Gå til innhold

Motivasjonstråden for tjukkaser (20+ kg overvekt)


Brokkoli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilbake på gymmet igjen i går etter to ukers ferie (ble jo noe aktivitet i ferien også, intervaller, armhevinger, padling, men gymmet, dere, GYMMET!). Føltes veldig bra. Første dag med nytt program fra PT, så tok det litt med ro med tanke på belastning. Merker også at den ene skuldern ikke er helt bra, men ja ja. Har også fått ny diettplan fra PT som jeg skal følge fremover. Veldig rart å spise ris og havregryn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innføre et belønningssystem til meg selv. Det er kanskje ikke bare positivt å gjøre det, siden man kan bli litt for opphengt i å gå ned mer og mer i vekt - men jeg tror jeg skal klare å gjøre det med hodet på rett plass. Håper på å nå det endelige målet innen utgangen av 2014.

Under 100 kg: Pedikyr/fotbehandling

Under 90 kg: Nye sko

Under 85 kg: Frisørtime med hodebunnsmassasje, hårkur, you name it

Under 80 kg: Splitter nytt undertøy!

75 kg: NY TATOVERING!

Haha - liker at du får nye sko ved overgangen 100 til 90 ;-) Tror jeg kjøper nye sko litt for ofte da ;-P

Hadde forresten også ny (/første) tatovering som mål før jeg nådde mitt mål; men så har jeg brukt litt vel mye tid på å finne ut hvordan/ hvor m.m og gått opp ca 3 kg siden ;-P Fant vel kanskje ut at det er best å vente ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45kg skal bort så melder meg på her jeg og :) Loggbok kommer iløpet av søndag/mandag.

Etter fire dager er 1.8kg borte. Prøver å ikke ta det for hardt for å så stagnere mye i andre uken for å miste motivasjon som så mange ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det var dårlig med bilder i denne tråden ....

Får vel prøve å bidra med litt motivasjon.

I 2010 veide jeg 98kg og jeg er ca. 175cm høy. Altså ganske overvektig.

Klarte å ta meg sammen i April tider og gikk ned 18kg på ca. 5uker.

Dette vil jeg ikke anbefale til noen da jeg gikk rett opp igjen til 94kg iløpet av 1 års tid ...

Har funnet ut at det å slanke seg eller gå på en diett bare er å lure seg selv, for så fort man er ferdig med den går man tilbake til gamle vaner. Det man må gjøre er å slanke seg sakte over tid og endre livsstilen så man ikke går tilbake til gamle vaner.

Nå har jeg levd det "nye" livet i ca. 7mnd og veier fortiden 74kg. Målet er å komme ned litt til for å få bort det siste fettet og stramme inn huden over magen noe mer. Eller egentlig vekta bryr jeg meg ikke noe om, det som er viktig er fettprosent, ihvertfall for meg :)

Resultatet av 7mnd med livsstil endring.

post-28689-14440951143087_thumb.jpg

post-28689-14440951139114_thumb.jpg

post-28689-14440951140326_thumb.jpg

post-28689-14440951141079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk.

Kan jo også nevne at når jeg slanka meg første gangen jogga jeg i snitt 4km 5 av 7 dager i uka og til tider var så sulten at jeg ikke fikk sove. Ingen god måte å slanke seg på. Da trente jeg heller ingen styrke.

Nå føler jeg meg aldri sulten, er helt uavhengig av sukker. Drikker jeg 0.5l brus med sukker blir jeg kvalm og føler meg dårlig.

Spiste heller ikke usunt før, bare for mye, tok alltid den ene ekstra porsjonen og ble ikke like lett mett. Nå kan jeg spise 1/2 porsjon og føle meg mett og beholde metthetsfølelsen helt fram til neste måltid.

Kan vel også nevne at de siste 7mnd har jeg holdt på med styrketrening og nesten ingen mosjonstrening. Trent i snitt 5dager i uka og mellom 1-2 timer hver gang. Nå på sommeren blir det 3 dager i uka.

Styrketrening kombinert med lavt inntak i kcal har vært hardt, men det har jaggu betalt for seg og. Har i ca. spist mellom 1300-1800kcal dagen under vekttapet ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt ut dette innlegget på en annen motivasjons tråd og fant denne etterpå og var nok her den burde ha vært. Dette er meg før og etter.

( dårlige bilder da dette er de eneste som er av meg da pga min vekt)

Jeg er nå 24år 188cm høy. Før bildet er for 2 årsiden.... og etter bildet er fra i dag.

Jeg var: 188cm 130kg og er i dag 188cm 86kg. Ned 44kg. Dette pågikk opp og ned i 2 år.

Første gang siden jeg begynte på videregående at jeg veier under 100kg (8årsiden) hvor lenge siden jeg veide 90 vet jeg ikke.

Jeg har vært sjenert i alle mine år men har bestemt meg for at nå er det slutt og legger derfor ut bilder av meg for å vise ovenfor meg selv at det ikke er farlig. Jeg har fortsatt en del "valpefett" jeg kan bli kvitt. har fortsatt litt på magen og litt "manboobs" og en del på lårene. Jeg har ikke økt noe i styrke annet enn at jeg klarer en pull up pga vekttapet...

