Gå til innhold

Hundetråd (voff voff)


wombat

Anbefalte innlegg

Fant ikke noen andre sånne her, så jeg prøver.

Jeg har to hunder selv og syns hund er knasende kult. Kanskje noen andre deler samme oppfatning?

Kanskje folk vil legge inn bilde og navn/rase/alder og litt info om sine hunder isåfall?

Gir ihvertfall meg litt glede i hverdagen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

post-22439-14440941980196_thumb.jpg

Navn: Cowboy (ikke vi som bestemte, for vi fikk han da han var 6 mnd - hadde jo lyst å kalle han Batman egentlig).

Alder: 3 år og 2 mnd.

Rase: Mops.

Info:

Cowboy er en mongoloid liten kar. Han forvandles til en demon når det er mat i nærheten, ellers verdens søteste og snilleste hund. Han har blitt angrepet av andre hunder noen ganger, så han var en periode veldig redd - men det kommer seg.

Han elsker å kose og skal helst ligge på fanget, skulderen etc. Vi gjør litt hobby-freestyle, hobby-lydighet, triks og hobby-agility. Mulig vi satser på å konkurrere i agility etterhvert, det syns han er awesome. Han er jævlig sær, skal tisse akkurat der og lene foten her og der mens han tisser, og det hender han holder seg på timeslange turer bare for å bæsje på "the spot" når vi kommer hjem.

post-22439-14440941981568_thumb.jpg

Navn: Alia (måtte ha navn fra et spill, så vi tok Alias siden alle andre kule navn var tatt -.-)

Alder: 1 år og 8 mnd.

Rase: Leonberger.

Info:

Alia er en fryktelig bestemt og sær dame. Hun skal ha kos HELE tiden, hun er litt grinete kanskje, veldig nevrotisk av seg (ingen spesiell grunn som har utløst det), men ellers verdens mest fantastiske hund (KJEMPElærevillig og superlydig). Hun lever for å gjøre meg glad tror jeg, hehe. Hun elsker å bade og kose, og helt greit glad i mat hun også. Vi har vært en del på utstilling med henne og hun har gjort det veldig bra, så når jeg sier hun er nydelig så har jeg også sløyfer som beviser det, hihi. Ellers driver vi med vanntrening (tenker å ta vannprøve til sommeren), lydighet (skal ta bronsemerket så fort vi får tid og fortsette videre - håper å konkurrere etterhvert), litt agility, litt freestyle og vi tenkte å prøve henne på blodspor/rundering etterhvert. Hun også liker veldig godt å ligge på fanget - noe som kanskje ikke er like kos som når mopsen gjør det da hun veier 55 kg :p

post-22439-14440941979815_thumb.jpg

post-22439-14440941980598_thumb.jpg

post-22439-14440941980967_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen hund for tiden og kommer trolig ikkje te å få meg en igjenn før jeg blir pensjonist:eek: Men har hatt nåken i hus opp igjennom tiden. Får vel ramse opp (n)

Papillon, Dachs, Japansk spisshund og Kaukasisk Ovcharka(y)

Jaha? Interessant kombinasjon med de små fjufsene også en ovcharka? Sistnevnte kan vel forresten minne litt om leoer?

Min har en kaukasisk venninne, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig langt ifra leon i både avl og lynne, men begge ser ut som en stor pelsball ja (y)

Tenkte mest utseende nå da :p De er vel bare mørkere og litt kraftigere? Litt annet ansikt?

