Jump to content
Rudsmoen

Noen som har tips til formtopping?

Recommended Posts

Skal på Norway cup til helga og ønsker der å prestere så bra som mulig der. Det er egentlig ikke hovedmålet for sesongen, det er egentlig oslo halvmaraton. Men har lagt ned veldig mye trening den siste måneden. Har ligget på 20-30 timer i uka hvor jeg har løpt 2-3 intervaller, 1 times hurtig langkjøring, en 2 timers tur og 3 fotballtreninger og litt sykling. Utenom kondisjonstreningen har jeg trent styrke 2-3 ganger i uka og så har det blitt noen timer hvor jeg har trent fotballteknikk på egenhånd. Jeg vet jeg (er) kommer til å bli i best form på laget mitt vis jeg bare får overskudd og greier å få det ut.

Så noen som har noen forslag? vet det ikke er noen fasit, men noen retningslinjer hadde vært fint ;) det jeg vet jeg "må" trene til uka er fotballtrening mandag, og kamp onsdag eller torsdag.

Hadde tenkt å starte formtoppingen med en fridag i dag, høres det greit ut?

------------------------------

18 år

193 cm

86 kg

------------------------------

10 km 34min 48 sek

3000m 9min 55 sek

coopertest 3600 meter

Beep test level 18.3

------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Hvis du er i bra nok form nå, hvorfor trikse og fikse med noe nytt og ukjent for å "kanskje" toppe formen?(som allerede er på topp?)

If it ain't broken, dont fix it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enig med Therese her, det er kort tid frem til Norway Cup.

Men kan gi deg en liten pekepinn på formtopping, generelt skal du halvere treningsmengden i 1-3uker (alt etter hva du skal toppe mot og hvor mye mengde du har i kroppen fra før av).

Intensiteten på dragene i intervallene opprettholdes, men antall drag reduseres med 50%.

Antall økter i uken opprettholdes, men reduseres i varighet/lengde med 50%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvis du er i bra nok form nå, hvorfor trikse og fikse med noe nytt og ukjent for å "kanskje" toppe formen?(som allerede er på topp?)

If it ain't broken, dont fix it

Men føler jeg har mer å gå på ved å få mer overskudd;) Og tenker dette kan være god øving fram mot halvmaratonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du topper formen ved å hvile de siste dagene før du skal prestere. Da mener jeg den fysiske treningen. Ikke den tekniske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...