Gå til innhold

Rob Riches "Natural" fitness modell (Men's physique) dopingtatt


Anbefalte innlegg

Det er når man slutter å gjøre "de samme kjedelige bevegelsene om og om igjen" (som du sier) at man ikke kommer så veldig mye videre. Tror ikke akkurat at det genetiske potensialet er hovedproblemet her.... Du sier selv at ting tar tid, men at du ikke orker gjøre de samme tingene hele tiden... Det er forskjellen på å løfte på nasjonal nivå, og sitte på fitnessbloggen å insinuere dopingbruk.

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg gjorde de kjedelige bevegelsene om og om igjen over lang tid med kaloritelling og noterte ned personlige rekorder. Man kommer til et punkt hvor det går utrolig sakte framover. Man kan ikke øke like mange kilo i en øvelse år etter år med mindre man vil bli feitere og feitere. Det går gjerne fra 30 kg til 20 kg til 10 kg til 5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trene for hva som helst, absolutt hva som helst, styrke og muskelmasse er ikke på hver sin ende av spekteret. De henger sammen.

Her tar du litt feil. Det går fint an å trene for volum, uten at man nødvendigvis blir like mye sterkere. Det er tydelige skilnader i det å trene som en styrkeløfter og det å trene som en bodybuilder!

Tiwas - Your comment is wanted! ;)

Selvom det ikke var dette tråden omhandlet i første omgang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På magisk vis (nei, ikke med steroider) får han kundene ned i fett% og økt styrken og massen ytterligere. Resultatene taler hvertfall for seg selv.

Og du kan dokumentere at det ikke er litt ekstra hjelp inne i bildet antar jeg?

Dette er sant i mitt tilfelle i hvert fall. Jeg er på konkurransediett, jeg går ned i fettprosent OG blir sterkere... :) Børge sitt opplegg funker som f**n for meg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å poste denne videoen :)

Forklarer veldig mye, så får folk stå på sitt, jeg er ikke her for å diskutere hva som er oppnålig naturlig, men alle folkene jeg har sett sagt at det er mulig med "hard" trening og "dedication", er selv ikke i nærheten av å være på samme nivå som disse gutta, eller så lyver de som alle andre og bruker så claimer de natty for life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiwas - Your comment is wanted! ;)

haha - prøver du å dra meg inn i en ny flame war? :p Jeg mener de enger sammen, men de henger *løst* sammen. Selvsagt vil man bli større av å bli sterkere og man vil bli sterkere av å bli større - men de trenger ikke øke proporsjonalt, og i ene enden av spekteret er muskelvekst en bivirkning mens i andre enden er styrke en bivirkning ;)

Forklarer veldig mye, så får folk stå på sitt, jeg er ikke her for å diskutere hva som er oppnålig naturlig, men alle folkene jeg har sett sagt at det er mulig med "hard" trening og "dedication", er selv ikke i nærheten av å være på samme nivå som disse gutta, eller så lyver de som alle andre og bruker så claimer de natty for life.

Pft...siden det ikke er noen offisiell enighet om hva som er rent og hva som ikke er det, så blir diskusjonen umulig. Innen sykkelsporten er man visst ren selv om man bruker smertestillende og koffein. Jeg synes man er ren nok om man bruker litt efedrin og tilsvarende for å få bort en ekstra % fettmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"You're natural if you're using a performance enhancing drug that isn't on the list, but you're not natural if you're using a drug that's on the list. It's that simple" (eller noe i den duren) - DUFUS! Det betyr at folk plutselig, etter hans definisjon, kan miste retten til å kalle seg naturlige fordi reglene endres eller de ikke kan skifte til en annen organisasjon fordi de plutselig ikke kan kalle seg "natural for life" lengre?

Herre jemini...*sukk*...ellers var jeg enig med noen av poengene, men det han sa der var bare så dumt at jeg ikke gadd å se resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet

Etter alt dette med at folk skal si at folk bruker dop etc.. så skal jeg faen meg trene hardt, spise bra til jeg er 35år.. altså 13år fremover nå! Så får vi se hva som er mulig naturlig!

Cya later! fuck ya all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft...siden det ikke er noen offisiell enighet om hva som er rent og hva som ikke er det, så blir diskusjonen umulig. Innen sykkelsporten er man visst ren selv om man bruker smertestillende og koffein. Jeg synes man er ren nok om man bruker litt efedrin og tilsvarende for å få bort en ekstra % fettmasse.

Vær ærlig, tror du virkelig en som tar clen og effedrin for å få vekk ekstra fett %, ville aldri rørt noe annet i tillegg?

Når du går så langt som å røre effedrin og clen, som er ulovlig, så har du mest sannylig prøvd eller tatt andre midler også.