Vi vurderte det, men fikk litt nerver av lynnet og det at de er vanskeligere å få tak i :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E ganske lett å få tak i om dagen faktisk :p Kjempe koslig voff, men da e ikkje nåke tulledyr(y) Ser i grunn ut som ein grå bjørn hehe, og dei kan jo komma opp i ein 100 kilo på ein god dag :X3:

Må legga te at dei gjer seg best ute, så hvis du ikkje har stor inngjerda hage so e da kansje ikkje heilt optimalt(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E ganske lett å få tak i om dagen faktisk :p Kjempe koslig voff, men da e ikkje nåke tulledyr(y) Ser i grunn ut som ein grå bjørn hehe, og dei kan jo komma opp i ein 100 kilo på ein god dag :X3:

Må legga te at dei gjer seg best ute, så hvis du ikkje har stor inngjerda hage so e da kansje ikkje heilt optimalt(y)

Hehe, ja, har truffet noen leonbergere oppi 100 kg og. Men er nok litt fedme i bildet også da. Men truffet slanke hannhunder på 80 kg +

Nei, neste hunden jeg skal ha blir ulvehybrid, hannleonberger elller malamute tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt med variasjon i rase da :eek: Er i grunn veldig lite som kan sammenlignes med en Ovcharka i oppførsel, sta som et esel og ganske " døv " med et voldsomt vakt instinkt :X3: Malamute må da vera voldsomt slitsomt :p

Hehe, og jeg takler IKKE stahet!! Jeg er dritsta selv. Ser du for deg meg på 47 kg og en 100 kgs hund stå og krangle hvilken vei vi skal gå? Nei, akkurat :p

Malamute er SUPRE om du får dem til :) Kunnskap, riktig trening og mosjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp:) Floyd heter han! hehe

Har du oppkalt den etter en KVINNEKLESBUTIKK? :cry:

Neida, hehehe. Kult navn om jeg ikke hadde kjøpt alle kjolene mine der i 8ende....

Elsker schæfere <3 har en venninne som har, pleier å passe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppkalt den etter en KVINNEKLESBUTIKK? :cry:

Neida, hehehe. Kult navn om jeg ikke hadde kjøpt alle kjolene mine der i 8ende....

Elsker schæfere <3 har en venninne som har, pleier å passe den.

Mer rart å kalle en kvinnebutikk for ett hankjønns navn vel :p

Jeg ville ikke hatt noe annet rase hvertfalll:) Og det skal jeg heller aldri ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer rart å kalle en kvinnebutikk for ett hankjønns navn vel :p

Jeg ville ikke hatt noe annet rase hvertfalll:) Og det skal jeg heller aldri ha:)

Så godt å høre. *Copy & paste* til venninnen min. Hennes schæfer er FULLSTENDIG skutt i hodet (ikke for å være negativ mot henne, men har kanskje litt med eier og at det er syke brukslinjer på den også da). Var din jævlig når den var i puberteten? Mine har vært noen håndfuller de og, men ikke på langt nær sånn som schæferen jeg passer (den oppfører seg her da, vet ikke om det er pga meg eller fordi den er livredd tispefrøken) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne karen her, 4 år gammel reinraset Siberian Husky. 30kg. Krever mye turer, verdens snilleste hund, i løpet av 4 år har han bjeffet 3 ganger, men krever da en del turer :)

[ATTACH=full]106146[/ATTACH]

ÅÅÅÅÅÅH EYEGAZM :love:

ÅÅÅÅÅÅH. Herregud, jeg er sånn gal hundedame.

JEG ELSKER HUSKYER.

Her om dagen var vi og badet, så når vi skulle hjem så vi tre stk og jeg bare IIIIIK bråbremset midt i veien og bare "hei kan jeg klappe hundene deres?" som en eller annen dum 5-åring. Men de er så NYDELIGE <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅH EYEGAZM :love:

ÅÅÅÅÅÅH. Herregud, jeg er sånn gal hundedame.

JEG ELSKER HUSKYER.

Her om dagen var vi og badet, så når vi skulle hjem så vi tre stk og jeg bare IIIIIK bråbremset midt i veien og bare "hei kan jeg klappe hundene deres?" som en eller annen dum 5-åring. Men de er så NYDELIGE <3

Hehe ja, sjeldent vi får gå tur i fred med han, alle skal klappe og hilse og spørre osv. Alle unger under 10 år tror det er en ulv.

Han hadde nettop bursdag

post-17844-14440941989871_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...