Gå til innhold

Tilbakemelding på kostholdsplan


Nessieraw

Anbefalte innlegg

Høyde: 188

Vekt:86,5 for 2 mnd siden

Mål:ligge på 90kg og få større definerte muskler samt redusere fett%

Skal i dag for første gang på 2 mnd veie meg(blir spennende):)

Dette er hva jeg spiser hver dag

M1:

Skinkeomelett (3 egg)(100g kokt skinke) m/100g grønnsaker og avocado (½) med sitron

M2:

200 gram karbonadedeig og 150g ris + 100g grønnsaker

Snack: Mager vaniljekesam med bær

Inntak før trening:

10g bcaa og et eple

Inntak etter trening:

40G protein

4 riskaker

og en eske rosiner

M3:

200 gram Karbondadedeig og 150g ris + 100g grønnsaker

M4:

Havregrøt kokt med melk, med kanel og sukrin

Rekkefølgen på måltidene varieres litt for hver dag,kommer an på hvordan dagene er.

Begynte med kostholdplanen for 2 mnd siden

trent knallhard i ett år ,men da var det ikke noe strengt kosthold, var mest styrken jeg merket på da.

Spørsmålet er om dette er ett optimalt kosthold å følge for å nå mine mål ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du regnet inn hvor mange kalorier du ligger på? Er det sånn du har spist de siste 2 mnd? hvordan har da dette kostholdet påvirket vekt og mål på denne perioden?

Ligger på ca Ca. 3260kcal, 190g protein, 400g karb, 77g fett

Som sagt så har jeg ikke veid meg enda,noe jeg skal gjøre idag!

i tillegg så har jeg begynt å føre logg så jeg merker framgang på styrken i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på ca Ca. 3260kcal, 190g protein, 400g karb, 77g fett

Som sagt så har jeg ikke veid meg enda,noe jeg skal gjøre idag!

i tillegg så har jeg begynt å føre logg så jeg merker framgang på styrken i tillegg

Det blir jo litt lettere å se om opplegget er rett for deg når du har veid deg. Har du tatt før mål på cm også?

Blir spennende å se hva du har oppnådd hittil da.

Eneste jeg ser sånn ved første øyekast er at jeg savner litt fett i kostholdet ditt. Men du steker kanskje kjøttet i god olje i tillegg til avokadoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tatt noen mål faktisk,angrer litt på det nå!

bruker kokos olje til steking, samt at jeg begynt med 10g fiskeolje fra i dag av;)

Ja, blir spennende og se hvor mye jeg er oppe i nå, men blir ikke skuffet hvis det er lite endringer på vekten,da vet jeg at det er bare noen endringer som må gjøres med kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tatt noen mål faktisk,angrer litt på det nå!

bruker kokos olje til steking, samt at jeg begynt med 10g fiskeolje fra i dag av;)

Ja, blir spennende og se hvor mye jeg er oppe i nå, men blir ikke skuffet hvis det er lite endringer på vekten,da vet jeg at det er bare noen endringer som må gjøres med kostholdet!

Det er ikke sikkert. For om muskelmassen har gått opp så kan fettprosenten ha gått ned selv om det ikke vises på vekta. Har du merket noe på bukser/klær?

Husk å måle i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tatt noen mål faktisk,angrer litt på det nå!

bruker kokos olje til steking, samt at jeg begynt med 10g fiskeolje fra i dag av;)

Ja, blir spennende og se hvor mye jeg er oppe i nå, men blir ikke skuffet hvis det er lite endringer på vekten,da vet jeg at det er bare noen endringer som må gjøres med kostholdet!

Må ikke glemme at kroppsvekten kan vise den samme som for 2 måneder siden! Du kan ha fått mer muskelmasse samtidig som du har redusert fettprosenten. Muskler veier mer enn fett (y) Ikke stol blindt på badevekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert. For om muskelmassen har gått opp så kan fettprosenten ha gått ned selv om det ikke vises på vekta. Har du merket noe på bukser/klær?

Husk å måle i dag.

Buksene mine har blitt litt slakkere i midjen..brukte faktisk belte her om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk kun til og veie meg og da var min nåværende vekt 85,1 kg!jeg ser på kroppen at den er strammere !

Bør jeg eventuelt justere opp carbsen ?

Føler du at du mangler energi? Hvordan føles formen? Er du mye sulten? Føler du at du har nok overskudd og energi?

1 kg vektnedgang med synlig nedgang i mål er jo en flott fremgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følerjeg har bra med energi og alt det der,kan være litt sulten noen ganger mellom lunsj og middag!

Ser som sagt resultater på kroppen,så det tyder på framgang:)

Alltid greit med et lite mellommåltid mellom lunsj og middag. En liten neve nøtter og en frukt blir nok bra :)

Husk å ta mål nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...