Gå til innhold

ang oppgang i vekt når man driver å kutter ned på kcal,litt hjelp?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Metal_Barbie Jeg vet ikke om du leste innlegget mitt noe ovenfor, men mye av det sistnevnte du lurer på her har jeg skrevet noe om. (Metabolsk regulering ; en kalori er en kalori men er det forskjeller ved kost-introdusert dysmetabolisme?)

(Scroll littegranne opp) :)

Ja,ser det,men kunne du forklart på en litt mindre komplisert måte?Selv om jeg tror jeg skjønner mesteparten av ponget...og hvordan hjelper det meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg kjørt hardere! Økt treningsmengden om det er mulig. Funker altid for meg hvertfall.

Du har fortsatt mye og ta av, så hadde ikke vært redd for at det ble lite mat i perioder !

My og mye,men en ting,du blr slutte å anbefale alle og enhver her inne å spise på veldig lavt kcal innrsk,fir du anbefaler det til ALLE..det er ikke brå. Når det er sagt så ja,kan hendee du får gode resultater av å gjøre ting slik,men nå har jeg prlv på utallelige måter og ingen funker noe spesielt bedre enn en andre..eneste at på 1500 kcal var jeg inkababel til å gjøre andre ting enn å sove og trene...jeg har to barn,hund,mann og hus og jobb som krever sitt av meg...JEG KAN IKKE LIGGE SÅ LAVT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG KAN IKKE LIGGE SÅ LAVT

Neivel. Men da må du nesten slutte å mase etter hjelp, for vi kan ikke råde deg til noe annet enn man råder alle andre som vil ned i vekt til å gjøre. Emilwoop ber deg heller ikke kutte ned på maten, han ber deg øke treningsmengden, noe som også er å gripe inn i energibalansen. Trener du tre ganger i uka på 2200kcal? Tren fire. Mister du energi med fire treninger? Tren tre og gå en tur hver kveld. Han har også et poeng i at du har mye å ta av. Du takler et underskudd bedre enn meg, for eksempel. Vei maten din og tell kalorier så du faktisk ikke overvurderer hvor mye du får i deg, for jeg holder en knapp på at det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med den tankegangen er at man går utifra at inntak og uttak er uavhengige variabler, noe det ikke er. En justering der vil påvirke den andre og vice versa. Så å spise - 500 x 7 = 3500 kcal = vektnedgang på 0,5kg er ikke reelt. Dette er bare en forenkling som også noen ernæringsfysiologer ikke ser ut til å tenke over (FY). De fleste tar utgangspunkt i at vekttapet er utelukkende fettmasse uten å tenke over at kroppen overhodet ikke bryr seg om estetikk og da gir faen at du vil beholde muskelmasse og ned i fettmasse, den foretrekker blant annet kroppseget protein som substrat for å nydanne sukker. Heldigvis skjønner den også fort at dette ikke er spesielt bærekraftig over tid (1,75g kroppsprotein = 1 gram glukose) og vil over lengre tid/underskudd stadig bruke mer fett som substrat. Ved å bruke fett som energi (beta-oksidasjon) dannes biprodukter ( ketoner - hovedsakelig 3-oksobutanoat vi bruker) kan brukes av store deler perifert vev. For øvrig så er det en av teoriene bak å være i ketose i og med at avfallstoffet aceton kvitter seg via pusten og en av teoriene er at vi kvitter oss med noe energi derifra.Andre faktorer er glykogenlager & væsketap, innhold i tarm-kanalen etc som kan påvirke vekten fra dag til dag.

Jo lengre du er i energiunderskudd jo lengre vil kroppen tilpasse seg for å bli mest mulig effektiv ved lavest mulig energi-kostnad. Her vil blant annet basal-bruket for celler falle i og med at stoffskiftehormonet T4 (inaktivt) blir lavere takket være lavere leptinivå. (revers-T3) --> inaktivt --> lavere oksygenbruk for celler. Enten du vil eller ikke vil det sende ut signaler for at din indirekte aktivitet/fikling blir nedjustert og som en konsekvens går de fleste rundt, er trøtte og skjønner ikke hvorfor vekten står stille og tenker at "nå må jeg kutte ut enda mere kalorier" når det burde ha vært motsatt.

