Jump to content
Felicie

Havregrøt med eggehvite

Recommended Posts

Hei! Pleier alltid å lage en skål med havregrøt, yoghurt naturell, cottage cheese, rosiner, epler og kanel til kvelds. I dag bakte jeg og har igjen 4 eggehviter etter baksten. Tenker ikke å bruke alle, men hvordan smaker det med eggehviter i grøt, er det godt? Og hva kan jeg isåfall ha oppå etterpå? :)

Fortsetter under...

Jeg har alltid eggehviter i grøten min. Koker opp havregrøten, så tilsetter jeg eggehviten og lar det koke litt. Så tar jeg det av platen og tilfører eventuelle andre ting du vil ha i. Jeg pleier å gjøre det enkelt å bare tilsette proteinpulver etterpå, men alt det andre du har i fungerer nok flott.

Hvis du er ute etter og øke proteinimengden foreslår jeg at du gjør som jeg og bytter halvparten av havregryna

med malte mandler. Bruker også vaniljekesam og smør i grøten, og selvfølgelig salt.

Okei. Er allergisk mot mandler nå som det er pollensesong, uff.. Men har lyst til å prøve med eggehvite :) For variasjonens skyld

Det er superdigg med eggehvitter!!!! Har alltid egg i havregrøt om jeg har det tillgjengelig. Men til deres informasjon - om dere skal bruke eggehvitter som ikke allerede er skilt fra eggeplomme: hele egg - med plomme altså- funker nesten enda bedre i grøten. Mer protein og næring, og skikkelig digg konsistens!:D

Annonse

Det er superdigg med eggehvitter!!!! Har alltid egg i havregrøt om jeg har det tillgjengelig. Men til deres informasjon - om dere skal bruke eggehvitter som ikke allerede er skilt fra eggeplomme: hele egg - med plomme altså- funker nesten enda bedre i grøten. Mer protein og næring, og skikkelig digg konsistens!:D

Har bare eggehviter nå, så må nesten prøve med bare de i dag :)

Har bare eggehviter nå, så må nesten prøve med bare de i dag :)

Selvfølgelig! Men til en annen gang om du bare har hele egg så kan du bruke hele. (y) Og pass på å ikke kok grøten lenge når eggehvittene er oppi, da blir de til klumper. ;)

Elsker eggehviter i grøten! Gjerne med klumper, som det blir hvis jeg må lage det i mikro'n (da med lettkokte havregryn) :)

Da var bollen med havregryn fortært. Beklager å skuffe dere, men havregrøt på eggehviter blir ikke en gjenganger her i huset. Det var helt greit etter at jeg dynka det i cottage cheese, eple, rosin og kanel, men off.. Er noe med den seigete konsistensen, egge-smaken og tanken på rått egg :meh:

Det er jo helt nydelig! Koker grøten i microen, så putter jeg oppi eggehvitter og inn og ut av mikroen på lavere watt til ønsket konsistens. Ingen klumper og smaker ikke egg. Putter så gjerne litt kanel, to bs kokoskrem, cottage cheese og pynter med bær/frukt/nøtter. Mm<3

Da var bollen med havregryn fortært. Beklager å skuffe dere, men havregrøt på eggehviter blir ikke en gjenganger her i huset. Det var helt greit etter at jeg dynka det i cottage cheese, eple, rosin og kanel, men off.. Er noe med den seigete konsistensen, egge-smaken og tanken på rått egg :meh:

Du hadde i vann også eller? :p

Annonse