Gå til innhold

Hipp hipp hurra hurra hurra ! Norges flagg ønskes fjernet på 17.mai


Gjest

Anbefalte innlegg

Ro ned trusa deres. De har sendt det inn som et forslag til 17 Mai komiteen. Det er vel ikke avgjort enda.

Og om ikke rekrutteringen til korpsene tar seg opp snart blir det ikke korpsmusikk på 17 Mai.

Ja, det er synd hvis korpsmusikken forsvinner... hva skal man gjøre på 17. mai da? Bare rope hurra med og vifte med... noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er synd hvis korpsmusikken forsvinner... hva skal man gjøre på 17. mai da? Bare rope hurra med og vifte med... noe?

Boombox! Sånn de hadde på 80tallet! :D Alle har med seg hver sin med opptak av forskjellige instrumenter til forskjellige sanger. Da blir det om å gjøre å trykke play synkronisert! (y)

Elsker at hjernen min har sykt dårlige ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boombox! Sånn de hadde på 80tallet! :D Alle har med seg hver sin med opptak av forskjellige instrumenter til forskjellige sanger. Da blir det om å gjøre å trykke play synkronisert! (y)

Elsker at hjernen min har sykt dårlige ideer.

kan se for meg at alle prøver å trykke synkront på play knappen, men ender opp med et bråk istedet. minner meg litt om juleavslutningen i 1.klasse hvor vi prøvde å synge i kor. Ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååååååååneiiiiiiiiiiiii noen bærer et pakistansk/etc flagg ÅÅÅÅÅNEIIIII!!!! ISLAMISERINGEN AV NORGE!!!

lol. Ja, vi feierer norges nasjonaldag men er det virkelig så stort problem at det dukker opp et pakistansk etc flagg

uffameg... folk klager så mye, ennå vi lever i verdens beste land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oss-dem"-konstruksjonen er veldig menneskelig. Heterogenitet, spesielt uvillet heterogenitet, skaper konflikter i samfunn og er ugunstige (villet politisk selvsagt, proklamert av AP i går). Du virker heller ikke spesielt nyansert overfor konseptet nasjonalisme, som kan spenne fra den sunne formen vi utøver i Norge, hvor én dag i året brukes til å feire alle de positive kvalitetene de færreste mennesker i historiens historie noensinne vil oppleve til ytterliggående tilfeller. Nasjonalisme er egentlig bare en oppblåst form for gruppetilhørighet, skaper samhold, tillit og er nødvendig for å realisere stabile samfunn.

Du forteller meg ingenting nytt, til tross for at du ordlegger deg veldig fint. - Jeg er fullt klar over at det er nasjonalisme i varierende grad, og at vi i Norge har en svært "light" versjon. Jeg må jo seriøst ordlegge meg som en bavian baby etter som hva du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du forteller egentlig bare at "nasjonalisme suger, jeg liker det ikke", men at du egentlig ikke bryr deg, da.

Uansett, nasjonalismen i Norge er et ikke-problem. Den ideologiske godheten som ikke tar hensyn til hvordan mennesket fungerer biologisk er derimot det som skaffet oss 1 million innvandrere og barn av innvandrere 1970-2013.

Det var ikke slik jeg oppfattet Hicksville. Men kan du vennligst utdype hva du mener med at den ideologiske godheten ikke tar hensyn til hvordan mennesket fungerer biologisk? Altså, hvordan mener du mennesket fungerer biologisk? Og når du mener biologisk, mener du kjemiske prosesser i kroppen, eller tenker du i samvær med andre mennesker? Og hvordan kan den biologiske prosessen virke inn på hvor mange innvandrere som bor i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heterogene samfunn er unaturlig og er ikke noe som fører til suksessrike samfunn, men derimot stridighet, konflikt, kompleksitet og kaos. Det er den politisk korrekte, naive, ideologiske godheten som har ført til stilltiende aksept av 40 år med kollektiv politisk villet innvandring av uhensiktsmessig art. Hadde politikerene tatt hensyn til at Norge som homogent samfunn ville klart seg enda bedre ville det være å løse samfunnsproblemer med bakgrunn i biologiske faktum.

Til Terje: SSB kan man ikke stole på, der regnes 3. gen i kategorien øvrige. Når nordmenn ikke har fødselsoverskudd og vi har økt med 1 million vil nødvendigvis dette være grunnet innvandring.

Javel... Hva får deg til å tro at et homogent samfunn ville fungert bedre? Har du noen eksempler? Har du noen eksempler på at Norge ikke er et suksessfullt samfunn? Har du eksempler på stridighet, konflikt, kompleksitet og kaos? Hva har biologi med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du forteller egentlig bare at "nasjonalisme suger, jeg liker det ikke", men at du egentlig ikke bryr deg, da.

Uansett, nasjonalismen i Norge er et ikke-problem. Den ideologiske godheten som ikke tar hensyn til hvordan mennesket fungerer biologisk er derimot det som skaffet oss 1 million innvandrere og barn av innvandrere 1970-2013.

Flink å skrive, men du bør kanskje øve på å lese. Som jeg uten hell prøvde å forklare deg har jeg et problem med nasjonalisme, når det kommer til uttrykk som skjult rasisme, fremmedfrykt og ikke minst massedrap av en gjeng ungdommer (nasjonalismen i dette landet er et ikke-problem?). - Det jeg ikke bryr meg om, er om noen velger å flagge et annet lands flagg på 17 mai. Mulig jeg hadde brydd meg litt mer om 2/3 av alle flaggene var Svensk, men jeg forholder meg til virkeligheten og ser ikke på dette som et realistisk scenario, hverken nå eller i fremtiden.

- Men regner med du tenker vi alle heter Abdullai i løpet av 15 år, med den bombesikre statistikken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel... Hva får deg til å tro at et homogent samfunn ville fungert bedre? Har du noen eksempler? Har du noen eksempler på at Norge ikke er et suksessfullt samfunn? Har du eksempler på stridighet, konflikt, kompleksitet og kaos? Hva har biologi med saken å gjøre?

Det er faktisk empirisk bevist at land med høy andel minioriteter har større sjangs for borgerkrig enn et mer homogent samfunn. Krigen i Bosnia, Haiti, Rwanda, kambodsja, Sudan, Tsjetsjenia er eksempler på det.

Jeg har ikke noe imot innvandring, jeg bare svarte på ditt spørsmål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at ting har tatt helt av her nå, men denne bør leses dersom noen fremdeles diskuterer saken: Ålesund kommune - Presisering om flaggbruk.

Visste allerede dette. Fyret.nu vrir og vrenger på alt til sin fordel, gjennom sin tilsynelatende "skjulte" rasistiske propaganda. Har en følelse av at NDL har en finger med i spillet. Rett og slett motbydelige, ufaglærte mennesker bak den nettsida. Vrir på alt av statistikk til sin fordel, uten å si noe om hva som påvirker statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi ikke var like uenige som først antatt. Angrer på at jeg begynte å svare i denne tråden, men sånn er dét. Anger er bra, kanskje man lærer av det til neste gang. Videre debatt er ikke særlig fruktbart for egen del (selv om jeg har meget å si om uunngåeligheten av slutten på globalisering), så da følger jeg opp løftet om å avslutte deltakelsen.

Bare nysgjerrig - hvorfor angrer du? Er du redd for at folk er uenige med deg? Jeg skjønner ikke hva man gjør på et forum hvis man ikke har interesse for å diskutere ting... jeg mener det er rom for å komme med forskjellige meninger her inne, så lenge man holder det på et saklig og konstruktivt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...