Miner meg om alle folkene som sier de bare skal ta "en kyr", aldri noe mer, som endre med å dope seg resten av livet, fordi det finnes aldri bare "en kyr"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig, tror du virkelig en som tar clen og effedrin for å få vekk ekstra fett %, ville aldri rørt noe annet i tillegg?

Det gidder jeg ikke å ta stilling til. Det blir som å si at alle som har rød bil også har en sykkel.

Når du går så langt som å røre effedrin og clen, som er ulovlig, så har du mest sannylig prøvd eller tatt andre midler også.

Miner meg om alle folkene som sier de bare skal ta "en kyr", aldri noe mer, som endre med å dope seg resten av livet, fordi det finnes aldri bare "en kyr"!

For det første er ikke efedrin ulovlig. Man kan få dispensasjon. Jeg, f.eks., har dispensasjon siden jeg trenger efedrin på grunn av bihulene i innerøret mitt. Nå har jeg brukt det såpass lenge at jeg hverken får noen stimulerende effekt eller økt forbrenning. Uansett. Hva folk bruker i tillegg eller ikke er jeg ikke vitsen i å diskutere. Det er uansett ikke i nærheten av "en kur" til tross for partisjonerende effekt.

Men jeg er helt enig i at man er tilbakestående om man er proff idrettsutøver og ikke sjekker tilskuddene man tar. Og om man ikke forholder seg til teksten, eller får fritak for noe som står på listen, så har man bare seg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr at folk plutselig, etter hans definisjon, kan miste retten til å kalle seg naturlige fordi reglene endres eller de ikke kan skifte til en annen organisasjon fordi de plutselig ikke kan kalle seg "natural for life" lengre?

Det vil vel så vidt jeg skjønner omhandle anabole steroider og veksthormoner, først og fremst, og det burde ikke komme som et stort sjokk for noen at det er utelukket å kalle seg "natural" om du har brukt sånt, uavhengig av forbundet man konkurrerer i. At man har brukt et stoff som er forbudt i konkurranse utenfor konkurranse betyr ikke at du ikke er ren. Kroneksempelet er smertestillende. Det er vel ingen som mener at en som har fått morfin etter en operasjon er en som doper seg, selv om vedkommende ville blitt dopingdømt dersom man hadde samme mengde i kroppen mens de var på plattingen.

De fleste forholder seg til WADAs liste, og den er da ryddig nok, uansett hva man mener burde være i den eller ikke. Der skiller man klar på hva som er forbudt utenfor konkurranse, og forbudt i konkurranse.

Forbudte stoffer | Dopinglisten

Forbudte stoffer | Dopinglisten

og ikke minst ting som er forbeholdt enkelte idretter (for så vidt greit å unngå at folk som driver med motorsport og skyting ikke er påvirket av alkohol)

Forbudte stoffer | Dopinglisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vel så vidt jeg skjønner omhandle anabole steroider og veksthormoner, først og fremst, og det burde ikke komme som et stort sjokk for noen at det er utelukket å kalle seg "natural" om du har brukt sånt, uavhengig av forbundet man konkurrerer i.

Jeg syntes det var tilbakestående fordi det i en periode var lov med f.eks. prohormoner - og jeg synes IKKE noen som bruker prohormoner er naturlige. Og de er ikke naturlige om du konkurrerer et sted der de er lov, men ikke naturlige i andre organisasjoner. Men hva om koffein hadde blitt satt på listen? Det er jo stimulerende, så strengt tatt vil man kunne yte mer og lengre med det i systemet.

Anyway - doper man seg er man ikke naturlig. Uansett reglementet, og en reglementsendring vil ikke endre statusen til en utøver. I hvert fall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiwas lar denne diskusjonen ligge, når jeg skrev at en bruker clen og efedrin så siktet jeg til de som stiller(ikke vanlig personer)og kaller seg "rene", tross for at de har fått streng beskjed om at disse stoffene ikke er tillatt å bruke.

Det jeg syns er rart er, hvorfor han ble utestengt for å ta noe så lite som en så kalt stimulant i en pre-workout.

Craze har blitt testet mange ganger, og de har aldri funnet det stoffet i Craze som han ble utestengt for.

Og verste av alt, han selv promoterer et produkt som skal også være med liklinje som et pre-workout som er så AMAZING, ennå så brukte han Craze.

Det er noe som ikke stemmer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle Rob Riches bruke Crazed? Han er jo en forretningsmann som selger sin egen pre workout. Her er det nok noe annet han egentlig har testet positivt for.

For øvrig skjønner jeg ikke hvilken prestasjonsfremmende effekt alkohol vil ha for skyttere.

Har ikke med at det er prestasjonsfremmende, haha. Våpen+alkohol .........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er rart er, hvorfor han ble utestengt for å ta noe så lite som en så kalt stimulant i en pre-workout.

Den mer fornuftige forklaringen er at han tok drikken fordi den gjorde det enklere å svelge pillene han tok ved siden av :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...