Gå til innhold

PUA-tråden


Ulrik

Anbefalte innlegg

Sliter du med friendzoning bror? Det handler om polarisering. Les Models av Mark Manson! (Det er ikke PUA piss btw)

Leste denne i forrige uke etter ett par års pause fra selvutviklingsbøker. Jeg likte den veldig godt. Inspirerte til å jobbe litt med meg selv igjen. I starten trodde jeg det var en standard PUA-bok med samme gamle stepsa, men etterhvert kom det mye bra tips som virkelig traff. Jeg tror geniuint at om flere menn hadde lest og reflektert litt over mye av det som står her, hadde dating vært bedre for begge kjønn :) Takk for tips IAmaBro

Anbefales sterkt videre... Lettlest og bra skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobro
Leste denne i forrige uke etter ett par års pause fra selvutviklingsbøker. Jeg likte den veldig godt. Inspirerte til å jobbe litt med meg selv igjen. I starten trodde jeg det var en standard PUA-bok med samme gamle stepsa, men etterhvert kom det mye bra tips som virkelig traff. Jeg tror geniuint at om flere menn hadde lest og reflektert litt over mye av det som står her, hadde dating vært bedre for begge kjønn :) Takk for tips IAmaBro

Anbefales sterkt videre... Lettlest og bra skrevet

Jepp, man forstår at det er gode greier når man både blir anbefalt å kjøre Starting Strength og lese Atlas Shrugged!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man forstår at det er gode greier når man både blir anbefalt å kjøre Starting Strength og lese Atlas Shrugged!

Ja det var noe av det som fikk med til å skjønne at forfattern ikke var en lettvekter som det er så mange av innen selvutvikling/PUA-bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har visst en "blogg": How to Date Emotionally Stable, Amazing Women virket som om at budskapet var; vil du ha en som er bra, så vær bra selv ;-) Men jeg har jo ikke lest boken, er ikke gutt (kan sikkert passe begge veier), sikkert litt mer dybde i den.

Aldri hørt om fyren, men man er jo naturligvis både "Emotionally Stable", "Amazing" og drittlei PUA-taktikker, så (y) for det :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har visst en "blogg": How to Date Emotionally Stable, Amazing Women virket som om at budskapet var; vil du ha en som er bra, så vær bra selv ;-) Men jeg har jo ikke lest boken, er ikke gutt (kan sikkert passe begge veier), sikkert litt mer dybde i den.

Det er vel hovedessensen i boka og + litt mer dybde ja

Aldri hørt om fyren, men man er jo naturligvis både "Emotionally Stable", "Amazing" og drittlei PUA-taktikker, så (y) for det :love:

What you said...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg virker det som om de fleste PUA gjør det mest for "jakten" og så er ONSen på slutten mer en greie som "må til".

Kan forsåvidt forstå ideen, da det er digg å jobbe mot et mål og så nå det.

Ikke et forsvar for aktiviteten deres, bare det at jeg forstår ett av aspektene ved det som enkelte av "utøverne" muligens er avhengig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg virker det som om de fleste PUA gjør det mest for "jakten" og så er ONSen på slutten mer en greie som "må til".

Kan forsåvidt forstå ideen, da det er digg å jobbe mot et mål og så nå det.

Ikke et forsvar for aktiviteten deres, bare det at jeg forstår ett av aspektene ved det som enkelte av "utøverne" muligens er avhengig av.

Uten å ha lest The Game eller studert PUA-teknikker i detalj, virker det som en lek, eller en jakt, om du vil, der mannen gjør kvinnen til sin motstander. Allerede der faller det gjennom for min del. Hvis man oppsøker andre mennesker for å manipulere og bryte dem ned, har man enkelte personlige problemer som bør tas tak i i første omgang. Og særlig i en setting der forutsetningen vel så godt kan være at "motspilleren" ser etter en fremtidig partner - en medspiller. Å kjøre PUA er rett og slett kjipt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har visst en "blogg": How to Date Emotionally Stable, Amazing Women virket som om at budskapet var; vil du ha en som er bra, så vær bra selv ;-) Men jeg har jo ikke lest boken, er ikke gutt (kan sikkert passe begge veier), sikkert litt mer dybde i den.

Holy crap! Endelig en som har skjønt det!

Denne skal jeg spamme hver eneste gang jeg ser en eller annen usikker fjortis (uansett alder) som gulper opp noe PUA crap han har lest på en eller annen nettside. Takk for tips, IAmaBro og M. B.

Sånn, da skal jeg forsvinne fra denne tråden igjen siden jeg er gift og ikke har noe her å gjøre. :nin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg dere er litt bitre her.

Noen bruker masse tid på sjekking og leking...andre bruker mye tid på gymmet. Ikke alle som regner seg som pua er drittsekker (og ikke alle som pumper er bolere). Det krever to personer for å ha sex. Samme hvor bra en pugga linje er så burde virkelig ei jente klare å gjennomskue en player OG skygge unna om hu ikke er interessert. Om hu ikke klarer det, har jeg ikke noe sympati for henne.

Når det er sakt finnes det folk som jukser i alle spill og DET syns jeg ikke er greit. Man må da forholde seg til reglene samme hva man spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en engelsktalende fyr som løp opp KJ etter en jente og stoppet henne med den sedvanlige "Hi. I just walked past you and wanted to say you look beautiful" for en time siden. Tenker det ikke var første jente for kvelden :p

Han hadde i det minste baller nok til å ta kontakt ,gjør man det er mye unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest The Game eller studert PUA-teknikker i detalj, virker det som en lek, eller en jakt, om du vil, der mannen gjør kvinnen til sin motstander. Allerede der faller det gjennom for min del. Hvis man oppsøker andre mennesker for å manipulere og bryte dem ned, har man enkelte personlige problemer som bør tas tak i i første omgang. Og særlig i en setting der forutsetningen vel så godt kan være at "motspilleren" ser etter en fremtidig partner - en medspiller. Å kjøre PUA er rett og slett kjipt gjort.

Er enig med deg der.

Men du kan vel være enig med meg i det at å jobbe mot et mål er givende i seg selv?

Du kan vel ha lagt merke til det i tidligere forhold og, at selv om det ikke er manipulering eller ONS som er målet.. så legges det ned betydelige ressurser i den innledende fasen av et forhold (før forelskelsen og det man "blir sammen"), men den tiden hvor man blir kjent med hverandre.

Jeg har lite tro på at dette er gjort veldig bevisst, men jeg har stor tro på at man gjør "litt mer" og "litt bedre" i den fasen hvor man enda ikke har oppnådd målet sitt.

På samme måte som det i mange idretter er vanskeligere å forsvare mestertittelen enn det er å bli mesteren. Man blir på mange måter mett når man har nådd målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...