Gå til innhold

Vanvittige smerter i bakhodet etter trening


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, ja det sa fastlegen min også da jeg var dårlig.. Helt til jeg en dag gikk til en privatlege som fant svulster på leveren min, da var det rett på sykehus... Standardsvar "ta deg et par paracet du.."

Piller er så flott, hjelper mot alt.... eller ikke ;) Men om du ikke blir bedre så bør du ikke gi deg da, da får du be om MR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hva fant du ut? Det samme skjedde med meg i går i sisteøkta på beinpress - var så vondt at jeg først trodde jeg kom til å stryke med i løpet av et par minutter. Tok den helt ut.

I dag, dagen etter, er det fortsatt vondt i bakhodet, men jeg antar at det er noe muskulært baki der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard trening kan utløse migrene anfall. Fikk det samme selv under pullups, ble sendt til sykehuset og innlagt i 2 dager med en haug av blod prøver/mr/ct. De kom frem til at det var et kraftig migrene anfall. :) Hadde vel vondt i hodet i cirka 2 uker før det forsvant, kunne ikke anstrenge meg i det hele tatt.

Håper du finner ut av det, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fant du ut? Det samme skjedde med meg i går i sisteøkta på beinpress - var så vondt at jeg først trodde jeg kom til å stryke med i løpet av et par minutter. Tok den helt ut.

I dag, dagen etter, er det fortsatt vondt i bakhodet, men jeg antar at det er noe muskulært baki der.

Ingen blødninger osv. på hverken CT eller MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

Opplevde det samme på tirsdag under markløft. Hadde da tidligere i treninga trent knebøy og benk - droppsett.

Tok det helt med ro frem til i dag.

Bang! Under første øvelse.

Godt å lese her at det mest sannsynlig er overspente muskler, men har nå bestilt time hos legen jeg óg.

 

Hvor lang tid gikk det før det gikk over for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt et par pasienter med lignende problemstillinger. Det som var problemet der, var at kragebenet lå for lavt når de trente markløft og knebøy (jeg regner med at du holder deg fast i håndtak når du trener beinpress, evt. drar skulderblad bak og ned). Dette kan medføre kompresjon av arteria subclavia, noe som vil presse mer blod opp i hodet og subsekvent skaper thunderclap headache, som det heter. Én pasient svimte nesten av hver gang han nærmet seg 150kg i knebøy. Det er jo litt kjedelig å svime av når man har 150 kg på ryggen. Det viste seg at kragebenet lå alt for lavt på begge sider. Dette ble HELT borte, for godt, når han lærte å holde skulderbladene oppe, kontra å dra dem bak og ned (og knuse blodårene mellom costa 1 og kragebenet).

Kan selvsagt ikke garantere at dette er problemet her, men det er en enkel ting å prøve før man dramatiserer dette videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme selv! Skjedde meg i beinpress på et dropset hvor jeg ga full pinne. Lynende smerte og trodde selvfølgelig jeg hadde fått hjerneblødning eller lignende. Satt i noen dager før det forsvant. Aldri kjent det verken før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...