Gå til innhold

Hundetråd (voff voff)


wombat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

post-14954-14440942183064_thumb.jpg

Her er to av mine, begge er mix og rescue hunder. Fiona til venstre ble funnet dumpet paa en mark, mens Lola til hoyre ble funnet langs landeveien. Fiona er ca. 5 maaneder og en blanding av Pitbull og muligens american bulldog. Lola er ca. 4 aar og sannsynligvis en blanding av border collie og muligens labrador. De er ikke irske hehe, men bildet ble tatt paa St.Paddies day paa en lokal bar/pub hvor hunder er tillat og det er "hundepark" i bakgaarden. Konge plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noen andre sånne her, så jeg prøver.

Jeg har to hunder selv og syns hund er knasende kult. Kanskje noen andre deler samme oppfatning?

Kanskje folk vil legge inn bilde og navn/rase/alder og litt info om sine hunder isåfall?

Gir ihvertfall meg litt glede i hverdagen :-D

Du tok meg i forkjøpet(nesten), tenkte lenge på å starte "Den store kjæledyr-tråden", men har litt tendenser til å bli litt crazy catwoman når det er et sted hvor man kan poste så mange bilder av dyrene sine som man vil , så jeg fikk meg aldri til å gjøre det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lille voffeloffen til stokkeland og meg :)

Han heter Hugo og er en 5 mnd gammel staff- ligger atm i gangen og piper, ettersom han har bodd i fanget siden han ble hentet og derfor har dratt på seg tidenes separasjonsangst. Gjør litt vondt i hjertet mitt, men må man så må man..

Ønsker seg lekekamerat på samme størrelse i oslo! :D

[ATTACH]106268[/ATTACH] [ATTACH]106269[/ATTACH] [ATTACH]106270[/ATTACH]

film <3

Tips for å kurere separasjonsangst tas mot med takk....

FOR en hjerteknuser!! Elsker alt med den rasen :love: Så herlig der han sitter på rumpa på den karakteristiske "staffe"-måten, haha :D

Og ja, staffer er noen kosegriser uten sidestykke, og ville vel helst sittet kirugisk sydd fast på fanget ditt hvis de hadde fått det som de ville :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FOR en hjerteknuser!! Elsker alt med den rasen :love: Så herlig der han sitter på rumpa på den karakteristiske "staffe"-måten, haha :D

Og ja, staffer er noen kosegriser uten sidestykke, og ville vel helst sittet kirugisk sydd fast på fanget ditt hvis de hadde fått det som de ville :roflmao:

Han er rett og slett herlig! :D

Og ja - han vil nok helst sys fast i meg - han sitter helst OPPÅ føttene mine dersom han ikke får sitte på fanget :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-10839-14440942197942_thumb.jpg

Chiquita <3

Min aller beste følgesvenn. Hun var en jack russel terrier, som jeg fikk av foreldrene mine da jeg var 4 år gammel. Så var vel egentlig familiens hund, men hun var min aller beste venn! Mamma og pappa fant ut at hun lignet på meg på grunn av "lappen" rundt øyet. Jeg gikk nemlig med lapper rundt øynene i flere år for å trene de opp, haha. Nå er det snart 5 år siden hun ble borte, men savner henne som rakkeren enda...:unsure: Rart hvor glad man blir i dyrene sine.

Blir definitivt denne rasen på meg igjen. Så fort jeg vet at jeg har tid til å ha hund, og bor i en leilighet hvor jeg har lov til å ha hund vel og merke. Men jeg håper at det skjer fort, for det å ha en god og snill hund er virkelig den beste følelsen i verden. Som andre har nevnt over her, så er det utrolig koselig at de blir glade for å se deg, uansett om du har vært en tur i søpla eller borte et par dager :)

post-10839-14440942188111_thumb.jpg

post-10839-14440942191298_thumb.jpg

post-10839-14440942194516_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tråden på forumet! Hihi..

Hundemat, jada! Vokst opp i valpekassa med schäferhunder, og fikk min første egne hund da jeg var 15, kjøpt og betalt for konfirmasjonspengene ;)

Det var ei engelsk springer spaniel tipse ved navn Bella, som jeg konkurrerte i lydighet med,samt at jeg trente en del spor. Hun måtte desverre avlives i fjor høst pga kreft. Verste dagen i mitt liv så langt.....

Så nå har Hooch blitt alenehund. Han er en Bordeaux Dogge som blir 4 år i oktober. Mest sannsynlig er han et geni, for det bare et geni kan late som han er så dum som Hooch (han beviser gang på gang at han kan alt jeg prøver å lære ham, han bare later som han ikke skjønner det).

Dette er en kosebamse, og ungene elsker ham. Yngstejenta på 16 måneder pleier å legge seg inntil ham og koopooooose og nusse nesa.