Til slutt; en matvare er aldri homogent; en kyllingfile eller kornblanding er tatt utgangspunkt i et gjennomsnitt-verdi. Om man ikke måler innholdet korn for korn så vil det reelle energiinnholdet variere. Så å telle det minste kalori er noe en bør være noenlunde forsiktig med.

Hva synes du om hva en bør sikte seg inn på da? Spør fordi jeg føler du har peiling:-) Trådstarter synes jeg (i mitt hode,med min forståelse) kan ligge på 200/2300 kcal på treningsdager. jeg er 163 cm og vekten svinger mellom 67-74 kg for tiden. Har aktiv jobb og trener 4 ganger i uken. kondisjon og styrke. nå spiser jeg altså 2000 kcal på treningsdager og 1700/1800 på hviledager. ikke meningen å "kuppe" tråden altså :-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei profesjonell coach, som har fått flere utøvere til pallen, samt seg selv så hun vet hva hun gjør. Dette var ingen langvarig diett men for å gå ned 2-4kg ca, så over lengere tid er dette bunnen hva en kan gå på hva som er sunt, men ned til 1500 på hviledager kanskje kan hjelpe for å sette fart på ting, siden hun har prøvd forskjellige kcalnivåer høyere.

Oki. Har ligget på d nivået selv men opplevde å bli svært slapp..men klarer du d er d jo opp til deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neivel. Men da må du nesten slutte å mase etter hjelp, for vi kan ikke råde deg til noe annet enn man råder alle andre som vil ned i vekt til å gjøre. Emilwoop ber deg heller ikke kutte ned på maten, han ber deg øke treningsmengden, noe som også er å gripe inn i energibalansen. Trener du tre ganger i uka på 2200kcal? Tren fire. Mister du energi med fire treninger? Tren tre og gå en tur hver kveld. Han har også et poeng i at du har mye å ta av. Du takler et underskudd bedre enn meg, for eksempel. Vei maten din og tell kalorier så du faktisk ikke overvurderer hvor mye du får i deg, for jeg holder en knapp på at det er der problemet ligger.
Jeg gjør det og jeg har god peiling på hvor mye jeg får i meg,har mye erfaring da jeg har faktisk slanka meg nesten 50 kg tidligere ved å telle og trene,jeg begynner å bli grundig irritert på svarene du skriver her fordi du skriver som om at du er så jævlig ovenpå og høy i hatten,skjerp deg,gi ikke råd om du ikke kan svare på en litt annen måte. Problemet ligger ikke ved at jeg spiser mer enn jeg tror. Å øke treningsmengden er ikke noe problem det og ei er det noe problem å spise mindre enn 2100(som er det jeg har ligget på hver dag) ,så vær så vennlig å les ting før du svarer,for det virker ikke som du klarer å lese det som står ettersom at du gang på gang skriver i svarene dine til meg ting jeg aldri har sagt som du tydeligvis selv mener å ha lest at jeg har skrevet. <slikt er veldig slitsomt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om hva en bør sikte seg inn på da? Spør fordi jeg føler du har peiling:) Trådstarter synes jeg (i mitt hode,med min forståelse) kan ligge på 200/2300 kcal på treningsdager. jeg er 163 cm og vekten svinger mellom 67-74 kg for tiden. Har aktiv jobb og trener 4 ganger i uken. kondisjon og styrke. nå spiser jeg altså 2000 kcal på treningsdager og 1700/1800 på hviledager. ikke meningen å "kuppe" tråden altså :-P

