Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Sånn personlig merker jeg at det at ei jente er glad, positiv og smilende (obv ikke falskt) trekker noen fra gjsnittlig til topp karakter veldig raskt. Negative personer er generelt dårlige greier, men merker at jenter som innehar "guttekvaliteter" som f.eks temperament, driver å diskuterer etc er veldig uattraktivt IMO.

Lol, døde litt her. Så, jeg er midt mellom her da? Alltid blitt omtalt som smilende, positiv og glad. Men har blitt fortalt av jeg har et temperament som går fra 0 til 10 på under 1sek.. Altså, hvis noen tenner en gnist i meg står jeg plutselig i flammer før de veit ord av det. Også er jeg en av de verste til å diskutere om jeg først begynner.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i 'blodfæl'?

"Blodfæl" var kanskje et unødvendig ord å bruke, men da tenker jeg i hovedsak på jenter som driter i hvordan de ser ut og ter seg offentlig. Og som kanskje ikke er så pene i utgangspunktet. De veier kanskje noen kg for mye (ikke nødvendigvis, men ofte), vandrer rundt med skittent hår, slitt joggebukse og uggs, og gir seg rett og slett faen. Så kommer de gående hånd i hånd med relativt kjekke mannfolk, gjerne veltrent, i jeans og en kul genser, styling i håret osv. Skjønner ikke hvordan disse to havner sammen bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, døde litt her. Så, jeg er midt mellom her da? Alltid blitt omtalt som smilende, positiv og glad. Men har blitt fortalt av jeg har et temperament som går fra 0 til 10 på under 1sek.. Altså, hvis noen tenner en gnist i meg står jeg plutselig i flammer før de veit ord av det. Også er jeg en av de verste til å diskutere om jeg først begynner.. :lol:

Ja, da vil du jo utifra mine personlige standarder (andre vil jo føle det annerledes) ha gode og dårlige sider, som mennesker ofte har. Jeg prøver jo ikke å sette folk i bås, alle har sine positive og negative sider, ingen er perfekte etc.

Men for egentlig å understreke poenget mitt: Jenta kan gjerne være totalt uinteressert i debatter om politikk etc, om hun ansees som den "dumme" i vennegjengen vil jeg gå så langt som å si at det et positivt trekk i mine øyne. Ingenting er mer sjarmerende enn ei jente som plutselig sier noe ufattelig dumt som vi alle kan le av :D

Men nå er vi dypt inn i huet mitt her, dette handler jo ikke nødvendigvis i det hele tatt om hva som generelt sett ansees som attraktive trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Blodfæl" var kanskje et unødvendig ord å bruke, men da tenker jeg i hovedsak på jenter som driter i hvordan de ser ut og ter seg offentlig. Og som kanskje ikke er så pene i utgangspunktet. De veier kanskje noen kg for mye (ikke nødvendigvis, men ofte), vandrer rundt med skittent hår, slitt joggebukse og uggs, og gir seg rett og slett faen. Så kommer de gående hånd i hånd med relativt kjekke mannfolk, gjerne veltrent, i jeans og en kul genser, styling i håret osv. Skjønner ikke hvordan disse to havner sammen bare.

De mest attraktive damene er definitivt de som har god folkeskikk, grei skuring på generelle hygieniske og utseendemessige "standarder" (i vår kultursammenheng). Guttejenta med sjarm, rasjonelle løsninger på hverdagslige bagateller og en relativt god og optimistisk løsningsvilje er å foretrekke, for min egen del, i et forhold. Jeg er heldig og er samboer med en "slik en", men det er klart at noen ganger ser jeg absolutt ingen av disse kvalitetene hos henne, selv om jeg innerst inne vet at hun egentlig er sånn. Appropos trening: Jenter skal gjerne løfte vekter og passe på hva de spiser, men som det er påpekt av andre her, foretrekker heller ikke jeg fanatikere, hverken matmessig eller treningsmessig (den ene eller den andre veien). Men bestemmer man seg for å løfte vekter, er det ingenting som er mer tiltrekkende enn stor entusiasme, altså ikke pysete jenter:) (Håper jeg ikke tråkker på noen tær med dette innlegget, fordi det er et meget angsjerende spørsmål av trådstarter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kunne aldri ha vært sammen med en person som aldri utfordret meg intellektuelt. Å sitte i årevis sammen med en person som enten jatter med på alle dine meninger eller som ikke har peiling på hva du snakker om må være utrolig slitsomt i mine øyne. Jeg må utfordres for å utvikle meg, og jeg setter pris på en saklig diskusjon om mye rart innimellom, så lenge det ikke blir en masse drama/krangling (og da er det jo strengt tatt ikke en diskusjon lenger). Det går an å være smilende, glad, positiv og full av utstråling selv om man er smart, har perspektiv og meninger om ting. Men nå er det jo ikke meg denne tråden handler om heller :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da vil du jo utifra mine personlige standarder (andre vil jo føle det annerledes) ha gode og dårlige sider, som mennesker ofte har. Jeg prøver jo ikke å sette folk i bås, alle har sine positive og negative sider, ingen er perfekte etc.

Men for egentlig å understreke poenget mitt: Jenta kan gjerne være totalt uinteressert i debatter om politikk etc, om hun ansees som den "dumme" i vennegjengen vil jeg gå så langt som å si at det et positivt trekk i mine øyne. Ingenting er mer sjarmerende enn ei jente som plutselig sier noe ufattelig dumt som vi alle kan le av :D

Men nå er vi dypt inn i huet mitt her, dette handler jo ikke nødvendigvis i det hele tatt om hva som generelt sett ansees som attraktive trekk.

