Gå til innhold

Lørdagsgodt?

Anbefalte innlegg

Ikke for å gå Off-topic osv, men du la nettopp ut et bilde av deg på "før/etter" bildet. Aka spiseforstyrrelse og er fortsatt tynn. Du burde vel ikke gå på PSMF?:)

Edit: ikke for å blande meg altså :) Bare spør ;)

jeg er framdeles undervektig "per BMI -definisjon" og har egentlig fått beskjed om at jeg burde gå opp ytterlige fem kilo..(selv om jeg syntes det er nok nå)

Så nei; ingen PSMF på meg- ikke nå og ikke i framtiden noen gang..nettopp fordi det vil kunne trigge spiseforstyrrelsen og det tar jeg ikke sjans på.

alt skrevet fra og med gulerot-snakket var ren ironi =) (PS; spiser potet nesten hver dag :o)

(MEN; takk for omtanken :))

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

YOLO:

Enig med et par av de over...ser heller ikke poenget i og lage sunnere varianter av alt mulig rart....kjør på med the real deal! Er som stokkeland sier, det ekke hva som skjer mellom lørdag og søndag

Hvis du virkelig har kontroll på spisinga ellers, da ville jeg brukt lørdagskvelden på å spise akkurat hva jeg ville! Ikke alltid like gunstig med mye kalorier (som i potetgull, blant annet), kanskje.

Postede bilder

Helt enig med Aslak! Fatter ikke hvorfor man skal lage "sunt" godteri og "sunne" kaker på en lørdag.....Er du flink i ukedagene gjør det ikke noe om du faktisk spiser skikkelig godteri i helgen. Det er totalen som teller. Se hva du har rom for, spis deretter

ER det virkelig sånn at det ikke ødelegger? Hvis du spiser skikkelig godteri en eller to dager i helgen (og da mener jeg ikke totalt fire biter smågodt), vil du ikke da i prinsippet totalt sett kunne havne i et overskudd som gjør at du på en måte ødelegger for det du har gjort resten av uken? Jeg er egentlig bare nysgjerrig, fordi jeg prøver å finne en gylden middelvei selv, som gjør at jeg i helgen ikke ødelegger kostholdet og treningen jeg har hatt mandag-fredag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
ER det virkelig sånn at det ikke ødelegger? Hvis du spiser skikkelig godteri en eller to dager i helgen (og da mener jeg ikke totalt fire biter smågodt), vil du ikke da i prinsippet totalt sett kunne havne i et overskudd som gjør at du på en måte ødelegger for det du har gjort resten av uken? Jeg er egentlig bare nysgjerrig, fordi jeg prøver å finne en gylden middelvei selv, som gjør at jeg i helgen ikke ødelegger kostholdet og treningen jeg har hatt mandag-fredag.

Som jeg nevnte i innlegget du siterte. Det er totalen som teller. Se hva du har rom for, spis deretter. Det vil altså være individuelt hvor mye godteri man kan spise uten å ødelegge utifra hvor mange kcal man spiser resten av uken. Dette betyr ikke at man skal ligge i unødvendig stort underskudd resten av uken, slik at man kan spise masse godteri i helgene. Men det skjønner du.

Her er et eksempel. La oss si du ligger i underskudd på 500 kcal mandag-fredag og på søndag. Dette gir et underskudd på 3000 kcal. Dvs at på lørdag, så må du spise ditt vanlige inntak + 3000 kcal for å gå i null den uken. En freia melkesjokolade 200g inneholder 1100 kcal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 år senere...

Pleier å spise en Mager vanilje kesam med bær og evt. peanøttsmør for å få med litt sunt fett. Sinnsykt digg og proteinrik HVERDAGSgodt :) Rart at ingen kesamvarianter har blitt nevnt før i denne tråden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...