Ja,mener du nå 2000/2300? For det e romtrendt det jeg gjør nå og det funker jo ikke..så jeg må jo tydelig enda mer ned...så lavt som 15-1600 greier jeg ikke nå med livet jeg har,da fungerer jeg ikke i hverdagen. Stod omtrendt å sov på jobb til slutt liksom og det går bare ikke:P Gredide så vidt å holde meg våken om dagene,kom meg ikke ut av sengamog etter trening så hadde jeg ikke mer energi. Men 1800/2000 tror jeg kan gå fint,så jeg prøver det nå i noenuker. shit fiske,jeg gir jo ikke opp,men å holde på slik å streve i årevis,det er bare forjævlig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om hva en bør sikte seg inn på da? Spør fordi jeg føler du har peiling:) Trådstarter synes jeg (i mitt hode,med min forståelse) kan ligge på 200/2300 kcal på treningsdager. jeg er 163 cm og vekten svinger mellom 67-74 kg for tiden. Har aktiv jobb og trener 4 ganger i uken. kondisjon og styrke. nå spiser jeg altså 2000 kcal på treningsdager og 1700/1800 på hviledager. ikke meningen å "kuppe" tråden altså :-P

Jeg har i utgangspunktet ingen grunnlag for å gi konkrete råd på et individuelt nivå. Dette grunnet er at det er for mange faktorer i spill. Hadde du la oss hypotetisk bestilt en time hos meg hadde jeg vurdert faktorer som : Generell livsstil, stabilitet, rutiner, måltidsfrekvens/rytme, sosial status, overestimering/underestimering av kalorier, treningstatus, aktivitetsnivå, overvekt/andre tilstander hos førstegrads-slektninger, tidligere erfaringer med med vektreduksjon / tidligere vekt, nåværende vekt, tidligere forsøk på vektnedgang, hvordan gikk det? Vektstabil over tid? Hvilke matvarer? Medikamemter? Hvilke? Noen påvirker apetittreguleringen som f.eks SSRI (antidepresiva)Kosttildkudd? Hvilke? Noe du reagerer på? Andre underliggende årsaker? Tidligere sykdommer? <--> Ekskludere andre muligheter og lignende så deretter prøve å tilrettelegge.

Av den grunn vil du
aldri se meg gi spesifikke råd da dette ville vært arrogant av meg å tro at dette ville jeg ha klart over internett.
Dette igjen er en
skremmende
økende
tendens
når det kommer til å ta imot råd over nettet. De fleste legger innlegg som f.eks her på fitnesbloggen og ofte tar imot råd av den første personen som svarer og tror det er legitt. 9/10 av gangene overvurderer personen sitt eget kompetansenivå vannvittig mye, sprer feilaktig info og
A)
gir generelle råd som er videreført/lest/fungerer på meg derfor fungerer det selvsagt for deg
(nei)
eller
B)
Er ei smule alternativ og pakker inn "flotte ord" og anbefaler noe som kan slå uheldig ut for vedkommende som er mer ukritisk til kildeinformasjon. Og vips; forteller du en løgn lenge nok så blir det til en sannhet --> "Men jeg har hørt.."

Så her må jeg bare beklage og si igjen; Med bakgrunn i dette har jeg intet grunnlag for å gi detaljerte råd. Det jeg derimot kan gjøre er å gi råd på et noe mer generelt grunnlag og de fleste trener for mye og spiser for lite ved en vektreduksjon. Selvsagt har trening veldig mange positive sideeffekter ved en vektreduksjon men den største endringen gjør man ved "enkle" grep ved kostholdet. Her kan du ta utgangspunkt i de generelle retningslinjene rettet mot friske personer i befolkningen og eksperimentere derifra. Det er mange veier å nå målet sitt på og hva som fungerer for person x vil ikke nødvendigvis fungere på lik linje for person y.

: Vel, som nevnt ovenfor og også til
Kari
: Å telle kalorier kan være fornuftig men fallet kan være stort når man fanatisk beregner hver eneste kalori. Jeg nevnte istad at f.eks havregryn aldri er 376 kalorier per 100gram, dette er bare et gjennomsnitt fra produsenten. Derfor kan det være av fordel å heller "grovberegne" og ha et mer avslappet forhold til dette og ikke få panikk når matematikken rundt dette ikke stemmer; ergo - 500 kalorier - 7 dager = -3500 = 0,5 kg fettvev i og med at dette heller ikke stemmer.

