Gå til innhold

Hellstrøm rydder opp hjemme hos Jørgen Foss


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk et positivt inntrykk av han etter programmet. Han virket jo å ha forbedret matvanene sine. Fikk ikke med meg om hvor mye han evnt. har gått ned siden operasjonen - han så jo fremdeles ganske stor ut.

Vil tro for han så er stress en faktor som hindrer veknedgang - han beveger seg /trener vel heller ikke så mye.

Noen av ustpillene hans er litt spesielle men noen blir også kanskje misforstått ? Dette med å kunne bestille halve/små posrsjoner på rest. er jo ikke så dumt. I USA så har vel den store andelen overvektige sammenheng med at der får man også gigaprorsjoner mange steder. Får man mye større mengde mat/snop for samme pris så tror jeg de fleste slår til på det - men da er det jo også "pengegriskheten" som slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på programmet i går, og fikk godt inntrykk av JF. Men.... En god start hadde nok vært et bedre program for han, men så vidt jeg har fått det med meg så var TV3 som kontaktet JF. Det er mye fokus på mat, men litt trening har vi vel alle godt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan henge sammen med at han vanligvis ikke skal gi råd til folk med så store fysiologiske utfordringer som en som har vært gjennom en slankeoperasjon har. Uten riktig kompetanse så bør man trø rimelig forsiktig. Har nettopp satt på programmet, så ikke sett så mye enda.

Nei det stemmer nok, normalt sett er det folk med psykologiske utfordringer han tar tak i. I begge tilfeller er det selvsagt viktig med riktig kompetanse og trø varsomt. Men denne episoden virket som den var laget med kun ett mål, å sette Jørgen Foss i et godt lys. Jeg personlig har hvertfall liten interesse av å sitte se på en 45 minutter lang politisk reklamefilm om godklumpen Foss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det stemmer nok, normalt sett er det folk med psykologiske utfordringer han tar tak i. I begge tilfeller er det selvsagt viktig med riktig kompetanse og trø varsomt. Men denne episoden virket som den var laget med kun ett mål, å sette Jørgen Foss i et godt lys. Jeg personlig har hvertfall liten interesse av å sitte se på en 45 minutter lang politisk reklamefilm om godklumpen Foss.

Men likevel var jo resultatet unektelig bra, det ble jo en ganske så stor forbedring sammenlignet med utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ledd, rullet med øynene, ristet oppgitt på hodet over utsagnene til Foss. Jeg har skapt meg ett bilde av ham som totalt udugelig, uten selvinnsikt, og bitter.

Etter å ha sett Hellstrøm rydder opp med Jørgen Foss så må jeg bare innrømme at jeg har vært for kjapp til å dømme. Jørgen virker tverrs gjennom som en veldig bra person på mange måter. Riktignok så har han nok hatt ett problem med vilje og selvdisiplin, men jeg har nok latt meg lede av tildels misvisende overskrifter og utsagn tatt utav kontekst. Det inntrykket jeg sitter igjen med av Jørgen Foss som privatperson etter og hatt ham på skjermen i en liten times tid er det totalt motsatte av hva jeg satt med før.

Jeg har aldri slitt med vekten, har alltid vært flink i idrett, har aldri blitt stirret på og blitt gjort narr av, så jeg lærte nok en lekse idag. Jeg som aldri har vært i en lignende livssituasjon som Jørgen Foss, skulle nok heller vært så kjapp til å dømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også fikk et annet bilde av Jørgen Foss.

Kjenner meg faktisk igjen i mye av det han sliter med, tenker hvis jeg var i hans situasjon ville jeg aldri turt å komme med utsagn og stille spørsmål som han er veldig flink på.

Btw: Skulle vært en ansatt på hver skole som banka opp de som mobba overvektige, no lie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw: Skulle vært en ansatt på hver skole som banka opp de som mobba overvektige, no lie

OK, så du forstår det genetiske, sosiale, biologiske, kjemiske, elektriske bak det som "skaper" en overvektig, men verdsetter ikke at de samme prosessene er tilstede i utviklingen av en mobber og i praksis ikke er noe mobberen kan noe for? Good job.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, så du forstår det genetiske, sosiale, biologiske, kjemiske, elektriske bak det som "skaper" en overvektig, men verdsetter ikke at de samme prosessene er tilstede i utviklingen av en mobber og i praksis ikke er noe mobberen kan noe for? Good job.

Ærlig talt ikke ta alt overseriøst. Poenget mitt med det var at mobbere ødelegger liv og kan sette spor resten av livet.

MEN: Akkurat som den overvektige kan noe for hvorfor personen er blitt overvektig, kan mobbere lære seg at dette det er feil å slenge dritt til andre som ser eller er litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg etter å ha sett denne episoden. Jeg (og jeg er helt sikker på at dette gjelder mange andre her) ville se denne episoden for å kunne le av den "dumme tjukkasen" som sier dumme ting. Det er bare å innrømme det. Synes han virka som en herlig type, morsom og entusiastisk. Jeg tenker ofte høyt om meg selv som en person som ikke har så mange fordommer eller dømmer folk. Det ble et slag i ansiktet fordi her gjorde jeg akkurat det. Shame on me. Jeg har i ettertid lest nøyere på artiklene som forteller om noen av hans utsagn, og ser at mange ting har blitt tatt ut av kontest og feilsitert. Noen av tingene han har sagt er jeg ikke helt enig i, men er det grunn nok til å ha en personlig vendetta mot fyren, absolutt ikke. Det ble en lærepenge.

PS. Jeg forsøkte å lage den kyllinggreia(i plast/aluminiumsfolie i gryte) fra programmet i går. Det ble sykt godt! (Oppskriften er å finne på nettsidene til programmet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...