Gå til innhold

Ønsker råd og veiledning


ramforth

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenkte mest på totalt ja, fordi jeg ikke kan se mulighetene til å få full balanse med de ingrediensene jeg vet om, og rår over.

Det er allerede makset ut på proteinnivå for i dag, men fett og karbohydrater ligger sånn midt på skalaen.

Inntaket i dag ser ut slik:

Protein anbefalt: 90g

Protein faktisk: 118g

Karbor anbef.: 360g

Karbo faktisk: 146g

Fett anbefalt: 67g

Fett faktisk: 29g

Men da har jeg 1000 kalorier igjen å sette inn.

Har dere noen tanker om dette?

Hele planen er vedlagt. Den er ikke ferdig, men kanskje jeg kan få noen innspill på den?

Den finnes i alle fall her: http://blogg.ramforth.net/wp-content/uploads/2013/04/ShapeUpClub_NUTRITIONS_4156485_2013-04-25_2013-04-25.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det der ser helt topp ut. Bare å fylle på med mat du ønsker å spise.

Jeg ville økt fett til 50-60g, om ikke mer, men det er selvsagt kun om det går ift operasjonen. Protein kan du også skru opp en god del, la oss si et sted mellom 160-180g. Resten fyller du opp med karbohydrater. Du får bare lete litt rundt og finne ting som passer sånn sirkus. Husk at det er aldri helt krise om 10g proteiner går en dag og må fylles opp med f.eks karb etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med torres!

Protein anbefalt ved slike kalkulatorer ligger rundt 1g/kg, noe som forsåvidt ikke er noe problem å ligge på. Men du kan med fordel (mtp bevaring av muskelmasse og metthet) øke dette med 50%. Det er heller ingen krise om du overskrider dette, så du trenger ikke å tenke på dette i så fryktelig absolutte termer. +/- vil det alltid være ut ifra hvilken mat du spiser, og om du skulle beregnet det til å passe perfekt så hadde du endt opp med å spise nøyaktig det samme hver dag.

Kort fortalt: Variasjon i inntaket vil det være uansett, og er ikke noe å bekymre seg for. Det er totalen over tid som vil ha noe å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere er enige! ;)

Det gjør det hele lettere for meg, i alle fall.

Jeg har nå gjort ferdig spisingen i dag, og det tok litt av på slutten etter middag. Vi fikk gjester, serru. Ikke bra for kostholdet og en som har gått på terrordiett i 11 dager og litt.

Det ble et kakestykke for mye, så nå må jeg snart ut å gå en tur.

Jeg kan legge ut hele dagen om det er interessant. Slik som den forrige rapporten.

Forresten. Den rapporten jeg postet tidligere. Er den ok? Står det jeg trenger å vite der? Det er ytterlige muligheter for eksport, men det så ut som mer i forhold til vekt og centimetre.

Og, med fare for å virke litt repeterende; tusen takk for at dere gir av dere selv, og bruker tiden deres på meg. Jeg setter stor pris på det. Enormt.

Gleder meg enormt til juni, for da kan jeg spe på fysisk aktivitet med styrketrening. Det har jeg veldig lyst til. Håper formen er litt bedre til da. Men det er jo ikke umulig, om jeg bare fortsetter å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet også med kaloritelling, og det er jo som poengtert her - slitsomt i lengden. MEN, etter en liten stund så trenger man ikke lenger telle, da det går automatisk, og man vet sånn ca hvor mye kalorier som er i hva osv. Og da kan jo fokuset gå over på andre ting som også er viktig ved vektnedgang, og da er det veldig greit at ca mengde på mat går automatisk ;)

Datt litt ut mellom all diskusjonen, men om det ble så du prøver kaloritelling, så håper jeg du også får samme opplevelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her prøves det kaloritelling nå ja.

Er det noen her som har erfaringer med styrketrening i kombinasjon med kaloritelling? Jeg mener, selvfølgelig er det det. Men om noen av dere kan svare på en liten ting.

Om man kjører et standard program (jeg vet ikke oppsettet enda) på omtrent 1,5 timer. Har man da økt fettforbrenning ut over treningsøkten?

Noen sa til meg at man har forhøyet fettforbrenning i over et døgn etter en drøy styrkeøkt. Er dette tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende, men det er ikke noe du bør bry deg med. Det er snakk om såpass få kalorier du tjener at det er bortkasting av mental energi å tenke på det. Som jeg sa tidligere, hold diett og trening separert :) Trening for helsa og funksjonens skyld, dietten får stå for vektnedgangen. Så kan man evt trappe opp mengden aktivitet, eller "cardio" om man føler man sitter fast uten at man ønsker å redusere inntaket sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...