Gå til innhold

Dere med plugger og tunneler i ørene...


Jane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt mange spiraler etterhvert som jeg økte i størrelse jeg også. Liker dem :)

Jeg har lyst å kjøre "safe", slik at det ikke gjør så fryktelig vondt. Jeg er litt rar. Jeg synes piercing er helt grusomt (derfor jeg kun har tatt en utenom vanlige "frisørhull" i ørene), men å sitte x antall timer for å ta tattovering går heeeelt fint:p.

Vurderer de du har brukt Andrea, jeg kan på en måte ikke gjøre noe galt da? Gjør det veldig vondt? *pingle*

Bare begynn i det små og ta deg god tid, så skal det ikke gjøre vondt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å kjøre "safe", slik at det ikke gjør så fryktelig vondt. Jeg er litt rar. Jeg synes piercing er helt grusomt (derfor jeg kun har tatt en utenom vanlige "frisørhull" i ørene), men å sitte x antall timer for å ta tattovering går heeeelt fint:p.

Vurderer de du har brukt Andrea, jeg kan på en måte ikke gjøre noe galt da? Gjør det veldig vondt? *pingle*

Ikke dytt på om det stopper. Søk opp "blowout" så finner du føle eksempler. Ikke for å skremme deg altså :D Men jeg kikka en del rundt på nettet før jeg gjorde det selv.

Jeg syns ikke det var vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Strekk forsiktig. Jeg har hørt at man kan gjøre det temmelig fort, men vill si at du burde vente to uker pr mm du strekker.

Om du har strekt ørene dine er glass det beste du kan bruke. Ingen giftstoffer og er helt glatt og perfekt til selve strekkingen av øret.

Du finner masse kule her og han er til og med norsk : http://thorkarlsen.com/product-category/ear-plugs/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sånn frisørhull, da er kanskje 3 mm litt mye for meg å starte med?

Jeg startet selv med bare frisørhull, og jeg begynte med taper på 2 mm. Deretter brukte jeg spiraler og økte omtrent 1 mm i måneden. Litt kortere tid de første økningene, og litt saktere på slutten. Nå har jeg 8 mm og har hatt det et års tid, men jeg mistenker jeg må lete fram resten av spiralene og øke litt videre :whistle: Heldigvis har vi masser av utstyr da typen har tunneler på 16 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hva som er greia med å ha kjempesvære hengende øreflipper, eller cola-korker trykket inn i et svært hull i øret..?

For meg er det en ganske sær og heller lite estetisk greie, liksom, og har en strukket ørene er det vel lite en kan gjøre for at det skal bli som normale igjen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hva som er greia med å ha kjempesvære hengende øreflipper, eller cola-korker trykket inn i et svært hull i øret..?

For meg er det en ganske sær og heller lite estetisk greie, liksom, og har en strukket ørene er det vel lite en kan gjøre for at det skal bli som normale igjen...?

Hvor godt de går tilbake om du tar dem ut kommer veldig ann på hver enkelts kropp og måte de har brukt for å få dem så store på, også på hvor lenge du har hatt dem så klart.

Om en rett og slett skjærer ett hull som også folk gjør, i stedet for å ta seg tid å strekke, så vil det være mindre hud til overs som kan trekke seg tilbake, samt mindre hud å eventuelt rekonstruere øret med ved en senere anledning.

De fleste ører er faktisk ganske elastiske og kan krympe ned en del, men aldri lukke seg helt siden hud gror vanskelig mot hud. En lege derimot kan enkelt lage et lite snitt og sy med noen få sting for å få det til å se relativt normalt ut igjen. (jo større, jo vanskeligere å få det til å se normalt ut)

