Gå til innhold

Ferdigoppsatte treningsprogram ut fra treningserfaring


Indigo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva bør jeg generelt forandre (sett vekk fra mat) når det går fra styrke til en mer ripped stil?

Kunne eventuelt postet i tråden for dumme spørsmål.

post-6421-14440963297163_thumb.jpg

På den litt mer seriøse siden så vil jeg tro lavere fettprosent og høyt antall repetisjoner på isolasjonsøvelser er den vanligste metoden å bli "ripped"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hei!

Jeg har nå brukt børges nybegynnerprogram i 4-5 mnd og har lyst å begynne på nytt

Jeg er 193 høy, veier 102 kg og har litt erfaring med trening.

Jeg har lyst på et program som får gjør styrke samtidig som eg fjerner de overvektige kiloene.

Jeg har null peiling ka som er bra, eneste jeg vet er at jeg ikke er noe god i knebøy, så minst mulig av det

Ka har dere best erfaring med?

Vil noe hjelpe med å finne program for meg som ønsker størrelse på musklene og få vekk magen og få magemuskler.

målet er å nå sommerkroppen 2014 :p

Om du ikke er flink i knebøy, er det jo nettopp knebøy du bør ta, så du BLIR flink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann. Driver og trener et HST program nå. Kjørt to uker med 15 reps, og gjorde akkurat ferdig første uka med 10 reps. En uke igjen med 10 reps før det blir to uker med 5.

Litt usikker på dette med "strategic deload". Er det meningen at man etter siste uken med 5 reps skal ha opptil 9 dager med fullstendig treningsfri? Syns det var i overkant lenge, og lurer på om jeg har misforstått litt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Driver og trener et HST program nå. Kjørt to uker med 15 reps, og gjorde akkurat ferdig første uka med 10 reps. En uke igjen med 10 reps før det blir to uker med 5.

Litt usikker på dette med "strategic deload". Er det meningen at man etter siste uken med 5 reps skal ha opptil 9 dager med fullstendig treningsfri? Syns det var i overkant lenge, og lurer på om jeg har misforstått litt...?

Om jeg husker riktig, er 5reps deload.

Har kjørt HST i 4mnd tidligere. Hadde ikke noe deload, bare startet på nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men deload er tunge vekter der en bruker lengre tid på å senke vekten? Og du hadde heller ikke pause etter endt syklus?

Nei, hadde aldri noe bestemt deload. Deload er ikke nødvendig om ikke man føler seg helt utslitt. Som regel er det bare psykisk også. Deload trenger ikke å være fri, men kanskje bare lavere vekter eller lengre pause om man er sliten.

5reps delen vil gjøre deg ganske uthvilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei.

Jeg har et spørsmål angående deloaduken i wendler 5/3/1.

Bak det siste settet står de xxkg+.

Betyr dette +tegnet fortsatt at man skal ta så mange repetisjoner som mulig?

Jeg synes det høres ganske slitsomt ut å ta så mange reps som mulig med lave vekter, dette eskal jo tross alt være en slags hvileuke. Men det er kanskje jeg som er feig her:P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har et spørsmål angående deloaduken i wendler 5/3/1.

Bak det siste settet står de xxkg+.

Betyr dette +tegnet fortsatt at man skal ta så mange repetisjoner som mulig?

Jeg synes det høres ganske slitsomt ut å ta så mange reps som mulig med lave vekter, dette eskal jo tross alt være en slags hvileuke. Men det er kanskje jeg som er feig her:P ?

Enig i at det ikke høres særlig fornuftig ut med AMRAP i deloaduka, hvor har du lest dette? Dersom du bruker kalkulatoren jeg linker til under, vil du kunne velge i flere deload - oppsett, og ingen av de har AMRAP etter hva jeg har sett.

http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det ikke høres særlig fornuftig ut med AMRAP i deloaduka, hvor har du lest dette? Dersom du bruker kalkulatoren jeg linker til under, vil du kunne velge i flere deload - oppsett, og ingen av de har AMRAP etter hva jeg har sett.

http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

Finner ikke nettstedet jeg lastet ned excel-templaten fra, men forstår nå at AMRAP er uaktuelt i deloaduken. Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...