Jump to content
vilblisterk

Program fra Silje Mariela

Recommended Posts

Fortsetter under...

Jeg skal overhodet ikke være negativ ovenfor Silje Mariela for jeg liker henne veldig godt, men sååå mye gratis du kan få, for eks. gjennom denne siden, ser jeg ikke behovet for å skulle betale masse penger for noe som allerede ligger ute gratis. Nå vet jeg ikke hva slags opplegg hun kjører, og hun bruker vel hennes egne metoder. Jeg har jo sett at hennes kunder har fått bra resultater, men hvis du er nybegynner er det kanskje ikke dumt å kikke gjennom sidene her inne? ;)

For eks

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

anbefaler å lese denne hvis du ikke har gjort det :)

Lykke til (y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Ja jeg vet det fins mye bra her:) men sliter litt med motivasjon og tror da at et opplegg som hennes kan være greit å få servert:) ellers er jeg ikke nybegynner men har god erfaring med styrketrening. Men vært en periode uten trening i svangerskap og etter fødsel så tungt å begynne på igjen. 2 mnd siden fødsel nå og begynner å bli veldig klar!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja jeg vet det fins mye bra her:) men sliter litt med motivasjon og tror da at et opplegg som hennes kan være greit å få servert:) ellers er jeg ikke nybegynner men har god erfaring med styrketrening. Men vært en periode uten trening i svangerskap og etter fødsel så tungt å begynne på igjen. 2 mnd siden fødsel nå og begynner å bli veldig klar!!

Ser den ;) Etter mitt svangerskap tok jeg tak i noe jeg syns var gøy, bare for å, som du sier, booste motivasjonen. Så det er nok ikke en dum ide det nei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja jeg vet det fins mye bra her:) men sliter litt med motivasjon og tror da at et opplegg som hennes kan være greit å få servert:) ellers er jeg ikke nybegynner men har god erfaring med styrketrening. Men vært en periode uten trening i svangerskap og etter fødsel så tungt å begynne på igjen. 2 mnd siden fødsel nå og begynner å bli veldig klar!!

Selv har jeg Fat Attack. Kjempeprogram om du klarer å følge det. Jeg tenkte litt som deg "demotivert, trenger å få meg selv i gang". OG det gikk så det suste den første måneden - med en voldsom motreaksjon etterpå. Det er veldig strikt, glutenfritt (som i mine øyne er idiotisk at man skal være glutenfri selv om man ikke har allergier). Sitter her nå 7 mnd senere uten noe forbedring. Er jo jeg som er problemet som ikke klarer å leve på den måten. De som har klart det, har jo fått fantastiske resultater og det er kjempeimponerende!. Du må også belage deg på to styrkeøkter på snitt 1 1/2-2 timer pr uker (+ 2 styrkeøkter til på ca en time). + forferdelig ensidig kosthold. Er jo seff de som er "ELSKER kylling med salat, kan spise det hver dag i 2 måneder", men jeg er ikke en av de. :/

Tenk lenge igjennom motivasjonen din. Klarer du å leve så strikt? Under 85kg karb dagen? 4 treningsøkter i uka på 1-2 timer pr økt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg klarer nok fint å trene 4 ganger per uke, det har jeg stort sett alltid gjort tidligere:) kostholdet kan nok også gå fint, men mest der jeg må jobbe med motivasjonen.. Men høres ikke særlig ammevennlig ut så må nok vente litt med det:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg klarer nok fint å trene 4 ganger per uke, det har jeg stort sett alltid gjort tidligere:) kostholdet kan nok også gå fint, men mest der jeg må jobbe med motivasjonen.. Men høres ikke særlig ammevennlig ut så må nok vente litt med det:)

Fullammer du? I så fall så anbefales det å vente med slanking til man har trappet ned/sluttet amming :) I så fall ville jeg spist vedlikehold og trent styrke/som du vanligvis trener fram til da. Det gjorde jeg og likevel ble jeg strammere og slankere selv om jeg ikke gikk inn for slanking overhodet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Ja jeg fullammer så må vente litt med strikte kostplaner.. Men er jo bare å spise litt mer enn anbefalt så vil nok det likevel bli resultater som du sier:)

Etter graviditet bør hovedfokus ligge på å få i seg nok næring, da man ikke bare sørger for eget, men også for barnets inntak.

Pga dette bør man i såfall ta kontakt med en ernæringsfysiolog dersom man planlegger å legge om kosten, da det er en del hensyn som må tas. Spesielt gjelder dette tilstrekkelig inntak av riktige vitaminer, mineraler, sporstoffer og selvsagt makronæringsstoffer.

På samme måte gjelder dette på treningsfronten. En graviditet setter spor på kroppen, og det er ikke alle former for trening man bør bedrive rett etter en fødsel.

En lite kjent sak er feks at en så enkel øvelse som planken kan føre til at abdominus rectus (de rette magemusklene) forflytter seg enda mer enn de allerede har gjort, noe som kan føre til en svakere kjernemuskulatur.!

Når det kommer til Silje Mariela sine programmer er jeg ikke så godt kjent med de, men har hørt både godt og vondt noe man som oftes vil :)

Lykke til :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Jeg skal snart til på Muscle up av Silje Mariela og opplegget ser veldig bra ut! Jeg kommer ikke til å følge kostholdsprogrammet da...jeg trives ikke med en strikt matplan, jeg må ha det litt fritt akkurat der....resultatene kommer kanskje litt saktere men det er det defintivt verdt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muscle up er gjerne et mer passende program for meg siden jeg ikke bør ligge så mye i underskudd, og trenger først og fremst å bygge opp igjen muskelmassen selv om fett prosent er for høy også til at jeg trives.. Får tenke litt hva jeg skal gjøre:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt Fat Attack og noen andre programmer fra Silje Mariela, og jeg er veldig fornøyd med alle programmene. På Fat Attack så skal du holde deg til 1300-1700 kcal -avhengig av hva du veier og om det er treningsfri dag eller ikke.

På Muscle Up så skal du spise opp til 3000 kcal -ikke noe i underskudd med andre ord. :)

Det er veldig bra at du får tilgang til medlemsnett og støttegruppe på Facebook der man deler tips og erfaringer med andre jenter som følger samme program -veldig motiverende. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Noen av dere som vett hvor lenge man bør ha holdt på med styrke trening før man begynner på muscle up programmet til Silje Mariela? Har trent fullkroppsprogram i 10 uker. Tenkte å kjøre muscle up med lean gain kosthold :) Er ei jente på 52 kg og 165 cm som gjerne vil litt ned i fettprosent og opp i styrke, noen som vett hvor mye kcal jeg bør ligge på da? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hei!

Noen av dere som vett hvor lenge man bør ha holdt på med styrke trening før man begynner på muscle up programmet til Silje Mariela? Har trent fullkroppsprogram i 10 uker. Tenkte å kjøre muscle up med lean gain kosthold :) Er ei jente på 52 kg og 165 cm som gjerne vil litt ned i fettprosent og opp i styrke, noen som vett hvor mye kcal jeg bør ligge på da? :)

Denne informarsjonen kan du IKKE finne på dette forumet fra før av.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har tidligere trent Muscle Up, og var veldig fornøyd med det. Variert program med mye supersett, og øktene tok rundt en time. Jeg fulgte ikke kostholdsplanen, da jeg ikke orker å spise så ensidig, eller etter noen diett. Prøver i stedet å få i meg nok mat, men mat som jeg liker. Måltider av typen 100g havregryn med 30g proteinpulver + 10 mandler funker IKKE for meg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...