Gå til innhold

Reimer til frontbøy


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noen reimer som fungerer bra til å kjøre frontbøy med? (

)

De jeg har er for korte til å få et godt grep med. Cleans grip har jeg ikke sjans til å få til og kryssgrep blir så ustabilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd med mine Titan reimer, funker greit det. Lange nok i massevis ihvertfall ;) .

Men hva gjør at det blir ustabilt med kryssgrep? Prøvd å bare kjøre med armene rett fram en stund på lettere vekter for å finne balansepunktet? Når det er funnet er det bare å fint legge armene på stanga for å støtte den = stabilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har prøvd med mine Titan reimer, funker greit det. Lange nok i massevis ihvertfall ;) .

Men hva gjør at det blir ustabilt med kryssgrep? Prøvd å bare kjøre med armene rett fram en stund på lettere vekter for å finne balansepunktet? Når det er funnet er det bare å fint legge armene på stanga for å støtte den = stabilt.

Reimer har jeg selv vurdert, har null kontroll med kryssgrep eller "vanlig" grep når det kommer til frontbøy. Er for lite fleksibel i armene til at jeg kan få de såpass langt opp/ned til at jeg føler meg komfortabel med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye løfter du, Oddis? Forstår at straps kan være greit når man nærmer seg 150-200kg merke i frontbøy, men før det så går det mer på å bare bli vandt til å ha stangen på skuldrene. Jeg ville også heller brukt grepet som vist i posten over, enn den merkverdig kryss greia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oddis: får du det stabilt med strake armer og tommelen opp? Jeg har heller ikke sjans på cleangrep, men når jeg krysser grepet roteres skuldrene inn slik at det blir mer ustabilt, iallefall hos meg. Mister putene som front delt lager for stanga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd med mine Titan reimer, funker greit det. Lange nok i massevis ihvertfall ;) .

Men hva gjør at det blir ustabilt med kryssgrep? Prøvd å bare kjøre med armene rett fram en stund på lettere vekter for å finne balansepunktet? Når det er funnet er det bare å fint legge armene på stanga for å støtte den = stabilt.

Takk for tips, skal sjekke de ut. Så også Norkost hadde inne de schiek reimene som Tiebeudau (eller hvordan nå navnet hans skrives) brukte.

Nei, jeg har jo ikke brukt frontbøy noe særlig så må starte helt forfra. Så det blir sikkert bedre etterhvert, men hvis det ikke er noen ulempe med reimer så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skal bruke de om det blir bedre.

har du prøvd slikt grep? har selv begynt å trene med det og syns det funker ypperlig :)

Har prøvd det såvidt ja, men fikk stanga så nærme halsen at det ble veldig ubehagelig. Har litt for lange underarmer kombinert med noe dårlig mobilitet i håndledd.

Hvor mye løfter du, Oddis? Forstår at straps kan være greit når man nærmer seg 150-200kg merke i frontbøy, men før det så går det mer på å bare bli vandt til å ha stangen på skuldrene. Jeg ville også heller brukt grepet som vist i posten over, enn den merkverdig kryss greia.

Løfter ingenting i frontbøy siden jeg er helt ny på øvelsen, så du har sikkert rett i at det er en vanesak :)

Jeg bruker one size reimer fra better bodies, de er veldig lange og funker bra :) billig er de og :)

Leather Straps, One Size

Takk for tips :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør frontbøy som det er ment å kjøres: Med vendegrepet. Det er det mest stabile og er best teknisk.

Hvis du ikke har hoftemobilitet til å kjøre knebøy, hva gjør du? Jo, du jobber med det. Hvorfor ikke jobbe med skuldre/øvre rygg her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjør frontbøy som det er ment å kjøres: Med vendegrepet. Det er det mest stabile og er best teknisk.

Hvis du ikke har hoftemobilitet til å kjøre knebøy, hva gjør du? Jo, du jobber med det. Hvorfor ikke jobbe med skuldre/øvre rygg her?

Du har jo på en måte rett i det, men frontbøy blir jo bare en støtteøvelse så lenge jeg ikke trener vektløfting. Jobber endel med skulder og brystrygg mobilitet så kan jo være det blir bedre etterhvert, men pr nå har jeg ikke sjans til å få til clean grep på en god måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du har jo på en måte rett i det, men frontbøy blir jo bare en støtteøvelse så lenge jeg ikke trener vektløfting. Jobber endel med skulder og brystrygg mobilitet så kan jo være det blir bedre etterhvert, men pr nå har jeg ikke sjans til å få til clean grep på en god måte.

Det trodde jeg også :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...