http://www.realself.com/ear-lobe-surgery/before-and-after-photos

Og til ditt andre spørmål. Jeg strekte mine fordi jeg var nysgjerrig på hvorfor folk gjorde det, og hvordan. Siden da har jeg bare gått opp mer og mer i størrelse en jeg planla for så å være fornøyd på 20mm nå. Skulle "kun" ha 6mm, så 10mm osv. :p Fortsatt ikke angret en eneste gang den dag i dag, og har vel hatt dem på denne størrelsen i 4 års tid nå, og begynte med å utvide for en 6-7 år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venner som bare strakk seg til 12mm siden det visstnok er maks for hva som krymper tilbake.Men dette kommer helt ann på øret ditt. Noen kan strekke littlengre en 12mm, men noen kan og risikere at et lite hull ikke trekker seg sammen heller. En sikker metode er å se hva som skjer om du strekker til 5mm og så tar ut pluggene et pr dager. Da vill du ha ett godt utgangspunkt for hva som vill skje videre. Hvor estetisk det ser ut kommer jo til syvende og sist ann på hva man har i dem. Jeg har sett alt fra hodeskaller til liljer i pluggene til folk. Om man dessuten bare strekker litt kan man lett forkle det som en øredobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå god for Bodyjewelleryshop iallefall. Billig, kjapp levering, og de bruker krysse av for 'Gift' på forsendelser så man slipper tollen. Nå har ikke jeg tyna de mer enn 8mm (hvor det skal sies de hadde en lei tendens til å falle ut, så 9mm hadde nok gått greit inn). Hos meg gikk hullene helt fint tilbake til størrelsen på disse forferdelige frisørhullene. Tok de ut etter jeg lekte meg og tok en bakteriesvaberprøve fra gugga i hullet (ja, for det blir en gugge), og det vokste bakterier i samme familie som anthrax inni der (altså, de var ikke farlige, men yuck). Lukta som et eget lite helvete av blodagarplata etter et par dager i inkubasjonsskap også...

Likevel har jeg litt lyst til å strekke de opp igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå god for Bodyjewelleryshop iallefall. Billig, kjapp levering, og de bruker krysse av for 'Gift' på forsendelser så man slipper tollen. Nå har ikke jeg tyna de mer enn 8mm (hvor det skal sies de hadde en lei tendens til å falle ut, så 9mm hadde nok gått greit inn). Hos meg gikk hullene helt fint tilbake til størrelsen på disse forferdelige frisørhullene. Tok de ut etter jeg lekte meg og tok en bakteriesvaberprøve fra gugga i hullet (ja, for det blir en gugge), og det vokste bakterier i samme familie som anthrax inni der (altså, de var ikke farlige, men yuck). Lukta som et eget lite helvete av blodagarplata etter et par dager i inkubasjonsskap også...

Likevel har jeg litt lyst til å strekke de opp igjen....

Så lenge du bruker et trygt materiale og ikke strekker for fort så skall det ikke oppstå mye gugge. Silicon, akryl og tre gir mest gugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og til ditt andre spørmål. Jeg strekte mine fordi jeg var nysgjerrig på hvorfor folk gjorde det, og hvordan. Siden da har jeg bare gått opp mer og mer i størrelse en jeg planla for så å være fornøyd på 20mm nå. Skulle "kun" ha 6mm, så 10mm osv. :p Fortsatt ikke angret en eneste gang den dag i dag, og har vel hatt dem på denne størrelsen i 4 års tid nå, og begynte med å utvide for en 6-7 år siden :)

Må innrømme jeg nok sannsynligvis aldri kommer til å se hva som er vakkert med plugs og hele konseptet, men nå skjønner jeg vel ikke helt fascinasjonen med piercinger og (kleine, uoriginale) tatoveringer heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men her tror jeg det er mange med erfaring som kan komme med tips :)

Jeg har foreløpig strukket til 6mm og har planer om å bli her litt før jeg går videre, hvordan skal jeg klare å få i plugg?? Har spiral i nå og har prøvd å dytte inn plugg, men får det bare ikke til :mad:

All hjelp taes imot med stor takk! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pluggen er på 6mm burde det ikke by på nevneverdige problemer. Prøvd å gni inn pluggen med litt matolje/glidemiddel/annen friksjonsfrigjørende masse? :p

Synes minnes det gjorde litt vondt første gang jeg tyna inn en plugg, da den jo en +/- 1mm større i bakenden av pluggen for å holde den på plass, men med litt lube gikk det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt på vaselin når jeg har strukket, men har ikke tenkt på å bruke det på pluggene siden spiralene sklir ut igjen hvis jeg har det på når hullet er ferdig strukket..:p Pluggene har jo den forhøyningen du nevner, så da holder de seg vel på plass uansett :) Jeg får finne frem vaselinen igjen og prøve å trykke på! :D Takk for tips (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

For meg har det hjulpet veldig å lirke de litt inn, om du skjønner? At du på en måte prøver å få inn øverste del, og så lirke inn den nederste, sånn at du ikke stapper inn hele på en gang, i og med at det er litt forskjell, som det nevnes. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...