Gå til innhold

Hipp hipp hurra hurra hurra ! Norges flagg ønskes fjernet på 17.mai


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk må få feire 17 mai som de vil. Men jeg synes det er direkte ufint å veive med andre flagg på 17 mai. Man hadde blitt uglesett hvis man veivet med Norsk flagg i et annet land på det landets nasjonaldag.

Men men jeg bryr meg ikke stort lenger, all nasjonalstolthet har politkerne greid å fjerne. Jeg er rett og slett ikke stolt av å være norsk lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste allerede dette. Fyret.nu vrir og vrenger på alt til sin fordel, gjennom sin tilsynelatende "skjulte" rasistiske propaganda. Har en følelse av at NDL har en finger med i spillet. Rett og slett motbydelige, ufaglærte mennesker bak den nettsida. Vrir på alt av statistikk til sin fordel, uten å si noe om hva som påvirker statistikken.

Ja. I motsetning til resten av norsk (venstreorientert) media, som bare er helt objektive når de rapporterer.

NRK-skandalen dag for dag | Journalisten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sy et flagg selv som jeg skal vifte med i en slags gestus av respekt og inklusjon, og når folk spør meg hvorfor jeg har dette flagget og ikke det norske skal jeg si at dette er flagget til den tenkte autonome negativistan, en utbryterrepublikk i midtnorge, og flagget skal være hvitt med et bilde av en rød herpesbefengt pikk på. Likhet for alle, jeg vil også veive respektfullt med MITT flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. I motsetning til resten av norsk (venstreorientert) media, som bare er helt objektive når de rapporterer.

NRK-skandalen dag for dag | Journalisten.no

Sa faktisk ikke noe om at de var verre eller bedre enn resten av norsk media. Men når Fyret selv skriver at de ikke tar hensyn til "Vær Varsom"-plakaten som resten av medianorge må forholde seg til, samt at de påstår at de gir folk den brutale sannheten, da skjønner man ha slags folk man har med å gjøre. Særlig når mye av statisikkene og mange av sakene deres faktisk er direkte feil fremstilt. De har vridd på faktum i saken som er bakgrunn for denne tråden, og de har vridd på faktum i for eksempel den saken om Afrikas veier vs. norske veiforhold. Bildene de hadde brukt var ikke tatt på de stedene de påstod, og alt de spyr ut på den sida er lite troverdig og patetisk. Min mening/oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyret selv skriver at de ikke tar hensyn til "Vær Varsom"-plakaten som resten av medianorge må forholde seg til, samt at de påstår at de gir folk den brutale sannheten, da skjønner man ha slags folk man har med å gjøre.

Problemet her er med andre ord at du ikke takler sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:banghead:

o_O

Problemer er at de ikke formidler sannheten. Det er problemet mitt.

Har tittet litt på denne nettsiden nå, og kan ikke se at de er værre enn resten av norsk media... bare at de befinner seg på motsatt side politisk sett. Jeg tror det er her problemet ditt ligger, at de ikke rapporterer til fordel for de rød-grønne, som jeg antar du stemmer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sy et flagg selv som jeg skal vifte med i en slags gestus av respekt og inklusjon, og når folk spør meg hvorfor jeg har dette flagget og ikke det norske skal jeg si at dette er flagget til den tenkte autonome negativistan, en utbryterrepublikk i midtnorge, og flagget skal være hvitt med et bilde av en rød herpesbefengt pikk på. Likhet for alle, jeg vil også veive respektfullt med MITT flagg.

Hadde vært kult om du gjorde det, men ærlig talt tror jeg ikke du gidder.

Og om du gjorde der, så hadde du nok ikke fått mye oppmerksomhet rundt et slikt stunt.

Hvem hadde vel følt seg utfordret av noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg bryr meg så veldig, jeg er ikke særlig nasjonalistisk av meg.

Men jeg ser ikke poenget med å går rundt med ett annet flagg, det er tross vår nasjon som feires og skal markeres. Så det blir jo rimelig meningsløst å bære ett annet flagg i en slik feiring da det ikke er relevant med hva som feires.

Hva skal fremmede flagg signalisere? At vi er ett "fritt" land, så det er lov?

Det blir litt idiotisk, spør du meg. Men men. Folk får gjøre hva dem vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt merkelig om noen velger å gå med andre lands flagg på 17 mai, men derfra til forbud, anklager om landssvik og ramaskrik over noe som tross alt gjelder barn ( ikke mange voksne å spore i 17 mai toget til vanlig) er det laaaangt. Man kan ikke kjefte på eller frata fremmede unger flagg på 17 mai.