Bedriver bearbeiding på gubben om dagen, siden jeg gjerne vil utvide familien med en boxervalp neste år, men han er en hard nøtt!

Ønsker en hund jeg kan konkurrere med på høyere nivå i lydighet og bruks...

Bilder er av vofsebofsen som valp. Profilbildet ble tatt i fjor av eldstejenta :)

post-25864-14440942207126_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du non gode "lydighetstips"? :D

Hvordan man feks bør trene på innkalling og ikke minst det å gå pent i bånd?

Jeg leser side opp og side ned, men det står jo så mye forskjellig...

Nå spurte du ikke meg, men du får svar av meg likevel.. Hehe.

Innkalling:

- Ha det ALLER beste hunden vet EVER med deg hver gang den skal gå løs

- Når du roper navnet og han kommer gi ALLTID belønning (ihvertfall om du skal ha 100% innkalling, så må det alltid være 100% belønning)

- Ikke rop når du tror/vet at hunden ikke kommer til å komme, f.eks. hvis den ser en annen hund og du ikke er sikker, og du roper og den løper bort til den andre hunden; så er det en belønning for din hund (hvis den liker andre hunder, noe den sikkert gjør om den løper bort)

- Bruk langline i starten om den er "helt grønn" på innkalling, tren også først inne/et helt tomt sted

- Gi belønning for "frivillig" innkalling (altså hvis hunden kommer bort til deg uten at du har ropt)

- Om hunden ikke kommer når du har ropt; gå og fysisk hent den (da må du være sikker på at den ikke begynner å løpe i ring rundt deg eller "erte" deg, så er din hund den typen - bruk langline og fisk han inn med den) ELLER (hvis den er veldig glad i deg) løp og gjem deg

Konklusjon: Godbiten/leken du har med må være bedre enn andre hunder, bedre enn tisseflekker, bedre enn andre mennesker og barn etc. Du må gjøre deg selv gøy og morsom i tillegg gjerne, for at hunden skal syns det er mer spennende å gå til deg enn alt annet. Det er også ditt ansvar å sikre at hunden gjør rett i 99-100% av tilfellene, det er da du får en bra innkalling.

(Må bare si at er det NOE jeg har lykkes med på mine, så er det ihvertfall innkalling, hehehe)

Når det gjelder gå fint i bånd, så kommer det jo litt an på hva problemet er og hvordan hunden din er som type?

Stopper han - drar han - utagerer han - slumser han frem og tilbake etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine hunder, men stusser over at det foreløpig ikke er noen blandingshunder her. Har selv en skikkelig miks (border collie, kelpie, flat coated retriever og berner sennenhund) på halvannet år som er det viktigste i livet mitt! :)

Vel, min labrador er blanding av to typer labrador da, hvis det tells ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå spurte du ikke meg, men du får svar av meg likevel.. Hehe.

Innkalling:

- Ha det ALLER beste hunden vet EVER med deg hver gang den skal gå løs

- Når du roper navnet og han kommer gi ALLTID belønning (ihvertfall om du skal ha 100% innkalling, så må det alltid være 100% belønning)

- Ikke rop når du tror/vet at hunden ikke kommer til å komme, f.eks. hvis den ser en annen hund og du ikke er sikker, og du roper og den løper bort til den andre hunden; så er det en belønning for din hund (hvis den liker andre hunder, noe den sikkert gjør om den løper bort)

- Bruk langline i starten om den er "helt grønn" på innkalling, tren også først inne/et helt tomt sted

- Gi belønning for "frivillig" innkalling (altså hvis hunden kommer bort til deg uten at du har ropt)

- Om hunden ikke kommer når du har ropt; gå og fysisk hent den (da må du være sikker på at den ikke begynner å løpe i ring rundt deg eller "erte" deg, så er din hund den typen - bruk langline og fisk han inn med den) ELLER (hvis den er veldig glad i deg) løp og gjem deg

Konklusjon: Godbiten/leken du har med må være bedre enn andre hunder, bedre enn tisseflekker, bedre enn andre mennesker og barn etc. Du må gjøre deg selv gøy og morsom i tillegg gjerne, for at hunden skal syns det er mer spennende å gå til deg enn alt annet. Det er også ditt ansvar å sikre at hunden gjør rett i 99-100% av tilfellene, det er da du får en bra innkalling.

(Må bare si at er det NOE jeg har lykkes med på mine, så er det ihvertfall innkalling, hehehe)

Når det gjelder gå fint i bånd, så kommer det jo litt an på hva problemet er og hvordan hunden din er som type?

Stopper han - drar han - utagerer han - slumser han frem og tilbake etc?

