Gå til innhold

Hva gjør dere på ordentlig dårlige dager?


Anbefalte innlegg

Hva gjør dere som er midt i ett vekttap på ordentlig dårlige dager? Hvor man føler man ikke ser noen forskjell, har søtsug og føler det meste er litt forgjeves? Hatt noen dager hvor både trening og kosthold har vært ordentlig vanskelig å gjennomføre, og tenker at det nok er mange som føler på det av og til ;-) Problemet et at jeg før tydde til usunn mat når humøret var på bunn, og nå må jeg jo finne noen andre alternativer.

Hadde vært supert å kunne delt litt tips med hverandre :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, alltid lett å falle i slike feller..

Sliter selv med at vekta mi ikke går ned, selv om jeg har stålkontroll på inntaket (2 utskeielser siden nyttår tror jeg).

Har heldigvis klart å opparbeide meg bedre selvkontroll over årene.

Humøret, om det er nede, bruker jeg å reparere med frukt, fun-light og evt snøre på joggeskoa og ta en liten tur om jeg har "mark i ræva" eller lignende..

En annen ting er en liten bit 70% sjokolade om alt annet feiler, men hold deg for guds skyld til en bit, plutselig er plata borte!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en sånn dag i dag selv. Jeg ser på alt jeg har oppnådd, gjerne gjennom bilder og ved å se på logging av treningsøkter, har tatt vare på alt. Og hvis ikke det funker, tar jeg meg en tur på trening, setter noe bråkete, høylytt og god musikk i øra og løfter som faen :D

*sorry 'bout the language* :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Slettet
Hva gjør dere som er midt i ett vekttap på ordentlig dårlige dager? Hvor man føler man ikke ser noen forskjell, har søtsug og føler det meste er litt forgjeves? Hatt noen dager hvor både trening og kosthold har vært ordentlig vanskelig å gjennomføre, og tenker at det nok er mange som føler på det av og til ;-) Problemet et at jeg før tydde til usunn mat når humøret var på bunn, og nå må jeg jo finne noen andre alternativer.

Hadde vært supert å kunne delt litt tips med hverandre :)

For tiden skriver jeg eksamen, er dritt lei, null resultater osv..

I dag har jeg spist taco(4lefser+200g karbonadedeig+100g nachos hoho)+ 4kjeks med sjokofyll, jordbær+mager vanilje kesam+ proteinpannekaker! Havner vel på 2500kcal..

Shit happens! trente 2x forrige uke, har ikke trent denne uken. Er for trøtt +eksamen.. Shit happens! Fortsett med bra kosthold i morgen+prøver meg på trening!

80% bra, 20% dårlig(helligdager,besøk+et par utskeielser)!

Bare husk: kos deg med begrensninger! Du vet jo hva 200g sjokolade+pizzaen+chips+1,5l brus er i kcal.. Tenk sånn og du klarer å begrense deg til EN av tingene. Ikke ALT! :) Det går veeeldig fint!Kos deg litt med ny motivasjon!(så lenge de ikke skjer hver uke med store overskudd)! Samlet underskudd=resultat!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En skikkelig dårlig dag resulterer ofte i 1kg smågodt, mye kake og frokostblanding med kald helmelk:whistle:

Rart med det, men jeg føler for søt mat først, så kald melk, salt til slutt.

Men du lurte jo på hva som kan hindre deg i å gå på en smell:

Lettbrus

Te med stevia

Magerkesam med vaniljestevia

Kjøtt

Fun-light gele

Fun-light gele m/kesam(om du trenger det lille ekstra ;) )

Ellers hjelper det veldig å gjøre noe annet enn å sitte i sofaen. For meg er det mye lettere å holde fokus når jeg er med andre, eller har noe som tar bort fokuset fra dietten. Lykke til :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Kan legge til at på søndagen som var, så var jeg på peppes, spiste nesten en stor premium pizza alene, så kino med 200g smågodt (minst). Endte opp på 3500 kcal (mot normale 2000-2200)

Dagen etter var treningsdagen over alle treningsdager for min del. Aldri hatt så mye energi som da, og løftet alt jeg kunne og måtte bare gi meg før jeg ødela muskulaturen (føltes det som iallefall)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du kan enten legge livet ditt i treningen og utseendet, eller la det være en positiv del av livet ditt. Førstnevnte kan jeg ikke si at jeg ville anbefalt.

