Gå til innhold

Trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år, 167 cm høy og veier mellom 55-58 kg. Er dette normalt?

Trener 6-7 dager i uken, og en vanlig matdag ser ca slik ut:

Frokost: 2 knekkebrød med pålegg, 1 egg + en skål naturell yoghurt/kesam med frukt/rosiner/havregryn

Lunsj: proteinpannekaker (1 egg, 1 ss havregryn, 1-2 ss melk, 1 ss mandelmel) toppet med cc/kesam + frukt

Middag: en porsjon(fisk/kjøtt/fugl, søtpotet + grønnsaker)

Kvelds: samme som frokost

Mellommåltid: et stort fat med frukt + 1 neve rosiner/nøtter

Mål med trening: Bli sterkere, løfte tyngre.

Får jeg i meg nok mat?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har en ganske lav vekt, men du er innenfor normalverdiene, ja. Du trenger derimot på ingen måte å være redd for å gå litt opp i vekt heller. Det er vanskelig å si så mye om kostholdet ditt uten å vite mer konkret om mengder, men det kan se noe lite ut. Har du fremgang på trening?

Mengdene er f.eks 1 kyllingfilet, 1 søtpotet + masse grønnsaker, "1 skål naturell yoghurt/kesam er som regel 1-2 ss yoghurt, 1-2 ss kesam + frukt (som kan være 1/2 eple, 1 nektarin)

Har hatt litt fremgang på trening, men ikke så veldig mye. Føler aldri musklene mine blir noe større, men at de bare er samme hele tiden

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg er 167 cm høy og veier 57-58 kg, nesten som deg altså. Med den treningsmengden tror jeg du bør øke matinntaket, da vil musklene vokse og fremgangen bli større :)

Hva/hvor ofte trener du, og spiser du da? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trener styrketrening 4 ganger i uka, lite eller ingen kardio. Jeg er neppe noe forbilde på matfronten og vet at jeg ikke får i meg nok selv alltid, men en god dag kan se slik ut:

Frokost: 2 skiver/ evnt 3 knekkebrød med philadelphia, skinke + 1 avocado

Lunsj: 2 skåler med Biola og hjemmelagd muesli ( mye nøtter, kjerner, rosiner + 4-korn )

Mellommåltid: 2 knekkebrød med peanøttsmør

Middag: F,eks 1 laksefilet/kyllingfilet med poteter/ris/pasta, grønnsaker og saus

Dessert: Halv boks vaniljekesam med blåbær + en neve cashewnøtter

Mellommåltid: Smoothie av banan, helmelk, yoghurt, frosne bær,1-2 ss olje for ekstra kalorier

Kveldsmat: 2 polarbrød med smelta ost

Mellommåltider: 2-3 frukter + noen never nøtter

Etter trening blander jeg proteinpulver med helmelk og spiser en håndfull rosiner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener styrketrening 4 ganger i uka, lite eller ingen kardio. Jeg er neppe noe forbilde på matfronten og vet at jeg ikke får i meg nok selv alltid, men en god dag kan se slik ut:

Frokost: 2 skiver/ evnt 3 knekkebrød med philadelphia, skinke + 1 avocado

Lunsj: 2 skåler med Biola og hjemmelagd muesli ( mye nøtter, kjerner, rosiner + 4-korn )

Mellommåltid: 2 knekkebrød med peanøttsmør

Middag: F,eks 1 laksefilet/kyllingfilet med poteter/ris/pasta, grønnsaker og saus

Dessert: Halv boks vaniljekesam med blåbær + en neve cashewnøtter

Mellommåltid: Smoothie av banan, helmelk, yoghurt, frosne bær,1-2 ss olje for ekstra kalorier

Kveldsmat: 2 polarbrød med smelta ost

Mellommåltider: 2-3 frukter + noen never nøtter

Etter trening blander jeg proteinpulver med helmelk og spiser en håndfull rosiner.

Ser du spiser noe mer enn meg, hva er målet ditt med treningen? Jeg trener styrke og endel kardio (løping- langkjøring/intervaller)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bare prøve deg frem tror jeg. Begynn med å legge til et ekstra måltid f.eks, en kaloririk smoothie eller noen never med nøtter...Spis litt mer til hvert måltid hvis du greier :)

Jeg har gitt opp å telle kalorier, det blir altfor mye stress, men jeg prøver å spise litt ekstra selv om jeg er mett. Tidligere spiste jeg aldri kveldsmat f.eks, men nå tar jeg meg alltid et ekstra måltid på kvelden :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 20 år, 167 cm høy og veier mellom 55-58 kg. Er dette normalt?

Trener 6-7 dager i uken, og en vanlig matdag ser ca slik ut:

Frokost: 2 knekkebrød med pålegg, 1 egg + en skål naturell yoghurt/kesam med frukt/rosiner/havregryn

Lunsj: proteinpannekaker (1 egg, 1 ss havregryn, 1-2 ss melk, 1 ss mandelmel) toppet med cc/kesam + frukt

Middag: en porsjon(fisk/kjøtt/fugl, søtpotet + grønnsaker)

Kvelds: samme som frokost

Mellommåltid: et stort fat med frukt + 1 neve rosiner/nøtter

Mål med trening: Bli sterkere, løfte tyngre.

Får jeg i meg nok mat?

Nei, sannsynligvis får du ikke i deg nok mat.55 kg på 167 cm er ikke voldsomt masse, og siden du trener så mye så ville jeg antatt at du hadde hatt mer muskelmasse enn "normalen";så følgelig burde du veie hakket mer og.

Nå vet vi ikke hvordan treningsopplegg du kjører,men mye trening krever masse mat og hvile, og i så henseende er neppe frukt og knekkebrød og yoghurt de beste valgene.

Hvordan ser treningsopplegget ditt ut? Hva slags fremgang har du hatt? Hva løfter du i de tre store? Hvor lenge har du holdt på? Jo mer info du gir oss,jo fler og bedre svar kan vi gi deg:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nei, sannsynligvis får du ikke i deg nok mat.55 kg på 167 cm er ikke voldsomt masse, og siden du trener så mye så ville jeg antatt at du hadde hatt mer muskelmasse enn "normalen";så følgelig burde du veie hakket mer og.

Nå vet vi ikke hvordan treningsopplegg du kjører,men mye trening krever masse mat og hvile, og i så henseende er neppe frukt og knekkebrød og yoghurt de beste valgene.

Hvordan ser treningsopplegget ditt ut? Hva slags fremgang har du hatt? Hva løfter du i de tre store? Hvor lenge har du holdt på? Jo mer info du gir oss,jo fler og bedre svar kan vi gi deg:)

Jeg trener som regel underkropp og overkropp to dager i uken. Øvelsene jeg pleier å kjøre er:

Knebøy

Strak mark

Utfall

Glute brigde

Benkpress

Chins

Stående militærpress

Rygghev med vektskive

Foroverbøyd roing

(Tricepspushdown/bicepscurl)

I knebøy tar jeg 60 kg, strak mark 65-70 kg og benkpress 40 kg. Har merket at fremgangen på strak mark har "stoppet" litt opp, der greier jeg faktisk ikke like mange som før, har prøvd å bytte grep, for jeg det som er, er at jeg ikke klarer å holde stangen før den slipper. Har trent styrke siden mars- da tok jeg 45 kg i knebøy, 50 kg strak mark og 30 kg benkpress. Så vil si det har økt litt, men som sagt; føler jeg er på stedet hvil nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...