Haha er du helt sikker på at du ikke har meg i tankene når du skal ramse opp ting du syns er attraktivt/uattraktiv?!

Venn: "Nevn et land i europa som sliter med mest med fedme"

Meg: "Usa?"

Lærer: "Nevn et land i Europa der det enda er konflikt/krig

Meg: "Afghanistan?"

:banghead:

Så skal det sies at geografi aldri har vært min sterke side. :p

Men for å komme tilbake til temaet: alle har jo sin smak og stil. Noen liker jenter som ikke er så int. i politikk og jenta trenger ikke å måtte vite alt, mens andre liker jenter som er handy og har litt guttetrekk i seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så fungerer jenter på en helt totalt annerledes måte en gutter. Gutter fungerer ikke slik, selv om det sikkert kommer noen tøsete gutter å påstår at de også opplever det slik :p

Er du så sikker på det ? Mange av kompisene til kjæresten min fatter ikke hva han ser i en 5 år eldre overvektig alenemor, så man må jo anta at noen gutter også fungerer slik som jeg skrev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Blodfæl" var kanskje et unødvendig ord å bruke, men da tenker jeg i hovedsak på jenter som driter i hvordan de ser ut og ter seg offentlig. Og som kanskje ikke er så pene i utgangspunktet. De veier kanskje noen kg for mye (ikke nødvendigvis, men ofte), vandrer rundt med skittent hår, slitt joggebukse og uggs, og gir seg rett og slett faen. Så kommer de gående hånd i hånd med relativt kjekke mannfolk, gjerne veltrent, i jeans og en kul genser, styling i håret osv. Skjønner ikke hvordan disse to havner sammen bare.

Hehe der har du faktisk meg, overvektig, helt umulig på håret, ofte sett i den slitte grå joggebuksa og kjæresten min er en veltrent kjekk yngre kar :) Det er personligheten min da må jeg anta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så sikker på det ? Mange av kompisene til kjæresten min fatter ikke hva han ser i en 5 år eldre overvektig alenemor, så man må jo anta at noen gutter også fungerer slik som jeg skrev :)

Ja, jeg er faktisk helt sikker på at han syns du var hawt from the get go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne finne samfunnsengasjerte, polititikkinteresserte jenter som også følger litt med på hva som skjer utenfor Norges grenser, og kan diskutere uten å krangle. Gjerne pek meg i riktig retning noen :)

Er du så sikker på det ? Mange av kompisene til kjæresten min fatter ikke hva han ser i en 5 år eldre overvektig alenemor, så man må jo anta at noen gutter også fungerer slik som jeg skrev :)

Nå vet jeg ikke hvor gammelt 5 år eldre er, men hun kan da fortsatt være attraktiv selv om hun er en 5 år eldre overvektig alenemor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne finne samfunnsengasjerte, polititikkinteresserte jenter som også følger litt med på hva som skjer utenfor Norges grenser, og kan diskutere uten å krangle. Gjerne pek meg i riktig retning noen :)

Nå vet jeg ikke hvor gammelt 5 år eldre er, men hun kan da fortsatt være attraktiv selv om hun er en 5 år eldre overvektig alenemor?

Klart man kan, men i deres øyne er det ufattelig at han vil ha meg, de ser ikke de kvalitetene han ser fordi de er blindet av " må være modellpen for å gidde å kaste ett blikk på noen" . Det var uansett bare ett av flere eksempel på at det finnes gutter som går etter personlighet, dvs atd e synes en jente blir penere fordi hun har fin personlighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er barnslig i måten du diskuterer på. Men det er greit, du vet selvsagt mye mer om deres forhold enn jeg. Så da sier vi at han ikke er seksuelt tiltrukket deg ! xD

Hvorfor er jeg barnslig? Jeg skulle bare poengtere at du ikke nødvendigvis vet hva hele mannerasen føler, at jeg kanskje ikke er like flink til å formulere meg er så sin sak og at du ikke tok den lille spøken referert til at du ikke liker damer som diskuterer er ikke min skyld :) Jepp, det sier vi, at han ikke er like seksuelt tiltrukket av meg når jeg veier 14 kg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsom vits, trodde du var seriøs først, hehehe.

Jeg har aldri sagt at jeg vet hva hele mannerasen føler, men jeg tror ikke menn faller for kvinner på samme måten som kvinner faller for menn. Så får folk si seg uenige i det, om de ønsker. Blir jo påstand mot påstand der eneste backing blir "jeg er mann!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan, men i deres øyne er det ufattelig at han vil ha meg, de ser ikke de kvalitetene han ser fordi de er blindet av " må være modellpen for å gidde å kaste ett blikk på noen" . Det var uansett bare ett av flere eksempel på at det finnes gutter som går etter personlighet, dvs atd e synes en jente blir penere fordi hun har fin personlighet :)

Du har altså ikke vurdert muligheten for at han kanskje ikke deler smak med vennegjengen sin...? (Eller at heller ikke vennegjengen har en så kollektiv smak som det kanskje kan virke som.)

Fordi en ikke nødvendigvis er 'modellpen' (oppskrytt), så betyr det jo ikke at folk som liker en går etter personligheten først og fremst. Du får det til å høres ut som personligheten din er eneste grunn til å like deg, noe jeg er sikker på er helt og totalt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig skyte inn at jeg kan befinne meg i en guttegjeng der vi observerer ei jente, og de andre kan si "HAHA lol æsj ass se hu der, virigin4lyfe høhøhø", mens jeg selv tenker "satan hu der var digg". Så da blir jo spørsmålet om jeg har helt sjuk smak, eller om de bare vil tøffe seg ved å putte andre under deres egne standarder for å fremstå som kulere/høyere standard enn de egentlig er.

Jeg heller mot sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...