Gå til innhold

Sliter med å få kontakt med skulderbladene i ryggøvelser.


Gladlaks1

Anbefalte innlegg

Jeg har en naturlig sterkere muskulatur i øvre trapezius og har derfor utrolig vanskelig for å få god kontakt med nedre del av ryggen og trekke skulderbladene godt sammen i ryggøvelser. Dette skjer som oftest når jeg begynner å bli sliten og at jeg merker trapezius på en måte "tar over". Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse problemet og "koble ut" trapezius samtidig som jeg får mer kontakt med skulderbladene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville iallefall ikke kjørt mer T-bar om det er sterk trapezius som er problemet. Chins med smalt supinert grep mens man lener seg godt bakover på toppen gir meg bra trykk langt nede iallefall.

Ellers er vel foroverbøyd roing med supinert grep også en god øvelse for nedre del av lats, det samme er nedtrekk med supinert grep. Men jeg synes det generelt er ganske forskjellig hvor folk kjenner det, det trenges både fysisk og mental jobbing med øvelsen for å trykke den inn på riktig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville iallefall ikke kjørt mer T-bar om det er sterk trapezius som er problemet. Chins med smalt supinert grep mens man lener seg godt bakover på toppen gir meg bra trykk langt nede iallefall.

Ellers er vel foroverbøyd roing med supinert grep også en god øvelse for nedre del av lats, det samme er nedtrekk med supinert grep. Men jeg synes det generelt er ganske forskjellig hvor folk kjenner det, det trenges både fysisk og mental jobbing med øvelsen for å trykke den inn på riktig sted.

Takk for gode tips, skal prøve meg litt fram med ulike øvelser og grep. Hva er hensikten med supinert fremfor pronert grep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Jeg har samme problemet. Føler jeg kjører roingen skjevt. Føler jeg kjenner det mer på venstre skulderblad. Jeg kjører med overhånds grev. Av å til går det tåli greit. Men føler (og syns det er tykkere ryggmuskler på venstre side  Utrolig frustrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...