Gå til innhold

Har gått opp 6 kg over en liten periode! ;O Hjeeeelp


Liljen

Anbefalte innlegg

Jeg tok en pause fra trening nå i sommer, men spiste egentlig ganske sunt. Drakk en del brus bare, jeg drikker ikke brus til vanlig i det hele tatt. Har gått opp 8 kg (ikke 6, skrev feil :p) i fett (siden jeg ikke har trent i sommer). Hva i alle dager skal jeg gjøre nå? Har begynt på igjen med hverdag og trening nå, i full panikk. Hjeeeeeelp! ;O Jeg er 174,5 cm høy, og veier 76 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann,

Hva vil liten periode si? 1 mnd? Om du har gått opp 8kg i fett over 1 mnd må du ha spist ca 56 000 kalorier "for mye". Om vi sier du forbrenner 2200 kcal daglig tilsvarer det at du må ha spist ca 4066 kalorier daglig over 1 mnd. Det tror jeg ikke du har klart kun ved å drikke mer brus om du har spist for å vedlikeholde/gå ned i vekt fra før. 8kg fett hadde du uansett merker godt på kroppen og sett svært godt i speilet.

Tror mange av disse kiloene forsvinner raskt når du starter å trene og spise bra igjen.

Husker selv jeg "gikk opp" 5,5kg på en uke i syden når jeg var på diett for å gå ned i vekt. 4,5 av disse var borte 3 dager etter jeg kom hjem, så du kan utsette panikken en ukes tid synes jeg ;)

Langt bedre å bruke målebånd/speilet for å se om ting går rett vei. Vekta er SVÆRT forvirrende til tider, da det er så utrolig mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Hva vil liten periode si? 1 mnd? Om du har gått opp 8kg i fett over 1 mnd må du ha spist ca 56 000 kalorier "for mye". Om vi sier du forbrenner 2200 kcal daglig tilsvarer det at du må ha spist ca 4066 kalorier daglig over 1 mnd. Det tror jeg ikke du har klart kun ved å drikke mer brus om du har spist for å vedlikeholde/gå ned i vekt fra før. 8kg fett hadde du uansett merker godt på kroppen og sett svært godt i speilet.

Tror mange av disse kiloene forsvinner raskt når du starter å trene og spise bra igjen.

Husker selv jeg "gikk opp" 5,5kg på en uke i syden når jeg var på diett for å gå ned i vekt. 4,5 av disse var borte 3 dager etter jeg kom hjem, så du kan utsette panikken en ukes tid synes jeg ;)

Langt bedre å bruke målebånd/speilet for å se om ting går rett vei. Vekta er SVÆRT forvirrende til tider, da det er så utrolig mange faktorer som spiller inn.

Takk for svar Espen! Dette er en periode på tre - frie mnd. Merker det godt i speilet og på klærne. Spiser kanskje 2200-2400 kcal pr dag.. Det er nettopp derfor jeg ikke skjønner hva som har skjedd :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Espen! Dette er en periode på tre - frie mnd. Merker det godt i speilet og på klærne. Spiser kanskje 2200-2400 kcal pr dag.. Det er nettopp derfor jeg ikke skjønner hva som har skjedd :p

Ah, okey. Da er sikkert en del av det fett, men 8kg fett høres uansett veldig mye ut. Noen av kiloene vil nok forsvinne igjen fort, så får du bruke trening og et sunt og bra kosthold til få bort de siste om det er ønskelig :)

Treningsopphold på 3-4mnd er jo ganske mye, og gjelder å være ekstra påpasselig med kostholdet når man blir litt mer inaktiv over en slik periode hvis man ikke vil legge på seg.

Posititv sett så har jo kroppen godt av en pause en gang i blandt, og ofte er man ekstra motivert for å trene igjen etter en pause! Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, okey. Da er sikkert en del av det fett, men 8kg fett høres uansett veldig mye ut. Noen av kiloene vil nok forsvinne igjen fort, så får du bruke trening og et sunt og bra kosthold til få bort de siste om det er ønskelig :)

Treningsopphold på 3-4mnd er jo ganske mye, og gjelder å være ekstra påpasselig med kostholdet når man blir litt mer inaktiv over en slik periode hvis man ikke vil legge på seg.

Posititv sett så har jo kroppen godt av en pause en gang i blandt, og ofte er man ekstra motivert for å trene igjen etter en pause! Good luck!

Tusen takk for gode tips! Nå ser jeg litt lysere på saken :) Jeg merker at bare ett par dager med trening har fått opp energinivået, og jeg gleeeeder meg til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har vært i London i en uke, og kan ikke si de dagene var godt på helsa, men godt for klærene kanskje. Men uansett. Vekta viser 3/4 kg mer. Ble nok kaker her og der, og annet. Og som dere vet, som vil dette ALDRI gjenta seg igjen. Men kan det være riktig at vekta viser så mye mer? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har vært i London i en uke, og kan ikke si de dagene var godt på helsa, men godt for klærene kanskje. Men uansett. Vekta viser 3/4 kg mer. Ble nok kaker her og der, og annet. Og som dere vet, som vil dette ALDRI gjenta seg igjen. Men kan det være riktig at vekta viser så mye mer? :o

Det eneste ei baderomsvekt kan vise deg er strengt tatt hvor mye kroppen din belaster bakken under ;) Den forteller ingen ting om væskenivå, innhold i tarm\mage eller fett/muskel-ratio. Skal ikke rare skakken i gulvet til før den viser feil heller!

Så personlig tar jeg bare utgangspunkt i klærne mine; kjenner jeg de har blitt trangere er det en ting - kjennes det normalt gir jeg faen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis jeg går tilbake til vanlig "diett" nå som før jeg dro til london. Hvor fort vil dette bli borte da tror du?

Jeg "gikk opp" 5kg på en uke i syden da jeg var på diett. 4,6kg var borte etter 3 dager hjemme og tilbake på diett. Tipper dine forsvinner like raskt.

Må legge til igjen som jeg har gjort før i tråden: Ta det mer med ro når det kommer til antall kilo du veier. Det at man går opp 3-4 kilo når man koser seg på ferie utlandet er noe som ALLTID skal skje, istedet for ALDRI spør du meg. Ferie er ferie, og så lenge du ikke ligger 25 - 30.000 kalorier i overskudd på den uka så er jo aldri disse 3-4 kiloene fett. Og om du går opp en halv kilo, så ikke se på det som noe krise - den halve kiloen blir jo like fort borte som den kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...