Husker en debatt med omtrent de samme argumenter, like stort sinne og lignende retorikk for 15-20 år siden, da mange var provosert over at det gikk mørkhudede barn i 17 mai toget. *grøss* man har ikke kommet langt siden den gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant andre ting mannen bak denne nettsiden har engasjert seg i, er Vigrid, og at Norge ikke burde ha vinnere av Idol som er etnisk norske. Det er ganske morsomt å se hvordan når noen har et poeng som de er litt enige i (for eksempel noe med integrering gått for langt) så har det ingenting å si hvem avsenderen er. Heldigvis roet det seg noe når sannhetsgehalten i denne salen viste seg å være noe tvilsom. Nå viste det jo seg også at denne historien var alt annet enn sann. Ungene hadde lyst å gå med noen flagg de hadde laget selv. Men sannheten er jo mindre viktig når det viktigste er å få frem poenget om disse vanskelige utlendingene.

Vigrid har jo heller ikke vært fremmed for å fremheve Sion Vises Protokoller, en gammel og berømt historieforfalskning om jøder, som ble brukt flittig som et hendig påskudd under jødeforfølgelsene. Lurer på om de samme menneskene som forsvarer em slik informasjonskanal også er enige i at det eksisterer en jødisk konspirasjon om å overta kontrollen over verden, eller om de kun snakker sant når de snakker stygt om folkegrupper de ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke norsk og da vi flyttet til Norge ble det spurt om jeg ville bruke mitt eget flagg på 17. Mai. Dette var et spørsmål jeg fikk av lærerne mine, selv hadde jeg nok aldri kommet på det. (Jeg har alltid gått med norskeflagget på 17. Mai) jeg vet ikke om det å tilby elever å gå med "deres" flagg er en måte å prøve å integrere de på men personlig syns jeg at det da heller passer å ha på seg folkedrakten sin, men bruke det norske flagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kommer frem i "ettertid" at den faktiske saken var at en skole i Aspøy kommune hadde sendt inn et spørsmål til kommunen om noen av barna kunne bruke papirflagg de selv hadde laget på skolen i 17.mai-toget, hvorav noen av de hadde det norske flagget på den ene siden og barnets opprinnelseslands flagg på den andre.

NRK kvotet fyret (eller noe sånt, en rasistisk nettside) på deres artikkel om at "kommne ønsker norske flagg fjernet i 17. mai toget" - selv om dette virkelig ikke hadde rot i virkeligheten i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker at folk som bor i Norge vil være takknemlig for dette og den muligheten de får ved å være her, og vise dette gjennom å ville feire 17. mai med det norske flagg. Mange har kommet hit og oppholder seg her av fri vilje, andre kommer fra langt verre situasjoner og har fått en ny livssituasjon her. Dette er noe jeg ser på som en grunn til å feire og takke for, og 17. mai er en fin anledning for dette, syntes jeg.

Hva ligger bak tankegangen ved å bruke ett annet flagg enn det norske i 17. mai toget?

Det er ingenting som sier at dem ikke skal være stolte av sin opprinnelse og sitt hjemland, men det finnes andre måter og mange andre dager i året hvor dette burde kunne vises og feires. Er det da så galt å be dem om å feire med oss en dag i året?

Selvfølgelig burde ingen gå i 17. mai toget å rive flagg med annen opprinnelse ut av hendene på barn, men en burde heller lære barn om deres egen måte å feire landet, samt fortelle meningen og historien bak feiringen av 17. mai. I de fleste tilfeller hvor barn bærer et annet flagg enn det norske er det ikke barnet selv som står bak dette, men foreldre som ser på dette som en måte å uttrykke sine meninger på. Kanskje dette også er foreldre som er lite integrerte i det norske samfunn?

Meningen bak 17. mai har vært omdiskutert siden den dagen ble en dag for feiring - men personlig for meg er dette en dag å feire oss nordmenn på, vise at vi står sammen som en nasjon, og er stolte av hvem vi er og hva vi står for som en nasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kommer frem i "ettertid" at den faktiske saken var at en skole i Aspøy kommune hadde sendt inn et spørsmål til kommunen om noen av barna kunne bruke papirflagg de selv hadde laget på skolen i 17.mai-toget, hvorav noen av de hadde det norske flagget på den ene siden og barnets opprinnelseslands flagg på den andre.

NRK kvotet fyret (eller noe sånt, en rasistisk nettside) på deres artikkel om at "kommne ønsker norske flagg fjernet i 17. mai toget" - selv om dette virkelig ikke hadde rot i virkeligheten i det hele tatt.

Hvorfor leser ikke folk denne posten, før de svarer på tråden?

Eller er vi over på å snakke på generell basis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...