Ah - tusen takk! :D

HAr alltid godbit med meg, og går og henter han dersom han ikke kommer i allefall. Det med å gjemme seg var også en god ide - han blir jo panisk om han ikke ser meg :p

Slutter du med godbit etterhvert - eller er det noe du alltid har med deg?

Han er en trekker - drar og drar og drar!

Men han er bare 5 mnd enda, så jeg tenker at jeg kan klare å lære han det dersom jeg bare går 100% inn for det... Ja - tips!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - tusen takk! :D

HAr alltid godbit med meg, og går og henter han dersom han ikke kommer i allefall. Det med å gjemme seg var også en god ide - han blir jo panisk om han ikke ser meg :p

Slutter du med godbit etterhvert - eller er det noe du alltid har med deg?

Han er en trekker - drar og drar og drar!

Men han er bare 5 mnd enda, så jeg tenker at jeg kan klare å lære han det dersom jeg bare går 100% inn for det... Ja - tips!! :D

Mine kommer uten godbit, fordi de har fått i 99% av tilfellene, men skal du være sikker og ha 100% stålkontroll på innkalling, så bør du ALLTID ha noe. Enten leke/pinne what so ever. Evt. bruke kos som nødløsning. Men anbefaler absolutt å ALLTID gi noe. Våre er såpass stødige at om de er 60 km/t på vei bort til en skokk med andre hunder bråsnur de på flekken og kommer tilbake bare jeg roper.. Så det er jo selvfølgelig litt stress, men jævlig deilig den dagen det er en hund på andre siden av veien og en trailer mellom den og min ;) Hehe.

Når det gjelder draing i bånd så vil jeg si det er mange måter og hver måte passer for hvert individ (mine to har lært det på helt forskjellige måter). Siden han er så ung vil nok noe justere seg når han blir eldre og ikke alt er så spennende lenger, men du bør selvfølgelig trene på det likevel. Du kan f. eks. prøve dette:

- Hver gang han drar mot noe, STOPP tvert. Kommer han ikke tilbake så båndet blir slakt, gå to steg bak. Gjenta til båndet er slakt. Begynn å gå mot det han drar mot. Drar han igjen, STOPP, vent til båndet er slakt - nærm deg den tingen han vil bort til gradvis og belønn hele tiden for å ha slakt bånd. Om det f. eks. er en tisseflekk han vil bort til kan du bruke flekken som belønning som at i han får gå bort til flekken hvis han holder slakt bånd hele veien bort. Om det er noe han IKKE kan gå bort til, belønn bare vanlig for å ha slakt bånd og gå ved din fot. Du kan også øve med f.eks. å legge ting/mat han liker på bakken og øve på å gå i slakt bånd bort til det. Evt. om han har en hundekamerat - øve på å gå fint bort til den mens den er i bånd. Om ikke stoppingen/2 skritt bak er effektivt nok kan du bruke en lyd til f. eks. "ÆH - ÆH" på en bestemt måte så hunden skjønner at det han gjør er feil.

Dette er selvfølgelig veldig stress å gjøre på ALLE turer (for det må man om man vil bli kvitt problemet kjapt ihvertfall), men det du kan gjøre er å bruke sele når du ikke har tid til å trene og halsbånd når du har tid. Så lærer han at når halsbåndet er på går vi fint, og går jeg i sele kan jeg dra. Passer fint hvis man har planer om å drive med trekk likevel for eksempel.

- En ting du kan kombinere med dette er å øve MASSE kontakt. Først når han sitter - se på deg - få godbit, så når du står - se på deg - godbit, så når dere går - ser på deg - godbit også kommando "kontakt" - bruke den på tur og belønne for hver gang han ser på deg; da blir han jo nødt til å holde seg i nærheten og ikke dra armene av deg :p

Det finnes mange metoder for dette, men prøv dette i la oss si 3-6 uker og merker du INGEN forbedring, send meg en PM med film av hvordan han går så kan jeg prøve å hjelpe ytterligere hvis du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kommer uten godbit, fordi de har fått i 99% av tilfellene, men skal du være sikker og ha 100% stålkontroll på innkalling, så bør du ALLTID ha noe. Enten leke/pinne what so ever. Evt. bruke kos som nødløsning. Men anbefaler absolutt å ALLTID gi noe. Våre er såpass stødige at om de er 60 km/t på vei bort til en skokk med andre hunder bråsnur de på flekken og kommer tilbake bare jeg roper.. Så det er jo selvfølgelig litt stress, men jævlig deilig den dagen det er en hund på andre siden av veien og en trailer mellom den og min ;) Hehe.

