Gå til innhold

Tips og regler for alle som bruker forumet


Anbefalte innlegg

1. Tips når du er ny

1.1) Legg litt innsats i å finne ut av ting selv før du spør i forumet. Kanskje finner du det du lurer på ved å søke litt, lese et par artikler, og bla litt i riktig underforum. Husk at vi som svarer i forumet ofte har svart på samme spørsmål om hvordan man går ned 5 kg gang på gang.

1.2) Sorry, men du er IKKE et unikt snøfnugg. Og selv om du kanskje mener noe er helt unikt med din situasjon, så tilsier all erfaring (og forskning) at det som funker på alle andre, også fungerer på deg.

1.3) Legg ved nok informasjon hvis du spør om hjelp. Som nevnt over er det i de fleste tilfeller ikke nødvendig med en egen tråd om hvordan du når målet ditt, men hvis du uansett skal lage en så trenger vi nok informasjon til å hjelpe deg. Skriv utfyllende om deg selv, detaljert om hvordan du spiser og trener, hva som har fungert før, akkurat hva som er problemet, og legg gjerne med et bilde for å gjøre hele greia hyggeligere. Vekt og høyde (og selvfølgelig kjønn) bør du også alltid opplyse om når du spør om hjelp til kosthold.

1.4) Ikke vær redd for å poste. Vi har et veldig godt miljø i forumet, og nye brukere blir tatt godt i mot. Bare kom i gang og post, så blir du kjent med flere som trener og bryr seg litt i overkant mye om mat og helse.

1.5) Vil du ned i vekt og "stramme opp"? Spis litt mindre, og tren litt mer. Vi har masse tråder hvor folk har fått hjelp, og vi har hundrevis av artikler om temaet. Vektnedgang - Fitnessbloggen

1.6) Vil du bygge muskler og bli sterkere? Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

1.7) Ønsker du kritikk på treningsprogrammet ditt? Om du er nybegynner kan vi garantere at et ferdig program vil fungere bedre. Du finner flere gode her: Treningsprogrammer - Fitnessbloggen

2. Bidra positivt

2.1) Lag de gode trådene som du har lyst til å diskutere i. Bruk litt ekstra tid på å gjøre førsteposten spennende når du lager tråder, og legg gjerne ved noen bilder eller lenker til mer informasjon der det trengs.

2.2) Del spennende ting om trening og kosthold du finner på nett. Uansett om det er artikler, videoer, bilder eller nyheter. Om du syntes noe var spennende, så er det sikkert flere i forumet som gjør det også.

2.3) Tråder skal ha beskrivende titteler. Det er viktig at tittelen gir et godt bilde av hva som diskuteres. "Omega-3-innhold i oppdrettslaks" er en bedre tittel enn "HJELP?!? Fisk?"

2.4) Hjelp andre etter beste evne, og svar positivt. Da bidrar du til at de senere kan hjelpe andre med det samme. Hvis du legger ved lenker til hvor de kan lese mer om noe så lærer de enda mer.

3. Regler og folkeskikk

Å ha tilgang til forumet på nettsiden er på ingen måte noen slags rett man har, men snarere en gratistjeneste for de som ønsker å bruke den. Folk er her for å ha det trivelig og diskutere, og alle som deltar i forumet og vi som modererer på frivillig basis går raskt lei av å moderere de samme personene. Derfor, personer som bryter reglene og blir rapportert ofte av andre brukere vil bli permanent utestengt. Personer som har vanskelig for å oppføre seg greit mot andre og som ikke evner å følge noen enkle regler oppfordres til å bruke tiden sin på en annen nettside.

3.1) Det er ingen som blir imponert om du er tøff på internett. Trusler, personangrep, og unødvendig krangling blir ikke tolerert. Å svare nye brukere frekt blir også raskt slått ned på.

3.2) Klaging og sutring om at posten din er moderert tas på PM, og aldri i tråden. Alternativt anbefaler vi at du holder det for deg selv og leser over reglene.

3.3) Dropp å sjekke opp alle jentene i forumet. Kommentarer som "du er digg as" eller PM til brukere du ikke engang har diskutert med er unødvendig, tafatt, og bortkastet tid.