Her kan jeg bare sitere meg selv :

Jo lengre du er i energiunderskudd jo lengre vil kroppen tilpasse seg for å bli mest mulig effektiv ved lavest mulig energi-kostnad. ..
Enten du vil eller ikke vil det sende ut signaler for at din indirekte aktivitet/fikling blir nedjustert og som en konsekvens går de fleste rundt, er trøtte og skjønner ikke hvorfor vekten står stille og tenker at "nå må jeg kutte ut enda mere kalorier" når det burde ha vært motsatt.

Kjenner dere igjen i denne situasjonen? Prøv å ha en periode hvor du/dere øker inntaket noenlunde og fokuser på matvarer som metter, her er det flere veier å nå målet og om noe så kan det også skje at
vekten går ned i starten ved å øke kalorier
i og med at generell metabolisme/organer vil starte igjen for fullt såkalt "hypermetabolisme". Dette er bare et tegn på at ting fungerer igjen. Det verste som kan skje er at dere får erfaring for hva/hvor mye som fungerer for dere og hva/hvor som ikke fungerer.
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utgangspunktet ingen grunnlag for å gi konkrete råd på et individuelt nivå. Dette grunnet er at det er for mange faktorer i spill. Hadde du la oss hypotetisk bestilt en time hos meg hadde jeg vurdert faktorer som : Generell livsstil, stabilitet, rutiner, måltidsfrekvens/rytme, sosial status, overestimering/underestimering av kalorier, treningstatus, aktivitetsnivå, overvekt/andre tilstander hos førstegrads-slektninger, tidligere erfaringer med med vektreduksjon / tidligere vekt, nåværende vekt, tidligere forsøk på vektnedgang, hvordan gikk det? Vektstabil over tid? Hvilke matvarer? Noe du reagerer på? Andre underliggende årsaker? <--> Ekskludere andre muligheter og lignende så deretter prøve å tilrettelegge.

Av den grunn vil du
aldri se meg gi spesifikke råd da dette ville vært arrogant av meg å tro at jeg ville ha klart over internett.
Og dette er en
skremmende tendens
når det kommer til å ta imot råd over nettet. De fleste legger innlegg som f.eks her på fitnesbloggen og ofte tar imot råd av den første personen som svarer og tror det er legitt. 9/10 av gangene overvurderer personen sitt eget kompetanse vannvittig mye og
A)
gir generelle råd som er videreført/lest/fungerer på meg derfor fungerer det selvsagt for deg
(nei)
eller
B)
Er ei smule alternativ og pakker inn "flotte ord" og anbefaler noe som kan slå uheldig ut for vedkommende som stoler blindt på internett. Og vips forteller du en løgn lenge nok så blir det til en sannhet --> "Men jeg har hørt.."

Så her må jeg bare beklage og si igjen; Med bakgrunn i dette har jeg intet grunnlag for å gi detaljerte råd. Det jeg derimot kan gjøre er å fortelle på et noe mer generelt grunnlag og de fleste trener for mye og spiser for lite ved en vektreduksjon. Selvsagt har trening veldig mange positive sideeffekter ved en vektreduksjon men den største endringen gjør man ved "enkle" grep ved kostholdet. Her kan du ta utgangspunkt i de generelle retningslinjene rettet mot friske personer i befolkningen og eksperimentere derifra.

Metal_Barbie : Vel, som nevnt ovenfor og også til
Kari
: Å telle kalorier kan være fornuftig men fallet kan være stort når man fanatisk beregner hver eneste kalori. Jeg nevnte istad at f.eks havregryn aldri er 376 kalorier per 100gram, dette er bare et gjennomsnittet fra produsenten. Derfor er det av større fordel å heller "grovberegne" og ha et mer avslappet forhold til dette og ikke få panikk når matematikken rundt dette ikke stemmer; ergo - 500 kalorier - 7 dager = -3500 = 0,5 kg fettvev i og med at dette heller ikke stemmer.

