Jump to content
Susanne.

Jente som trenger hjelp med treningsprogram.

Recommended Posts

Hei hei!

Jeg er ganske ny og det her blir min første tråd.

Jeg trenger hjelp til å sette sammen et treningsprogram som gjør at jeg når de målene jeg har satt meg.

Men først litt info om meg:

Er 24 år, trent av og på i noen år nå. Er 55 kg og 165 cm høy. Jeg spiser sunt, men i helgene har det fort blitt litt utskeielser.

Styrken min i de tre store: 70 kg i markløft, 45 kg i knebøy, 25 kg i benkpress ( særdeles lite, jeg vet).

Mine mål med treningen: Ønsker å bli større, sterkere og mer definert. Vil ha en funksjonell og bra kropp. Mer spesifikt: Klare hang- ups, øke til 100 kg i markløft og bli sterkere i benkpress.

Håper noen snille sjeler kunne satt sammen et lite forslag til meg. Eventuelt gitt meg noen råd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Hei og velkommen til forumet! Hvordan har du trent til nå? Med dine mål ville jeg anbefalt deg å gå for starting strength, med fullt fokus på å øke styrken i baseøvelser. Med et lite kalorioverskudd har du svært gode muligheter for å øke i styrke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tusen takk for svar :) Til nå har jeg ikke hatt noe spesielt program, men markløft, benkpress og knebøy har vært en basis. Da skal jeg prøve det. Hvordan burde kostholdet mitt se ut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det beste er selvfølgelig å spise variert sunn mat. Slik som kylling, fisk, egg, kjøtt (biff, karbonade o.l.).

Ved siden av så kan man ha pasta, ris, grønnsaker, poteter. Salat og et godt lag dressing kan hjelpe på kaloriene hvis du har behov for mer kcal ;)

En spiseskje tran om dagen skader ikke, så vidt jeg vet :whistle: Omega 3 "smører" leddene, som det blir mye belastning på under treningen.

Skal du være seriøs så burde du nok helst telle kalorier. Vei maten og last ned en kaloriteller app på telefonen. Slik får du virkelig oversikt over hvordan du ligger an i matveien og om du får i deg nok av protein, karbs og fett.

Hvis du feks. skal ligge 2-300 kcal i overskudd og du aldri har telt/teller ikke kalorier så bukker jeg dypt om du akkurat klarer å havne innenfor ca 100 kcal av målet ditt, helt på gefühlen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...