3.4) Sponsede utøvere og ansatte i nettbutikker får ikke drive reklame i forumet. Info til ansatte i nettbutikker og sponsede utøvere | Fitnessbloggen Forum

3.5) Injurierende påstander mot forumbrukere eller andre offentlige personer er ikke greit. /d: LOV-1902-05-22-10 :d/ Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven).

3.6) Det er ikke alt du bør spørre om hjelp til på nett, og det er ikke alt du bør hjelpe til med på nett. Mer eller mindre alvorlige medisinske tilstander skal du dra til fastlege eller legevakt med. Brukere som svarer og diskuterer i tråder som omhandler slike ting skal IKKE bagatellisere tilstander som kan være alvorlige. Om du gir dårlige og skadelige råd til andre brukere så hviler det mye ansvar på dine skuldre. Tenk deg om.

3.7) Alle som deltar i diskusjoner skal utvise god debattskikk. Dette innebærer blant annet at du ikke skal benytte deg av hersketeknikker, at du skal respektere andre brukere som deltar i diskusjonen, og at du skal diskutere og argumentere på en saklig måte.

3.8) Tråder fra personer vi anser som spiseforstyrret kan bli stengt. Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vær redd for å poste. Vi har et veldig godt miljø i forumet, og nye brukere blir tatt godt i mot. Bare kom i gang og post, så blir du kjent med flere som trener og bryr seg litt i overkant mye om mat og helse.

Vet ikke om du har merket det, men alle som kommenterer litt over gjennomsnittet blir uthengt.

Og om det blir de samme trådene, kommer folk gjerne med "bruk google".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer da ann på personen har "gode innlegg" eller om en person bare poster for å poste.

Hva definerer du som et "GODT" innlegg da?

Ser tråder hvor personer kommer med gode innlegg, men siden litt av det var sagt av en annen person før h*n, så får personen kommentarer fordi h*n "kommenterer bare for å kommentere".

Om innlegget svarer på TS sitt spørsmål, så er det vel helt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3.2) Klaging og sutring om at posten din er moderert tas på PM, og aldri i tråden. Alternativt anbefaler vi at du går alene ut i skogen og griner litt der istedet.

Om du i tillegg jogger litt innimellom snufsninga, så har det også kommet noe godt ut av det. Eventuelt kan du ta noen chins i ett av trærne.

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville henvist til at det er to forskjellige søkefunksjoner her, for mitt vedkommende så tok det faktisk litt tid før jeg i det hele tatt la merke til forumsøket. Hjalp veldig på treffprosenten å bruke den i stedet for den som søker i artikler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva definerer du som et "GODT" innlegg da?

Ser tråder hvor personer kommer med gode innlegg, men siden litt av det var sagt av en annen person før h*n, så får personen kommentarer fordi h*n "kommenterer bare for å kommentere".

Om innlegget svarer på TS sitt spørsmål, så er det vel helt greit?

Ett godt innlegg er i alle tilfeller ett som det står mer enn "hehe", "jaaaaaaaaaaaaaaa" eller kun smileys i. Nå poster jeg strengt tatt unødvendig, men det må svares på, siden disse postene er i flertall og medfører at de andre postene ikke blir lest. Men for all del; Post i vei, for jeg leser ikke fitnessbloggen så ofte lengre. En del av årsaken er dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Okey, jeg er ny her, men sidene deres er veldig vanskelig å forstå. Som det at jeg ikke kan kommentere med min bruker på forumet til artikkelsaker, må logge inn med facebook eller som gjest, er ikke dette litt vel tungvint eller er det bare jeg som er helt på jordet? Og hvordan sender man PM til folk? Hadde vært litt fint om man kunne fått en sånn basic innføring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg er ny her, men sidene deres er veldig vanskelig å forstå. Som det at jeg ikke kan kommentere med min bruker på forumet til artikkelsaker, må logge inn med facebook eller som gjest, er ikke dette litt vel tungvint eller er det bare jeg som er helt på jordet? Og hvordan sender man PM til folk? Hadde vært litt fint om man kunne fått en sånn basic innføring :)

Trykk på profilbildet til brukeren, og trykk "start samtale" for å sende PM! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...