Her kan jeg bare sitere meg selv :

Kjenner dere igjen i denne situasjonen? Prøv å ha en periode hvor du øker inntaket noelunde og fokuser på matvarer som metter, her er det flere veier å nå målet og om noe så kan det også skje at
vekten går ned i starten ved å øke kalorier
i og med at generell metabolisme/organer vil starte igjen for fullt såkalt "hypermetabolisme". Dette er bare et tegn på at ting fungerer igjen.
:)

Den er grei:-) Mange faktorer hos meg (som hos mange som har vært og er svært overvektige). Så er nok vanskelig å gi råd. Hvis du er i Trondheim kan du jo sende på meg privat melding her inbe. Vil gjerne at du tar deg tid til å møtes,så betaler jeg for kost/treningsråd jeg.:-) Ernæringsfysiologen jeg var til på sykehuset her skal jeg iallefal ikke til igjen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My og mye,men en ting,du blr slutte å anbefale alle og enhver her inne å spise på veldig lavt kcal innrsk,fir du anbefaler det til ALLE..det er ikke brå. Når det er sagt så ja,kan hendee du får gode resultater av å gjøre ting slik,men nå har jeg prlv på utallelige måter og ingen funker noe spesielt bedre enn en andre..eneste at på 1500 kcal var jeg inkababel til å gjøre andre ting enn å sove og trene...jeg har to barn,hund,mann og hus og jobb som krever sitt av meg...JEG KAN IKKE LIGGE SÅ LAVT

gjør som du vil:) ikke min kropp, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,mener du nå 2000/2300? For det e romtrendt det jeg gjør nå og det funker jo ikke..så jeg må jo tydelig enda mer ned...så lavt som 15-1600 greier jeg ikke nå med livet jeg har,da fungerer jeg ikke i hverdagen. Stod omtrendt å sov på jobb til slutt liksom og det går bare ikke:P Gredide så vidt å holde meg våken om dagene,kom meg ikke ut av sengamog etter trening så hadde jeg ikke mer energi. Men 1800/2000 tror jeg kan gå fint,så jeg prøver det nå i noenuker. shit fiske,jeg gir jo ikke opp,men å holde på slik å streve i årevis,det er bare forjævlig:P
mente 2300 på treningsdager. på hviledager kanskje 1900. Men hvis du ikke føler d hjelper kan du ligge på 2000 på treningsdager og 1800 på hviledgr. som meg. jeg er jo mindre enn deg,men jeg går inn i cm på disse talene. men jeg gjør mye kardio da. d er d som fungerer for meg iallefal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør som du vil:) ikke min kropp, heldigvis!

Det er ikke noen grunn til å være frekk,jeg spør om hjelp men det betyr ikke at jeg tar alle råd fir god fisk,spesielt når jeg allerede har tatt råd fra deg flr og gikk så og si rett i kjelleren av det,så når jeg sier at du må slutte å råde alle til det samme,ligge lavt på mat og trene mye,så sier jeg det ikke for å være frekk,men fordi det han være farlig å gi alle slike råd.

Nå har jeg også en fortid med alvorlige spiseforstyrrelser,så å spise fir lite og trene ekstreme mengder er også en grunn til at jeg ikke velger å følge slike råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noen grunn til å være frekk,jeg spør om hjelp men det betyr ikke at jeg tar alle råd fir god fisk,spesielt når jeg allerede har tatt råd fra deg flr og gikk så og si rett i kjelleren av det,så når jeg sier at du må slutte å råde alle til det samme,ligge lavt på mat og trene mye,så sier jeg det ikke for å være frekk,men fordi det han være farlig å gi alle slike råd.

Nå har jeg også en fortid med alvorlige spiseforstyrrelser,så å spise fir lite og trene ekstreme mengder er også en grunn til at jeg ikke velger å følge slike råd.

nei det er ikke falrig å ligge lavt i perioder å trene mye for ei som har såpass mye ekstra som deg! det er fakta!