For det første så hater jeg og trene.... selvpining på høyt plan men jeg har i februar i år klart og ta meg til og begynne og jogge. Gikk fra å såvidt å klare sammenhengende 2min småjogg til ny pers i går med 8,23km på 46min uten stopp. Det var en god dag. Har forsøkt styrketrening men som sagt hater jeg og trene og klare ikke og finne motivasjon til og holde på med noe jeg ikke liker. Men har bevist for meg selv at det gikk selv om jeg ikke likte det.

Så var det og finne motivasjon til og kanskje dra ræva ned på gymmet, noen som har noen tips der? Har prøvet det meste men er ikke fan av selvpining... -.-

Her inne er det mange flotte profiler og historier og mange hjelpsomme folk. Mange har vært en motivasjon i tonge tider :)

Stor takk til fruen å min gode venn og kollega, Ivan som har vært der for meg og gitt masse motivasjon,råd,tips . =)post-10685-14440951253527_thumb.jpg

post-10685-14440951248703_thumb.jpg

post-10685-14440951249216_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så hater jeg og trene.... selvpining på høyt plan men jeg har i februar i år klart og ta meg til og begynne og jogge. Gikk fra å såvidt å klare sammenhengende 2min småjogg til ny pers i går med 8,23km på 46min uten stopp. Det var en god dag. Har forsøkt styrketrening men som sagt hater jeg og trene og klare ikke og finne motivasjon til og holde på med noe jeg ikke liker. Men har bevist for meg selv at det gikk selv om jeg ikke likte det.

Så var det og finne motivasjon til og kanskje dra ræva ned på gymmet, noen som har noen tips der? Har prøvet det meste men er ikke fan av selvpining... -.-

Her inne er det mange flotte profiler og historier og mange hjelpsomme folk. Mange har vært en motivasjon i tonge tider :)

Stor takk til fruen å min gode venn og kollega, Ivan som har vært der for meg og gitt masse motivasjon,råd,tips . =)[ATTACH=full]114762[/ATTACH][ATTACH=full]114763[/ATTACH][ATTACH=full]114764[/ATTACH]

Motivasjon til å trene styrke?

For det første så øker du forbrenningen ved å trene store muskelgrupper ved at du bruker mer energi, baseløft (knebøy, markløft og benkpress) kan gjøre underverker.

Du har et ganske godt grunnlag, tunge folk har som regel mer muskler i låra fordi at de har drasset på sin egenvekt i mange år, baserer dette på personlig erfaring hvor jeg selv gikk fra 146 og ned til 110 på litt under 2 år ved hjelp av styrketrening.

Par venner jeg har som driver med athletic fitness er misunnelig over mine lår sammenlignet med deres og det er en positiv ting, classic bodybuilding for eksempel.

Generell bedre helse og en ny livsstil samt en godt miljø (kommer an på hvor du trener)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon til å trene styrke?

For det første så øker du forbrenningen ved å trene store muskelgrupper ved at du bruker mer energi, baseløft (knebøy, markløft og benkpress) kan gjøre underverker.

Du har et ganske godt grunnlag, tunge folk har som regel mer muskler i låra fordi at de har drasset på sin egenvekt i mange år, baserer dette på personlig erfaring hvor jeg selv gikk fra 146 og ned til 110 på litt under 2 år ved hjelp av styrketrening.

Par venner jeg har som driver med athletic fitness er misunnelig over mine lår sammenlignet med deres og det er en positiv ting, classic bodybuilding for eksempel.

Generell bedre helse og en ny livsstil samt en godt miljø (kommer an på hvor du trener)

Mange gode årsaker til og trene men klarer ikke å fortsette når jeg ikke liker trening generelt -.-

Det der med lårene har jeg faktisk aldri tenkt over, men virker jo logisk da når du skriver det.

Spør om ikke jeg må gi styrketrening et godt forsøk til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doffy jeg har 1 grunn som er mer enn god nok til at du kommer til å begynne med styrketrening.

Når du begynner å føle mestring og merker at du stadig klarer mer så øker selvtilliten, spesielt når du begynner å se forskjell.

Er mye mer artig å være med på fysiske aktiviteter og da du faktisk klarer å mestre dem.

Tro meg, jeg har merka forskjellen. Også får du også noe å fylle ut all den løse huden med etter vekttap :)

Ikke synes jeg det var gøy å trene i starten jeg heller, så nå ikke på det som tortur, men det var ikke gøy. Ble såpass støl at jeg nesten ikke klarte å fungere i hverdagen osv. Men etterhvert ble ting enklere og jeg blei ikke støl lenger heller. Nå er det såpass skrudd inn i hverdagen min at jeg nesten blir litt deppa om jeg ikke får trent når jeg skal, da er det noe som mangler ....

Ikke har jeg drivi med proteinpulver eller andre "kosttilskudd" av det slaget. Det er ikke nødvendig bare du får det i deg via maten. Eneste jeg har tatt er multivitamin og tran så går fint uten.

Finner du deg noen faste å trene med er det også lettere å komme igang. Da er det ikke bare deg selv du trener for, men faktisk for å være litt sosial og motivere hverandre.

Nesten alt er bedre i fjøre i fellesskap en alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...