Gå til innhold

lett brus gir råtne tenner


Anbefalte innlegg

Lett brus gir råtne tenner . I dag sa de på nyhetene på radio norge at en undersøkelse viste at å drikke to liter let brus om dagen var like ille for tennene som å røyke crac eller bruke cocain på en periode på to år var de som deltok i forsøket fulgt opp. Dette er publisert på mens health . Selv om en ikke driker så mye er det farlig og særlig det å supe litt å litt gjennom dagen . Dete tross om en har ellers god munn hygiene. Tipset var da å bruke sugerør . Så dette har jeg alt ordnet ! Har du ?

Og vil kutte ned inntaket så klart . Men dagens brus var alt kjøpt . Å hva synes du nå om den nye cola reklamen på tv om hvor mye bra de gjør for menneskeheten ? post-20228-14440945600668_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Dette blir for dumt

Fant denne her: Diet soda erodes teeth as much as meth, crack: Case study - CBS News (Det første bildet (!) - vet ikke om jeg skal le eller gråte)

"The case study looked at the damage in three people's mouths. One subject was a 29-year-old admitted meth user, and the other person was a 51-year-old who abused cocaine for 18 years. The third patient drank an excessive amount of diet soda, about two liters a day for three to five years. All three had poor oral hygiene and did not visit the dentist on a regular basis."

Greit nok at brus bryter ned tannemaljen, men denne sammenlikningen blir for dum. Man kan ikke velge ut lettbrus som viktigste faktor her bare fordi man har lyst til det. Man må ta med andre faktorer også, og da er generell tannhygiene ganske så utslagsgivende vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smaker jo lite om brusen ikke får være borti tunga = liten vits i å drikke det om man skal bruke sugerør.

Og hva er egentlig forskjellen på lettbrus og vanlig brus i dette tilfellet? Begge har jo kullsyre i seg som er skadelig for tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker mye pepsi max. Jeg har aldri fått noe klaging på hverken tennene mine eller tannkjøttet fra tannlegen, quite the opposite actually.

Ting tar tid og du er vel ikke spesielt gammel ennå? Selv forringelse av tenner. Tidens tann. Sugerør er en god investering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tar tid og du er vel ikke spesielt gammel ennå? Selv forringelse av tenner. Tidens tann. Sugerør er en god investering. :)

Selvfølgelig. Det skjønner jeg også, men jeg velger å la tvilen komme pepsi maxen til gode. Hadde jeg helt ned på 2 liter om dagen hadde det nok sett noe annerledes ut ja. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor sugerør skal hjelpe? Nå har jeg ikke lest noe om det så sorry for kanskje innlysende spm med innlysende svar :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Det skjønner jeg også, men jeg velger å la tvilen komme pepsi maxen til gode. Hadde jeg helt ned på 2 liter om dagen hadde det nok sett noe annerledes ut ja. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor sugerør skal hjelpe? Nå har jeg ikke lest noe om det så sorry for kanskje innlysende spm med innlysende svar :p

For å sørge for at brusen er i minimal kontakt med tennene? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...