Hadde jeg vært deg hadde jeg nullstilt alt. Begynt på nytt og kjørt beinhardt for å nå målet jeg ville! Det kan være hardt, men man når målet av det! Det betyr ikke nødvendigvis å spise lite, det kan heller bety å trene mer, mer effektivt eller fler timer i uka. Alt etter som.

er det alle andre, eller deg selv det er noe galt med tror du når du vil ha hjelp man slakter alt som skrives her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke falrig å ligge lavt i perioder å trene mye for ei som har såpass mye ekstra som deg! det er fakta!

er det alle andre, eller deg selv det er noe galt med tror du når du vil ha hjelp man slakter alt som skrives her.

Jeg har ikke så voldsomt mye som du skal ha det til og jeg har ligget då lavt som 1500 i godt over et år med ingenting annet igjen fir det enn mye hårvekst,tap av menstruasjon og utmattelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så voldsomt mye som du skal ha det til og jeg har ligget då lavt som 1500 i godt over et år med ingenting annet igjen fir det enn mye hårvekst,tap av menstruasjon og utmattelse!

1 år er ikke noe jeg ville kalle en liten periode. Slik jeg prøver å gjøre det er å aldri "vende" kroppen til så mange vaner. At den hele tiden blir litt "sjokka" og må tilpasse seg ofte. Da slipper man å kjøre seg fast og kroppen blir ikke helt vant til alt som skjer og fremgangen kan fortsette. Ikke altid bra fremgang, men noe skjer hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år er ikke noe jeg ville kalle en liten periode. Slik jeg prøver å gjøre det er å aldri "vende" kroppen til så mange vaner. At den hele tiden blir litt "sjokka" og må tilpasse seg ofte. Da slipper man å kjøre seg fast og kroppen blir ikke helt vant til alt som skjer og fremgangen kan fortsette. Ikke altid bra fremgang, men noe skjer hvertfall.

Nei,kanskje ikke,men du skjønner hvorfor jeg ikke vil ligge så lavt og oppleve hvordan formen min var til slutt den siste Tia på så lavt? Jeg orka ingenting! Jeg hadde store hormonforstyrrelser...kroppen min har ikke kommet seg enda heller,ting er fremdeles litt fucka...så det er ikke bare bare...jeg får jo bare beskjed om ting jeg allerede vet fra leger feks..haer veldig lyst til å gi en stor F ...men nå er det slik at jeg trives med de resultatene jeg har fått de siste to,årene...og det skjer jo NOE med kroppen hele tiden selv om det ikke er de svære forskjellene jeg vil ha...

Jeg vet godt at jeg veier mye mer enn jeg bør,men jeg vet at på den vekta jeg er veldig fornøyd ,veier jeg fremdeles mye mer enn jeg bør..jeg trives kjempe godt på 80 kg,srkv om det et 15-20 kg mer enn feks bmi sier jeg bør veie ift idealet. Men jeg trives der,ikke hvis jeg ikkdhadde trent tung styrke fejs,hadde nok hatt mye lavere trivselsvekt da,men når jeg trener styrke og er ca 80 kg er jeg storfornøyd. Det er 15 kg jeg vil ned,så det er ikke så mye.Men det virker håpløst når vekta bare står stille i månedsvis og jeg har drevet å trappet ned på kcsl hver uke nå siden starten på Mars uten at det skjer noe annet enn at vekta hopper opp og ned 2-3 kg...så misforstå meg rett her..jeg vil gjerne ha hjelp men når alle sier ting jeg allerede hat prøvd før uten hell,legger ord i munnen på meg og bare misforstår det jeg skriver..,ja da blir det ikke lett...og jeg har ikke slaktet alle ting som er skrevet her,da må du prøve å lese igjen og ikke misforstå

Ellers setter jeg jo,pris på alle som har gitt råd,men der er lettere å ta imot de når folk ikke er så kjepphøye eller bare må legge til at de trur jeg jukser ,ikke er ærlig ned med selv odv osv..slikt er slitsomt for en som sliter...ig jeg nevner jo flere ganger at jeg teller nøye på kcsl og jeg er veldig aktiv og trener mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke falrig å ligge lavt i perioder å trene mye for ei som har såpass mye ekstra som deg! det er fakta!

