Gå til innhold

Havregrøt etter trening?


Anbefalte innlegg

Er en stor fan av havregrøt med kanel og stevia, men lurer på om dette er gunstig mtp fettborbrenning? trenger 2-4 styrkeøkter, samt tilsvarende intervaller.

Så med hensyn til maksimal fettforbrenning, er dette best å innta ettertrening(+ proteinkilde) enn før?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maksimal fettforbrenning... Micromanaging. Å detaljfokusere er ikke å anbefale. Generelt er karbohydrater anbefalt etter trening, både fordi du trenger påfyll og fordi insulinsensitiviteten din er god. Spiser du lite karbohydrater, noe jeg mener å huske du gjør, så vil det i hvert fall være hensiktsmessig å legge de til etter trening, gjerne også bittelitt før, f. eks en banan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maksimal fettforbrenning... Micromanaging. Å detaljfokusere er ikke å anbefale. Generelt er karbohydrater anbefalt etter trening, både fordi du trenger påfyll og fordi insulinsensitiviteten din er god. Spiser du lite karbohydrater, noe jeg mener å huske du gjør, så vil det i hvert fall være hensiktsmessig å legge de til etter trening, gjerne også bittelitt før, f. eks en banan.

Hmm, ok. Jepp, stemmer. Varierer selvfølgelig, men ligger langt under karbs ift Ola Nordmann. Fra 30-100g karbs, kan ligge litt høyere i helgene. Tenkte jeg skulle kjøre på med havregrøt etter dagens økt. Litt usikker på mengden men 40g havregryn er vel en ok mengde

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

HÆÆ, 40gram bare? Spiste en liten porsjon forrige dagen og da hadde jeg 125g, tviler på du blir mett på 40..

haha, ja, ligger mellom 40-50 gram. Blir ikke mett på bare det, men supplerer med div proteinkilder :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hahaha, frokosten min består av 40 g. havregryn, syntes det er ganske passe, jeg.

Grei mengde. Men koker det opp, så det sveller, så metter bittelitt mer enn om jeg ikke gjorde det

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 10 måneder senere...

Annonse

Kok opp 2 spiseskjeer med havregryn, en spiseskje med linfrø, 1/2 eple i småbiter, en sviske i småbiter.

Kok opp dette sammen med litt melk og en kopp med frosne bær.

Deretter bland dette med 3 mandler, en halv boks cottage cheese, evt litt vanilje kesamen og en hav banan.

Bruk kanel og sukrin i mengden som passer deg :)

Fortryllende godt, fordøyende og proteinrikt. perfekt uansett tidspunkt :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva du spiser i ETT måltid, enten det er før trening, etter trening, frokost, lunsj, kvelds, middag whatnot spiller ingen som helst rolle - det er helheten som teller.

Hvor mye og hva spiser du ila en hel uke

Aktivitetsnivå, type trening, progresjon på trening, søvn, stress.. å bagatellisere over 50g eller 40g havregryn ene og alene uten å sette det i sammenheng er som å kle på seg ett klesplagg og gå på jobb feks

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...