Gå til innhold

Hundetråd (voff voff)


wombat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har to dvergpinschere boende hjemme, i tillegg eier/deleier jeg 9 stk til av samme rase. JEg er langt over gjennomsnittet interessert i hund, avl og oppdrett, utstillinger osv. PÅ utstillingsfronten reiser vi over store deler av Europa i jakten på fame and glory. Trening som spor, lydighet og agility er mest på hobbybasis.

NAVN: Chili (INTCH DKCH NUCH Jean Dark Enchilada) & Jellow (Jean Dark Jelly Bean)

ALDER: Fyller 9 i juli & 7.5 år

RASE: Dvergpinscher

Våre to hjemmeboende damer er godt voksne, friske og raske og to herligheter med masse personlighet :)

Chili

chili-utst-skara-mai-2008.jpg

Jellow

Jellow-i-farta.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå, vi har en sånn tullehund, vi.

[ATTACH=full]106344[/ATTACH]

Nemlig tassen til venstre. Han gjør opp for sin manglende kroppsmasse ved å ha ei enorm personlighet og være tidvis ganske stor i kjeften. Litt som matmor :)

Han er en blanding mellom dvergpincher og chihuahua på nå to år, og vi tok han inn som omplasseringshund fra en mindre imponerende dame fra Bergen. Nok sagt.

For en herlig trio! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samojedgutten min Nero, på snart 6 mnd.:love: Han er min første hund, og han er min beste venn.

Veldig pratsom, kosete og glad i folk og andre hunder. Han er et stort matvrak og tror alt han finner er spisende - deriblant sneiper, snuser, plast, bæsj, blomster, klær, luer osv, listen er lang.. :dry: Men han er helt fantastisk, kunne ikke byttet han ut mot noe!

post-6660-14440942241529_thumb.jpg

post-6660-14440942244369_thumb.jpg

post-6660-14440942247671_thumb.jpg

post-6660-14440942251009_thumb.jpg

post-6660-14440942255549_thumb.jpg

post-6660-14440942259378_thumb.jpg

post-6660-14440942262889_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame på 38, født(nesten) i valpekassa og har hatt hund hele livet. Utdannet hundeinstruktør (med påbygning innen adferd) og har hatt endel kurs oppgjennom årene. Pr. idag har jeg en Olde Engelsk Bulldog på 7 år som heter Kahn. 45 kilo bedagelighet, trives best i sofakroken, sengen eller på kjøkkenet(mens det kokkeleres:cool:) Selvutnevnt vaktmester, prøvesmaker av alt som lages på kjøkkenet, og en ihuga mammadalt.

Han brukes til sporsøk og litt lydighet, tur om det passer herren- om han da ikke kan bare få ligge å slappe av...:ppost-24896-14440942273594_thumb.jpg

post-24896-14440942272797_thumb.jpg

post-24896-14440942273176_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du non gode "lydighetstips"? :D

Hvordan man feks bør trene på innkalling og ikke minst det å gå pent i bånd?

Jeg leser side opp og side ned, men det står jo så mye forskjellig...

Du vil tjene veeeeldig mye på å gå på valpekurs! Da vil du få tips til all grunnleggende trening. Innkalling, sitt, dekk, bli, lineføring (gå i bånd) etc. I tillegg til at den får være med andre hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en boerboel som het Marvel da jeg bodde i England, men han måtte dessverre bli igjen med eksen :( . Er litt kjedelig å se på bilder nå hvor han blir mer voksen og "finner seg selv", tror han kommer til å bli en ekstremt kul hund som voksen. Veldig mye jobb med ham sammenlignet med den hunden jeg hadde tidligere (irsk ulvehund), men verdt det på sikt.

65 kg morsomhet og sterk vilje :p .

post-17727-14440942279483_thumb.jpg

post-17727-14440942281914_thumb.jpg

post-17727-14440942284256_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil tjene veeeeldig mye på å gå på valpekurs! Da vil du få tips til all grunnleggende trening. Innkalling, sitt, dekk, bli, lineføring (gå i bånd) etc. I tillegg til at den får være med andre hunder. :)

Det tror jeg kommer litt an på hvilket valpekurs man går på. For vår del var det completely waste of money (ikke bare fordi vi kunne tingene fra før, men fordi hundeskolen var helt MONGO) og det tror jeg det er mange steder. Ikke alle hunder trives heller med det sinnsyke stressnivået som gjerne dannes i kurslokalet (vår f. eks. ble jo LIVREDD for andre hunder, så krevde litt tid og styr for å få ordnet det igjen)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...