Hadde jeg vært deg hadde jeg nullstilt alt. Begynt på nytt og kjørt beinhardt for å nå målet jeg ville! Det kan være hardt, men man når målet av det! Det betyr ikke nødvendigvis å spise lite, det kan heller bety å trene mer, mer effektivt eller fler timer i uka. Alt etter som.

er det alle andre, eller deg selv det er noe galt med tror du når du vil ha hjelp man slakter alt som skrives her.

Ojei,hør på meg nå ,jeg slakter ikke ting som skrives,jeg føler jeg blir beskyldt for det ene og det andre når jeg prøver å be om hjelp.

Så hat jeg jo forklart resten,men ok,jeg har nullstilt ,det er det jeg skriver i hovedinnlegget.Sant,jeg brukte noen uker på å komme i vedlikehold...så lå jeg da noen uker på det jeg tror er ca vedlikehold.Da jeg følte at jeg hadde mer energi,begynte jeg å trappe ned litt hver uke...nå er jeg frustert fordi jeg har trappet ca 800-900 kcal ned fra der jeg følte vekta holst seg stabil...uten at jeg går ned,,ok? Så har jeg trent tung styrke 5-6 dager i uka. Jobben er 7 t med løping i tillegg. Så føler at jeg bare slitet meg ut uten,noe igjen..

Så derfor lurer jeg på om hvor lavt jeg skal gå...må legge til at jeg faktisk har trena 2 ganger hver dag siden 6 juni pluss en del gåturer...og ca 2100 kcal daglig. Ingen forskjell enda...sant...så jev blir sliten av dette...jeg har ferie,så så mye får jeg jo,ikke til å trene hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår innmari godt hvor frustrert du er. Kan ikke annet enn å dele hvordan jeg gikk ned mye. 2-2.5 l vann,ekstra sterk omega 3 tabletter,kastet middagstallerknene og spiser nå kun av små,myekardio,alltid to dager sammenhengende hviledager i uka,mye tøying-noe som har minsket ryggsmerter/hoftesmerter. og så har intensiviteten når jeg trener vært viktig. Nå vet du sikkert best hva som funker for deg best selv,men kanskje endre på hva du spiser? Ta en uke der du bevisst spiser andre ting? Jeg tar også thermo speed extreme. fungerer kjempefint for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojei,hør på meg nå ,jeg slakter ikke ting som skrives,jeg føler jeg blir beskyldt for det ene og det andre når jeg prøver å be om hjelp.

Så hat jeg jo forklart resten,men ok,jeg har nullstilt ,det er det jeg skriver i hovedinnlegget.Sant,jeg brukte noen uker på å komme i vedlikehold...så lå jeg da noen uker på det jeg tror er ca vedlikehold.Da jeg følte at jeg hadde mer energi,begynte jeg å trappe ned litt hver uke...nå er jeg frustert fordi jeg har trappet ca 800-900 kcal ned fra der jeg følte vekta holst seg stabil...uten at jeg går ned,,ok? Så har jeg trent tung styrke 5-6 dager i uka. Jobben er 7 t med løping i tillegg. Så føler at jeg bare slitet meg ut uten,noe igjen..

Så derfor lurer jeg på om hvor lavt jeg skal gå...må legge til at jeg faktisk har trena 2 ganger hver dag siden 6 juni pluss en del gåturer...og ca 2100 kcal daglig. Ingen forskjell enda...sant...så jev blir sliten av dette...jeg har ferie,så så mye får jeg jo,ikke til å trene hele tiden

Sr mye feil jeg selv har gjort her, trening to ganger om dagen, stresse og bekymre seg. Som sagt, du har klart mye selv, men det er når det stagnerer at ofte de med utdannelse/erfaring vet hvordan å manipulerere kroppen og vekten videre så en ikke kommer ditt hvor en ikke føler en har mer å kutte og trener egentlig altfor mye. hadde dette vært lett hadde alle klart det. Men mange får jo råd om at når du er på diett, trenger kroppen også hvile for å komme seg, det virker ikke som du gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...