Gå til innhold

Løshud ved vektnedgang


Anbefalte innlegg

Jeg er plaget med en del løs hud på magen og under rumpa etter et relativt stort vekttap. Vil dette trekke seg tilbake eller vil det henge der for alltid? Det plager meg ganske mye fordi det ser ut som om jeg har mer fett på magen enn jeg har, og det ser veldig rart ut når jeg sitter. Noen som har lignende erfaring med løshud? Vil det trekke seg tilbake og evt hvor lang tid vil dette ta? Er forresten 18 år gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan trekke seg litt sammen med tia, mye sol hjelper for min del! Bodde en stund i utlandet å det trakk seg litt sammen fordeom jeg enda har svinmye igjen. Hadde litt på baksia av låran å rumpa før men nå er stortsett det meste stramt ettersom jeg ligger på 13% fett, men magen er det masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol vil skade huden din og ikke hjelpe til meg å trekke den sammen. Fikk streng beskjed av en hudlege om holde meg unna sola.

Uansett: Alder, kosthold, gener/arv, om du røyker, hvor raskt du har gått ned i vekt vil være med på avgjøre hvor godt huden din vil trekke seg sammen. Du er temmelig ung enda, så jeg antar at huden din har god elastisitet. Velvet nevnte i en annen tråd at det tar ca 7 uker (?) før ny hud dannes. Det betyr at det vil ta lang tid før huden trekker seg sammen. Litt usikker på hva som anbefales nå til dags, men i min tid fikk jeg beskjed om å vente 2 år etter endt vektnedgang for å så hvor mye løshud jeg hadde igjen og hvorvidt jeg kunne få dekt en operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol vil skade huden din og ikke hjelpe til meg å trekke den sammen. Fikk streng beskjed av en hudlege om holde meg unna sola.

Uansett: Alder, kosthold, gener/arv, om du røyker, hvor raskt du har gått ned i vekt vil være med på avgjøre hvor godt huden din vil trekke seg sammen. Du er temmelig ung enda, så jeg antar at huden din har god elastisitet. Velvet nevnte i en annen tråd at det tar ca 7 uker (?) før ny hud dannes. Det betyr at det vil ta lang tid før huden trekker seg sammen. Litt usikker på hva som anbefales nå til dags, men i min tid fikk jeg beskjed om å vente 2 år etter endt vektnedgang for å så hvor mye løshud jeg hadde igjen og hvorvidt jeg kunne få dekt en operasjon.

Aha, ok! Får vel bare være tålmodig og la tiden vise da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Grattis med nedgangen:) Min erfaring er som så : ble gravid som nesten 20(relativt ung og spretten hud:cautious:) -spratt opp 35 kg i svangerskapet med mange strekkmerker... Gikk ned ganske fort igjen(el. jeg ble gravid igjen når eldsten var 5 mnd:confused:-men gikk ned endel før fødsel nr. 2-og bla, bla-enden på visa var at jeg veide det samme på siste dag fødsel nr1og 2... Om det ga noen mening, heh..:oops:) men kroppen ble liksom aldri den samme igjen... Skal nevnes at jeg ikke trente annet i den tiden enn 2timers hurtig gange turer hver dag(bare for å lufte hjernen etter en hel dag med bebbiser:happy:) .. Men pupper(kremt, host-løftet seg aldri, de ble operert i 2006, altså 10 år etter første fødsel..) og mage ble aldri det samme igjen. Har en "flapp" på magen-med et "krater" til navle.. Uansett vekt, trening, kosthold forsvinner aldri den flappen, den blir bare slappere jo tynnere jeg blir...:wtf: . I en alder av nå 38 år, har jeg_veldig_ lyst til å operere den flappen, puppa angrer jeg IKKE på at jeg opererte(tøm og løft:confused:).

Uansett, hva skulle jeg fram til her?-joh, du er ung enda, om ikke du har typ store strekkmerker, så gi det et par, tre år med trening og kost før du ev. bestemmer deg.

Tror nok om jeg hadde trent styrke i tiden etter fødsler osv. hadde _kanskje_ flappen på magen blitt annerledes, men noe sier meg at det ikke hadde skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Grattis med nedgangen:) Min erfaring er som så : ble gravid som nesten 20(relativt ung og spretten hud:cautious:) -spratt opp 35 kg i svangerskapet med mange strekkmerker... Gikk ned ganske fort igjen(el. jeg ble gravid igjen når eldsten var 5 mnd:confused:-men gikk ned endel før fødsel nr. 2-og bla, bla-enden på visa var at jeg veide det samme på siste dag fødsel nr1og 2... Om det ga noen mening, heh..:oops:) men kroppen ble liksom aldri den samme igjen... Skal nevnes at jeg ikke trente annet i den tiden enn 2timers hurtig gange turer hver dag(bare for å lufte hjernen etter en hel dag med bebbiser:happy:) .. Men pupper(kremt, host-løftet seg aldri, de ble operert i 2006, altså 10 år etter første fødsel..) og mage ble aldri det samme igjen. Har en "flapp" på magen-med et "krater" til navle.. Uansett vekt, trening, kosthold forsvinner aldri den flappen, den blir bare slappere jo tynnere jeg blir...:wtf: . I en alder av nå 38 år, har jeg_veldig_ lyst til å operere den flappen, puppa angrer jeg IKKE på at jeg opererte(tøm og løft:confused:).

Uansett, hva skulle jeg fram til her?-joh, du er ung enda, om ikke du har typ store strekkmerker, så gi det et par, tre år med trening og kost før du ev. bestemmer deg.

Tror nok om jeg hadde trent styrke i tiden etter fødsler osv. hadde _kanskje_ flappen på magen blitt annerledes, men noe sier meg at det ikke hadde skjedd...

Takk for tips ! :) Har ingen strekkmerker nei, så jeg får vel bare være litt tålmodig og vente og se om huden trekker seg litt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp! Jeg har også gått ned ca 30 kg (ca 5 år siden) og har vært plaget med løs hud på magen. Styrketrening har hjulpet meg mye og nå ser alt strammere ut (tror forresten tunge baseøvelser har hjulpet vel så mye som spesifikk magetrening). Nå kan jeg bare se at jeg har løs hud hvis jeg bøyer meg forover. Jeg er 28 år og har litt strekkmerker på magen, så ditt utgangspunkt skal egentlig være bedre enn mitt.

Tror det skal være bilde av magen min på siste siden i loggen min hvis du er interessert i å ta en titt ;).

Lykke til i alle fall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...