Jump to content
Arel

Erfaring fra jenter som har brukt kreatin

Recommended Posts

Jeg begynte i dag på creatine monohydrate som jeg har bestilt fra gymgrossisten..

Og etter å lest en del skrekkhistorier om at man blir feit av det osv, vurderer jeg nesten å slutte på det med engang.. jeg ser for meg at man blir å se ut som en bolle til slutt, at alle musklene vil forsvinne og ikke være synlig/markerte lenger.

Så lurer på om det er noen jenter som har brukt/bruker kreatin og har erfaring de vil dele?

Er det slik at man blir mindre markert og legger på seg en masse? eller er dette bare tull?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på creatin. Noen samler vann, andre ikke. Jeg merker ingen forskjell når jeg bruker creatin. Kun økt styrke under trening. Ingen vannansamlinger osv. Vann får jeg av stress, sjokolade og is :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen opplever å gå opp et par kg, men dette er bare vann. Vannet vil uansett samles inne i musklene, slik at det i teorien vil se ut som om du legger på deg muskelmasse. Hvor mye 1-2 kg faktisk har å si på utseende er nå en annen sak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si meg, hvor leser man den slags fortellinger?

Det er ganske vanlig å få en midlertidig vektøkning da kroppen holder på litt mer vann i musklene enn tidligere(det er liksom hele poenget med kreatin, da det fører til at man gir musklene tilgang på mer drivstoff, sorta, så de orker mer). Det er vel i de fleste tilfeller snakk om et par kilo, avhengig av hvor mye muskler etc man har.

Om du synes det blir for mye, er det ikke verre enn å slutte å ta kreatin, så går vekta ned igjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nobro

Jeg lurer på om vi noen gang kommer til en dag hvor folk slutter å tro at enkelte kosttilskudd har mer ekstreme effekter enn store doser anabole steroider og andre medikamenter.

Og litt mer relatert svar: jeg kjenner flere jenter som bruker og har brukt kreatin. Effekten er ikke påfallende på noe vis. Du vil kanskje merke litt styrkeøkninger og slightly vannrentensjon om du drikker mye vann og spiser mye sukker og salt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på creatin. Noen samler vann, andre ikke. Jeg merker ingen forskjell når jeg bruker creatin. Kun økt styrke under trening. Ingen vannansamlinger osv. Vann får jeg av stress, sjokolade og is :wtf:

Samme her! Creatin <3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg begynte i dag på creatine monohydrate som jeg har bestilt fra gymgrossisten..

Og etter å lest en del skrekkhistorier om at man blir feit av det osv, vurderer jeg nesten å slutte på det med engang.. jeg ser for meg at man blir å se ut som en bolle til slutt, at alle musklene vil forsvinne og ikke være synlig/markerte lenger.

Så lurer på om det er noen jenter som har brukt/bruker kreatin og har erfaring de vil dele?

Er det slik at man blir mindre markert og legger på seg en masse? eller er dette bare tull?

Hva slags kreatin har du kjøpt? Man kan merke en større vannansamling av billig Kinakreatin enn ved Creapure-produkter. Jeg bruker sistnevnte og mener selv jeg fikk en mindre "bloat" av dette enn av PFs monohydrat. Nå er jeg riktignok mann, men jeg får veldig god effekt av kreatin. Jeg tror de aller færreste ser forskjell på meg når jeg har fulle lagre og når jeg ikke har det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er såppass femi selv, at jeg kan stemme i at jeg ikke får noen bloat whatsoever av kreatin. (ikke engang PF sin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, dette spørsmålet kunne vel like så godt vært postet under "tråden for dumme spørsmål".

Er det noen flere som blir innmari tissetrengte av å ta kreatin? :blush: Jeg tisser noe så ekstremt mye nå etter å ha begynt på kreatin, uten at jeg drikker særlig mere vann. Må opp på natta for å tisse, og det skjer omtrent aldri ellers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Haha, dette spørsmålet kunne vel like så godt vært postet under "tråden for dumme spørsmål".

!

90% prosent av spørsmålene under "kosthold og generelt", kunne vel strengt talt blitt definert på samme måte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvor mye tar dere? På boksen min står det 1 kapsel før og etter trening, mens jeg leser her inne at man bør ta opptil 6 kapsler for å få effekt?

Og, tar dere hver dag, eller kun på treningsdager? Mulig det kun er beregnet for de som trener hver dag, og de ikke har spesifisert alternativer på boksen min?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg begynte i dag på creatine monohydrate som jeg har bestilt fra gymgrossisten..

Og etter å lest en del skrekkhistorier om at man blir feit av det osv, vurderer jeg nesten å slutte på det med engang.. jeg ser for meg at man blir å se ut som en bolle til slutt, at alle musklene vil forsvinne og ikke være synlig/markerte lenger.

Så lurer på om det er noen jenter som har brukt/bruker kreatin og har erfaring de vil dele?

Er det slik at man blir mindre markert og legger på seg en masse? eller er dette bare tull?

haha sånn er jeg og, fått beskjed av PTen å begynne på creatin men forløbi ligger den uåpnet i skuffen. Får begynne på den i dag og heller bli litt mindre forfengelig :-p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvor mye tar dere? På boksen min står det 1 kapsel før og etter trening, mens jeg leser her inne at man bør ta opptil 6 kapsler for å få effekt?

Og, tar dere hver dag, eller kun på treningsdager? Mulig det kun er beregnet for de som trener hver dag, og de ikke har spesifisert alternativer på boksen min?

Kreatin - noe for deg? | Frisk og Funksjonell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brukt kreatin et par måneder nå, følte ikke at jeg la på meg noe spesielt eller så feitere ut. Men følte den eksplosive styrken kanskje kom seg litt, og at jeg oftere "plages" (alt etter hva man synes om det) med pump i muskulaturen under trening :) Med andre ord, positiv effekt slik jeg opplever det. Fulgte veiledningen på baksiden av pakka, tar nå 5-10 g om dagen. Hver dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...