde deg til vanlig benk og heller bli grisesterk i den? Bra med de fire store, bra med dips og chins, men alt på en gang kan bli ganske mye.

This

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hva med Starting Strength? Jeg synes det programmet er topp, og øker jevnlig i styrke (=volum) :). Har kostholdet vært for svakt siden du nevner at du ikke har hatt så bra resultater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du velger gode øvelser, men som aurelius er inne på er det ganske tøft med 4-6 press øvelser på samme økt. Også kan det etterhvert bli kjedelig hvis man skal gjøre de samme øvelsene hver gang.

Selv kjører jeg også fullkroppsprogram med base øvelser. Kjører baseøvelser tidlig i programmet.

(sett 3-8 / rep 1-8) (feks. tung 6/2-4, middels 4/4, lett 3/8)

*Knebøy

*Benk / MP

*Mark (sumo og vanlig)

også varierer jeg med øvelser jeg føler for (velger 1):

sett 3-4 / rep 6-15

* Chins, pullups, nedtrekk osv

* pushups, dips, flies, cable crossover, osv

*hantelpress, skulderpress osv

*nordic ham, leg curl, leg extension, osv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...