Gå til innhold

Testosteron nivå Hjelp


Tarald

Anbefalte innlegg

på de fleste av disse prøvene så vil ikke direkte sammenligning av verdier mellom individer nødvendigvis si så mye om funksjonsnivået.

Derfor spurte jeg om FTI, siden den tar i betraktning et av de viktigste forholdene (men de ter andre ting som teller inn også). Og som du er delvis inne på, så er høyt testo like ille som lavt testo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Annonse

Vil ikke si det nei, varierte grønnsaker, gode kilder på karbohydrater, gode kjøtt kilder. etc

Så hormonbalansen din fungerer ikke som den skal, du er slapp, lei, sover dårlig, lite "lyst" og mye betennelser fordi kostholdet ditt er 100% optimalt og feilfritt? :)

Hvorfor fikk du målt verdiene dine? - Jeg fikk de testet etter at jeg hadde slanket meg og vekttapet var veldig raskt (26 kg totalt, 16 kg på 3 månder)

Føler du noe er galt? Hva merker du? - I det siste har jeg fått mer og mer betennelser, dårlig søvn, generell slapphet og lite lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for jeg har ingen lave mineral, vitamin målinger. Det jeg frykter er at jeg har revmatiske sykdom, og generelt dårlig hormon balanse begrunn av fedme under mye av puberteten. Søvn problemer er stam i fra ubegrenset menge med dataspill i tidlig liv etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en slik livsstil samt underernæring vil det ta litt lengre tid å få kroppen i balanse, men det er fortsatt ikke umulig :)

(Ved å komme med slik informasjon i _etterkant_ gjør saken fort annerledes)

Hvis du frykter at du utvikler livstilsykdommer bør du ta kontakt med lege/evt ernæringsfysiolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for jeg har ingen lave mineral, vitamin målinger. Det jeg frykter er at jeg har revmatiske sykdom, og generelt dårlig hormon balanse begrunn av fedme under mye av puberteten. Søvn problemer er stam i fra ubegrenset menge med dataspill i tidlig liv etc etc.

Jøss...

Der ligger nok hunden begravet, ja.

Få livsførselen på rett kjøl, så skal du se det blir fyr i teltet og fart på stanga.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonbalansen pleier å ordne seg selv når fettprosenten går ned. Det er uansett ikke slik at alt går helt på styr selv om man er overvektig. Og...har du vært hos legen for å måle verdiene dine, eller bare antar du? Hvordan vet du at vitaminer og mineraler er helt fine når du ikke vet om hormonene dine er det? Hvis legen hadde målt hormonfeil hos deg hadde du nok fått tilbud om behandling ;)

Og du - hvis du mistenker revmatisme...ville det ikke være lurt å komme seg til legen for å sjekke det? Personlig hadde jeg satt pris på å i det minste få et eller annet svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hormonbalansen pleier å ordne seg selv når fettprosenten går ned. Det er uansett ikke slik at alt går helt på styr selv om man er overvektig. Og...har du vært hos legen for å måle verdiene dine, eller bare antar du? Hvordan vet du at vitaminer og mineraler er helt fine når du ikke vet om hormonene dine er det? Hvis legen hadde målt hormonfeil hos deg hadde du nok fått tilbud om behandling ;)

Og du - hvis du mistenker revmatisme...ville det ikke være lurt å komme seg til legen for å sjekke det? Personlig hadde jeg satt pris på å i det minste få et eller annet svar...

Hei, har tatt blodprøver for revmatiske sykdommer i dag senest, blod prøver tok jeg opp til 1 gang vær månde under tiden av diett, hvor jeg var veldig nøye på hva jeg spiste og kosttilskudd. Jeg var aldri Ekstrem overvektig bare litt ekstra flesk, snakk om 5-10 kg tyngere en de fleste guttene i klassen.

Så langt som hvorfor legen ikke har målt hormonfeil på meg vet jeg ikke. Mest sannsynelig for at hun ikke har tenkt det ut selv eller at jeg ikke har nevnt at jeg vil ha det gjort. Men som sagt, tok en hel HAUG med prøver i dag, så du får svar angående dem om kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss...

