Gå til innhold

Hva spiser dere på speltlompene?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har prøvd spelt lomper før og synes i grunn det er ganske godt. Men jeg greier ikke å komme på hva jeg kan ha inni de, hva pleier dere og fylle speltlompene med? Og er det noen som har gode oppskrifter på speltlompe pizza? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt speltlompene til alt. Som rullet med kremost og kjøttpålegg f. Eks.

Som pizza med en enkel ketchup-saus, alt som jeg putter på vanlig pizza oppå, kyllingbiter, pepperoni, skinke, grønnsaker. Ofte spiser jeg de som en pizza-rull istedet for flatt, forsi de er så tynne! Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt speltlompene til alt. Som rullet med kremost og kjøttpålegg f. Eks.

Som pizza med en enkel ketchup-saus, alt som jeg putter på vanlig pizza oppå, kyllingbiter, pepperoni, skinke, grønnsaker. Ofte spiser jeg de som en pizza-rull istedet for flatt, forsi de er så tynne! Herlig!

Går det ann å lage ketchup-saus av tomater, for det er jo veldig mye sukker i vanelig ketchup saus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt. Jeg bruker ofte hermetiserte tomater som jeg blander litt tomatpuré inn. Det blir ca det samme. Ellers finnes jo sukkerfri ketchu ;)

Takk for tipset :-D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker det med cottage cheese, kanel og rosiner inni! For en mer salt versjon er det godt med skinkeost :) Prøvde også en gang å ha i brunost og rosiner og ta det litt i mikroen, ble veldig godt.

Hørtes spennende ut, må prøves ut! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sjokoladephiladelphia... Og da må hele posen med lomper spises.

Derfor prøver jeg å unngå speltlomper.

Den sjokoladephiladelphiaen er det mye kalorier i den? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaker det godt? :-D hørtes litt spessielt ut.. haha

Jeg synes det er supergodt, og definitivt verdt et forsøk. Lompe, crème eller matyoghurt, løk, grønnsaker etter smak og behag, kokt skinke eller spekeskinke, ost på toppen. Spiser det altfor ofte :hungry: Tar like langt tid å tilberede som ovnen bruker på å varmes, sleng det inn noen minutter og voilà! Nammenam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er supergodt, og definitivt verdt et forsøk. Lompe, crème eller matyoghurt, løk, grønnsaker etter smak og behag, kokt skinke eller spekeskinke, ost på toppen. Spiser det altfor ofte :hungry: Tar like langt tid å tilberede som ovnen bruker på å varmes, sleng det inn noen minutter og voilà! Nammenam.

hørtes herlig ut! Hvor mange spiser du ca, viss du spiser det til et måltid? :p er jo ikke så veldig mye kalorier i en lompe :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...