Om det er mulig er jo det å fortrekke, men ikke alltid en mulighet. Ingenting er gratis, ekstreme resultater krever stor innsats. Veit ikke om det er tilfelle for trådstarter da

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke skeiet ut (har (u)heldigvis ikke noe usunt i hele huset, og ikke bil). Jeg klarer forsåvidt å ikke skeie ut, men humøret og livsgleden er veldig dårlig på sånne dager :p Har heldigvis skjønt at å skeie ut bare gir meg en enda verre følelse! Problemet er nok litt at jeg føler at det aldri kommer en tid hvor jeg KAN skeie ut, at jeg kan være fornøyd, slappe av og gi meg selv en klapp på skulderen...

Jeg er vanligvis ikke så negativ altså ;-) Haha. Og jeg setter pris på alle tips! Hvis noen har flere blir jeg glad. Får prøve å være mer aktiv i morgen, og ikke velle i selvmedlidenhet :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lytt til erfarne fjellfolk, heter det.

Slike typer pakker alltid sekken med tanke på at det KAN bli dårlig vær.

Dermed kommer de også oftest ut av stormen i live....

:)

På samme måte med et strengt kostholds og treningsregime.

Planlegg for at det KAN komme dårlige dager.

Ha noe på lur som du liker godt, ikke spiser hver dag men som likevel ikke inneholder en million kalorier. Når du er skikkelig nede for telling og livet er kjipt, så tenk etter om det er nå du må begynne på nødrasjonen - eller om du kan vente litt til.

En vinn vinn situasjon uansett hva du bestemmer der for da.

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Å ha dårlige dager vet jeg alt om. Har det muligens litt for ofte...

På mine verste dager har jeg hadt mine aller beste økter, det er de dagene jeg har satt mine pers. Selv om jeg har følt for å kun ligge under dyna de dagene, og følt at hele verden bare kan forsvinne, så har jeg opplevd et sinsykt sinne når jeg endelig har kommet meg på trening, og sinnet får meg til å gi. Hva og hvorfor jeg blir så sint vet jeg ikke, men det skjer ikke før jeg er kommet inn døra på trening.

Å gå i skog og mark er også befriende, spessielt herlig er det å gå i fjell og fjære om du har tilgang til det. Ikke noe er mer forfriskende på dårlige dager enn å gå i fjæra eller på fjellet i rufsevær!

Når det kommer til kosthold er jeg veldig glad i tørkede epleringer. Har alltid masse liggende, så når søtsuget er som verst tyr jeg til det. Om du har et sjokoladeproteinpulver (aller helst av kasein), bland det ut med pittelitt tropisk/apelsin funlight (ferdigblandet), og du har sjokoladeglasur!!! NAM!

Ellers kan jeg finne på å stå å brøle til megselv i speilet, føles ganske godt etterpå! (Ja, naboene tror at jeg er gal!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke trening idag, men ett løfte til meg! Uansett hvor klisjé det høres ut, skal jeg ikke snakke "stygt" til meg selv mer. For jeg ER flink, jeg har gått ned 12 kilo, og jeg er ikke det styggeste mennesket på jord. Så nå skal jeg ikke la meg selv få meg til å føle meg som en dritt. Løfte til meg selv ;-)

Dessuten skal jeg drikke en sjokolademelk idag, bare fordi jeg fortjener det :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig etter å ha gått i "fella" og junka meg full med skit på sånne dager, så har jeg lært at det er virkelig når ting er tøft, når ting går tregt, når du har søtsug og dårlig humør at man virkelig må pushe på og holde seg streng ved dietten, da kommer resultatene desto fortere. Når man har hatt den positive opplevelsen blir det lettere neste gangen man har drittdager, for de kommer.

Min mening bare, all or nothing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...