Når det gjelder draing i bånd så vil jeg si det er mange måter og hver måte passer for hvert individ (mine to har lært det på helt forskjellige måter). Siden han er så ung vil nok noe justere seg når han blir eldre og ikke alt er så spennende lenger, men du bør selvfølgelig trene på det likevel. Du kan f. eks. prøve dette:

- Hver gang han drar mot noe, STOPP tvert. Kommer han ikke tilbake så båndet blir slakt, gå to steg bak. Gjenta til båndet er slakt. Begynn å gå mot det han drar mot. Drar han igjen, STOPP, vent til båndet er slakt - nærm deg den tingen han vil bort til gradvis og belønn hele tiden for å ha slakt bånd. Om det f. eks. er en tisseflekk han vil bort til kan du bruke flekken som belønning som at i han får gå bort til flekken hvis han holder slakt bånd hele veien bort. Om det er noe han IKKE kan gå bort til, belønn bare vanlig for å ha slakt bånd og gå ved din fot. Du kan også øve med f.eks. å legge ting/mat han liker på bakken og øve på å gå i slakt bånd bort til det. Evt. om han har en hundekamerat - øve på å gå fint bort til den mens den er i bånd. Om ikke stoppingen/2 skritt bak er effektivt nok kan du bruke en lyd til f. eks. "ÆH - ÆH" på en bestemt måte så hunden skjønner at det han gjør er feil.

Dette er selvfølgelig veldig stress å gjøre på ALLE turer (for det må man om man vil bli kvitt problemet kjapt ihvertfall), men det du kan gjøre er å bruke sele når du ikke har tid til å trene og halsbånd når du har tid. Så lærer han at når halsbåndet er på går vi fint, og går jeg i sele kan jeg dra. Passer fint hvis man har planer om å drive med trekk likevel for eksempel.

- En ting du kan kombinere med dette er å øve MASSE kontakt. Først når han sitter - se på deg - få godbit, så når du står - se på deg - godbit, så når dere går - ser på deg - godbit også kommando "kontakt" - bruke den på tur og belønne for hver gang han ser på deg; da blir han jo nødt til å holde seg i nærheten og ikke dra armene av deg :p

Det finnes mange metoder for dette, men prøv dette i la oss si 3-6 uker og merker du INGEN forbedring, send meg en PM med film av hvordan han går så kan jeg prøve å hjelpe ytterligere hvis du vil :)

Wow - tusen hjertelig takk skal du ha! !

Er ferdig med alt av eksamener om 5 små dager, så da skal jeg flytte livet mitt ut i marka med Hugo og øve som bare det :)

får kjøpe inn en halv evighet med godbiter og prøve ut alt du har gitt av triks - de høres jo absolutt veldig logiske ut.

I allefall det med innkalling - har aldri tenkt at jeg ikke bør rope dersom jeg egentlig vet at han ikke kommer til å komme :p

På forhånd takk - så kaaan det jo hende du får en PM. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - tusen hjertelig takk skal du ha! !

Er ferdig med alt av eksamener om 5 små dager, så da skal jeg flytte livet mitt ut i marka med Hugo og øve som bare det :)

får kjøpe inn en halv evighet med godbiter og prøve ut alt du har gitt av triks - de høres jo absolutt veldig logiske ut.

I allefall det med innkalling - har aldri tenkt at jeg ikke bør rope dersom jeg egentlig vet at han ikke kommer til å komme :p

På forhånd takk - så kaaan det jo hende du får en PM. :) :)

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine voffser!

Her er vår mix, en blanding av boxer, doberman og border collie. Bella er 18mnd og verdens mest energiske og snilleste hund. Hun elsker å leke og byr alltid opp til lek om hun synes det har gått for lenge siden sist. Hun og minstejenta er spesielt gode venner og jentungen synes det er kjempekjekt å trene henne på 'rull rundt', bamse osv. (prøvde å legge ut video, men fikk det ikke til)

Hun er i puberteten nå og med det kommer endel utfordringer, men det jobbes med. Hun har endel vakt instinkt og boffer som om hun skulle være en hannhund på 85 kg om hun ser noe som hun synes er skummelt - er ellers veeeldig kosen og prøver hver kveld å komme krypende opp i sofaen til en av oss voksne for å ligge på fanget.

post-18497-14440942216858_thumb.jpg

post-18497-14440942218009_thumb.jpg

post-18497-14440942218768_thumb.jpg

post-18497-14440942219077_thumb.jpg

post-18497-14440942220528_thumb.jpg

post-18497-14440942221391_thumb.jpg

post-18497-1444094222192_thumb.jpg

post-18497-14440942222676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå, vi har en sånn tullehund, vi.

post-20877-14440942223331_thumb.jpg

Nemlig tassen til venstre. Han gjør opp for sin manglende kroppsmasse ved å ha ei enorm personlighet og være tidvis ganske stor i kjeften. Litt som matmor :)

Han er en blanding mellom dvergpincher og chihuahua på nå to år, og vi tok han inn som omplasseringshund fra en mindre imponerende dame fra Bergen. Nok sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...