Gå til innhold

Er jeg på rett spor?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå trent seriøst styrke i snart ett år. Målet mitt er som sikkert alle andre; å få mer muskler, men samtidig holde fettet ganske stabilt eller gå ned i fettprosent. Det jeg lurer på er om jeg spiser nok, for mye, eller for lite. Jeg er 20år, ca 168 høy og veier ca 64kg.

Har et ganske sunt kosthold, der jeg ikke spiser noe usunt i ukedagene, me unner meg noe i helgen. I det siste har jeg tatt litt av på "spisedagene". Hvor mye vil dette påvirke fremgangen min? Ellers så ligger jeg på 2000-2400 kcal i ukedagene, og kan være oppi 3000kcal på lørdag/søndag. Får i meg ganske mange proteiner (170g-200g), karbohydrater ligger på ca 200-250g og fett ca 60-70g.

Jeg en to-splitt, der jeg deler det inn i overkropp/underkropp. Jeg prøver å trene hver muskelgruppe to ganger i uken. Kjører ca 4-3x8-12 på alle øvelser. Kardio blir som regel en eller to spinningsøkter i uken, eller noen intervaller/jogging på mølla. Så det blir ca 4-5 økter i uken.

Det jeg lurer på er om jeg spiser nok eller for mye for å kunne øke i muskelmasse, uten at jeg skal legge på meg for mye fett. Har også et ønske om å få frem six packen, men er dette mulig dersom jeg vil øke i muskelmasse også, eller bør jeg ta en ting av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Totalt for uke ligger du på 16 000-18 000kcal i uken.

Du har et vedlikeholds behov på 16 730kcal i uken (2390kcal/dag)

Sånn sett så ligger du like over vedlikehold, mao perfekt for å bygge litt uten ålegge på seg unødig "dødvekt" :)

Det beste er jo å bare følge med i speilet, målebåndet, treningene, vekten etc ettersom tiden går - tall er bare tall og vil alltid kun være et estimat. Kaloriforbruk og behov er utrolig vanskelig(nesten umulig) å forutse da det er en av mange andre titalls faktorer som spiller inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...