Der ligger nok hunden begravet, ja.

Få livsførselen på rett kjøl, så skal du se det blir fyr i teltet og fart på stanga.

;)

Tingen er at jeg har fikset på mye av dette, bare søvn som gjennstår, men får 5-7 timer når jeg jobber i tillegg trener av og til 8 om heldig. Men det kjennes som plenti i blandt. Jeg er sliten og trøtt, men sovner aldri.

Kroppen er sterk, men ofte i 2-3 uker oftere og oftere, kjennes det ut som kroppen bryter sammen litt etter litt plage etter plage.

Med en slik livsstil samt underernæring vil det ta litt lengre tid å få kroppen i balanse, men det er fortsatt ikke umulig :)

(Ved å komme med slik informasjon i _etterkant_ gjør saken fort annerledes)

Hvis du frykter at du utvikler livstilsykdommer bør du ta kontakt med lege/evt ernæringsfysiolog

Kostholdet er på plass og har vært det i overkant av 2 år nå.

Aldri vært underærnert bortsett i fra fødsel.

av 4500 kcal er som regel 3400 av disse ekstremt gode kilder protein, karbohydrat og fett(Kylling, egg, ris, glutenfritt knekkebrød, makrell, laks, brokkoli, salater, søtpotet, biffer av storfe og svin, torsk, potet, proteinshake 1om dag, mulitvitamin tillskudd, creatine). Resterende kan være må bli en sjokkis eller burger. Så kosthold vil jeg tvile på at er problem skaperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at jeg har fikset på mye av dette, bare søvn som gjennstår, men får 5-7 timer når jeg jobber i tillegg trener av og til 8 om heldig. Men det kjennes som plenti i blandt. Jeg er sliten og trøtt, men sovner aldri.

Kroppen er sterk, men ofte i 2-3 uker oftere og oftere, kjennes det ut som kroppen bryter sammen litt etter litt plage etter plage.

Kostholdet er på plass og har vært det i overkant av 2 år nå.

Aldri vært underærnert bortsett i fra fødsel.

av 4500 kcal er som regel 3400 av disse ekstremt gode kilder protein, karbohydrat og fett(Kylling, egg, ris, glutenfritt knekkebrød, makrell, laks, brokkoli, salater, søtpotet, biffer av storfe og svin, torsk, potet, proteinshake 1om dag, mulitvitamin tillskudd, creatine). Resterende kan være må bli en sjokkis eller burger. Så kosthold vil jeg tvile på at er problem skaperen.

Du spiser jo nesten ikke fett? Det er jo dette hormoner styres av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aldri Ekstrem overvektig bare litt ekstra flesk, snakk om 5-10 kg tyngere en de fleste guttene i klassen.

Da forstår jeg ikke hvorfor du trakk det frem som en mulig grunn. Om man skulle slite med hormoner i mange år etter 5kg overvekt ville de aller, aller fleste hatt det helt jævlig ;)

Finn ut hvorfor du ikke får sove og finn ut om du har revmatisme. Sjekk testosteronnivåene og få legen til å ta en sensitiv østradiol-prøve på deg (den som sendes til hormon-labben. Fürst kan ikke ta den prøven). Sjekk også tyroid-nivåene dine, men om alt det ser bra ut...så er nok alt bra.

Og det å steke mat i fett? Det er veldig lite av det som følger med maten inn i systemet ditt. I tillegg blir det meste av olje og fett harskt om det blir utsatt for høy temperatur, og harskt fett er ikke optimalt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiwas Skal vi se her, fikk da tilbake testen min her. Fri T 4,6 ig S-testosterone 13.

Ingen tegn til revmatiske sykdommer heller, bare en unormal høy ALP som jeg har hatt tidligere.

Hadde du kunne gitt meg en spesifikk liste av hva jeg skal teste? jeg skal inn til legen igjen om ikke lenge så kunne tatt den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...