Gå til innhold

Magemuskler! Hva gjør du? ;)


Admira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Lyst å prøve disse men..

Hvilken øvelser er det? Tror ikke jeg har hørt noen av navna før omtrent :oops:

Det kommer en artikkel om det snart :) OM du er veldig nyskjerrig vill noe kjappe søk på youtube vise deg øvelsene, skulle gjerne ha postet det her, men padda er så slitsom å kopiere linker med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øvelsen jeg mener er mest heavy for magen er definitivt Dragon Flags.

Selv klarer jeg ikke strickte dragon flags enda, men en "halv-versjon" hvor jeg tar vanlig bein/hoftehev til topposisjon, så holder jeg hofta oppe fra benken på vei nedover.

Er ikke tilfeldgvis noe likt denne , bare at du bevger deg ned istedenfor opp?

http://www.google.no/search?q=reverse+crunches&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en&client=safari

Dragon Flag er en øvelse som er statisk med dynamisk belastning, mens reverse crunches er dynamisk bevegelse med samme type belastning :)

Jeg liger Reverse Crunches meg et bra, målet er å kunne gjøre det fra nakken og ned, men liggende på gulvet uten støtte :o

' date=' post: 87430, member: 544"']Mitt forsøk på dragon flags i dag gikk vel sådär..

Kameracrewet var ikke helt happy med dybden, og jeg måtte jukse litt på vei opp, men det er da en begynnelse ihvertfall.

Det der er jo slettest ikke værst! Å jukse på vei opp er tillat da det kreves mye styrke for holde spennet i det store å det hele. Men legg deg helt ytterst på benken neste gang og kjenn det blir tyngre, du har en del støtte i den øvre delen av ryggen din om den treffer benken så det kan være greit å ikke ha det valget i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tilfeldgvis noe likt denne , bare at du bevger deg ned istedenfor opp?

http://www.google.no/search?q=reverse crunches&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en&client=safari

Dragon Flag er en øvelse som er statisk med dynamisk belastning, mens reverse crunches er dynamisk bevegelse med samme type belastning :)

Jeg liger Reverse Crunches meg et bra, målet er å kunne gjøre det fra nakken og ned, men liggende på gulvet uten støtte :o

Det der er jo slettest ikke værst! Å jukse på vei opp er tillat da det kreves mye styrke for holde spennet i det store å det hele. Men legg deg helt ytterst på benken neste gang og kjenn det blir tyngre, du har en del støtte i den øvre delen av ryggen din om den treffer benken så det kan være greit å ikke ha det valget i det hele tatt!

Nei, jeg strekker beina ut og opp til jeg lener meg på nakken, så holder jeg rompa opp fra benken og beina stiv på vei nedover...

Men som jeg sa så har jeg ikke kjangs til å klare hele bevegelsesområdet, så hever først beina før hofta kommer etter.. Men holder på vei nedover nedover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg strekker beina ut og opp til jeg lener meg på nakken, så holder jeg rompa opp fra benken og beina stiv på vei nedover...

Men som jeg sa så har jeg ikke kjangs til å klare hele bevegelsesområdet, så hever først beina før hofta kommer etter.. Men holder på vei nedover nedover....

ahh da skjønner jeg, høres ut som dragon flags ja, med en fiffig modifikasjon som kan hjelpe at det blir enklere å progresere i øvelsen. Merker du fremgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Markløft, knebøy, frontbøy, chin ups, dips. Trener aldri mage/kjerne direkte, føler man får det gratis gjennom baseøvelsene. Hvis man er sterk i de øvelsene og har en brukbar fettprosent, så ser nok magen ganske veltrent ut den også :)

Og om man trener mye kjerne og har en høyere fettprosent ser man fortere feit ut ;)

Jeg donerer gjerne bort litt obliques ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om man trener mye kjerne og har en høyere fettprosent ser man fortere feit ut ;)

Jeg donerer gjerne bort litt obliques ;)

"Trener stort sett aldri core/mage direkte. Synes magen får nok juling av andre øvelser. Særlig chins/pullups med vekter (kreves mye av magemusklene for å holde oppe underkroppen)."

Sitat David / Beefcake på Treningsforum (http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=41580.msg1662339;topicseen), som har slike magemuskler:

David-h%C3%B6%C3%B6k.jpg

Punktene 8, 11, 21, 22 og 24 i Martin Berkhan's Fuckarounditis test (anbefales) tar for øvrig opp det samme:

http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh da skjønner jeg, høres ut som dragon flags ja, med en fiffig modifikasjon som kan hjelpe at det blir enklere å progresere i øvelsen. Merker du fremgang?

Nå er det faktisk en stund siden jeg har giddet å trene magemusklene, men den perioden jeg holdt på så merket jeg at jeg fikk bedre utholdenhet i øvelsen ja. Klarte flere reps og bedre hold på vei ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk en stund siden jeg har giddet å trene magemusklene, men den perioden jeg holdt på så merket jeg at jeg fikk bedre utholdenhet i øvelsen ja. Klarte flere reps og bedre hold på vei ned.

:) må teste dette på kandidater, virker som en fornuftig måteå trene den opp på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å variere litt.

* Planke

* Crunch , har nå også begynt å prøve crunch på ball, noe som setter balansen på prøve å jeg har holdt på å dratt inn i veggen noen ganger , balansen min ekke helt godt.hehe

* Planke med strake armer

Er en øvelse til også jeg varier med men kommer ikke helt på hva den heter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...