Gå til innhold

Motivasjonstråden for tjukkaser (20+ kg overvekt)


Brokkoli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har enda ikke funnet no overkropps bilde fra min tyngre? dager. men here goes.

var 129-130Kg på det største og har ligget stabilt på rundt 69-71kg det siste halve året.

Litt av en innsats du har gjort:)Blir omtrent som målet mitt jeg har vært 125 kg og skal ned i 70-75 kg.Gir god motivasjon se at andre klarer det og frem for alt klarer å holde vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :)

var tungt i begynnelsen men når er det blitt en vane og spise sunt og tenker godt over før man hiver i seg godter osv.

skal snart begynne å trene stryke for å se om at noe av "etterslepet" forsvinner.

For min del såvet jeg at huden på magen dessverre ikke blir stram .Det blir ett heng som ingen trening kan fjerne.Så jeg vurderer mageplastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Trudde jeg hadde gått opp masse i sommer, og det kan godt hende, men to uker tilbake på gymmet og så en kjapp tur på vekta viste at det ikke kan stemme. Har nå gått ned 12kg siden jeg begynte å trene og spise ordentlig i slutten av mars, altså på 4-5 måneder. Det er ikke så mye kanskje, men det er bra nok tempo for meg! Har gått ned 2 strs også, noe som jeg er enda mer fornøyd med, og selvfølgelig blitt mye sterkere :) Nye langtidsmålet er å gå ned 8-10kg til det neste halve året og så holde meg der og bygge videre på styrken. BMI 'normalvektig' here we come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 4 år siden veide jeg over 100 kilo. Jeg er en dame på 165 cm så det var MYE. Men jeg så det ikke før det slo meg i hodet så det sang - og jeg begynte "å slanke meg". Litt og litt gikk jeg ned, litt opp igjen, men en periode for to år siden var jeg nede i 63 kg. Og der trivdes jeg faktisk ikke, for jeg likte rett og slett ikke kroppen min slik den var!

I fjor var jeg oppe i 74 kg, spiste helt annerledes enn da jeg begynte men litt for mye så jeg justerte ned inntaket og begynte å spise etter periodisk faste-opplegget - og begynte med styrketrening. Dæven for en forskjell! Nå, ett år etter med styrketrening og PF er jeg 68 kg men fast(ere) i fisken og jeg har begynt å like kroppen min. Selv armene mine, som alltid har vært det jeg har mislikt mest! (Og puppa er ikke så slappe lenger heller :sneaky:)

Forandringen er det som driver meg til å fortsette. Hver gang jeg lurer på å skippe trening eller bare sette meg ned med chipsskålen og tømme den stiller jeg meg foran speilet, kjenner på det etterhvert manglende sideflesket eller ser ned på min nokså flate mage - og det er nok til at jeg kommer på bedre tanker. Jeg har klart å holde vekten stort sett under 70 kilo, målet er vel å miste 3-4 kg til med fett og så er jeg fornøyd. Og med fornøyd mener jeg ikke at jeg ikke skal ha nye mål, men de skal gå på styrke og ikke kroppskomposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått ned i vekt i sommer, men heller ikke opp! Etter tre uker i USA veier jeg det samme som jeg gjorde før jeg dro. Ca 103,5 kg. Kanskje ikke like fast i fisken, men merker ingen forskjell på klær. Og nå skal jeg straks på trening for første gang på en mnd. Jeg gleder meg tkl å trene, og til å teste ut nytt treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig 30 kg borte på meg de siste 4 månedene! Nå gjenstår 20-30 kg til og jeg er spent på hvor lang tid det tar! Etter dette skal jeg starte jobben mot en skikkelig squat-rompe! HURRA! Mestringsfølelsen er for tiden fantastisk:):) Stå på alle sammen, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen.

Kaster meg på denne tråden jeg og. Når jeg begynte prosjektet mitt veide jeg 106kg (171cm høy. Det var i mars 2012. Deretter falt jeg av skikkelig på nyåret i 2013. Sammen med konen fant vi ut etter sommeren at det var på tide å gjøre noe(for begge) Når jeg begynte å logge målingene mine 19.8.2013 var de følgende:

Vekt 96 kg

Bryst 116 cm

Midje 11 5cm

Hofte 106 cm

Nakke 44 cm

I dag var de samme data:

Vekt 90 kg

Bryst 110 cm

Midje 103 cm

Hofte 100 cm

Nakke 41 cm

Fornøyd så langt, målet er ikke nødvendigvis vekt men det å føle meg vel foran speilet :)

Har ennå ett stykke å gå, og skal være i mitt livs form til 40årsdagen min i oktober 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...