Gå til innhold

Sixpack jente


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Jeg gikk ned 10 kg og trente mye (for mye) cardio samtidig som jeg kjørte et fullkropps-program noen dager i uken og spiste alt for lite. Det skal sies at jeg prioriterte kondisjonstreningen og at jeg

Styrketrening er langt overlegent kardio for å gå ned i vekt. Du får høyere etterforbrenning med styrketrening, ved å bygge litt muskler får du totalt høyere forbrenning og du gir kroppen signaler om

Hvor høy er du og hva veier du? Det finnes ingen magisk løsning som fungerer likt for alle, så vi trenger mer informasjon om deg for å kunne hjelpe. En ting er ihvertfall sikkert; For å få en stram og

Postede bilder

Hvor høy er du og hva veier du? Det finnes ingen magisk løsning som fungerer likt for alle, så vi trenger mer informasjon om deg for å kunne hjelpe. En ting er ihvertfall sikkert; For å få en stram og fin kropp, evnt sixpack, trenger huden muskler å strekke seg rundt. Mye cardio er ALDRI løsningen på å bli fit, da det forbrenner fett men ikke bygger muskler, og uten muskler vil du jo se lik ut i kroppen som før, bare tynnere. Og når huden slipper fett men ikke har muskler å strekke seg rundt, sier det seg selv at den bare vil henge der. Tung styrketrening kombinert med et sunt kosthold er den beste løsningen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, henger meg på melis1988 her. Sunt og variert kosthold kombinert med styrketrening. Når du evnetuelt har bygd en del muskler på magen og har litt ekstra polstring så kan du trene cardio for å fjerne det som ligger oppå sixpacken ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiser paleo, trener fullkropp 2-3 ganger i uka, "aldri" cardio og har 6-pack. Ikke perfekt og helt i mål enda, men den er der :)

Ingen restriksjon i matmengden, men spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
for å si det sånn, jeg går til ernøringsfysiolog, og jeg skal ned i vekt. hun sa at jeg først skal gå ned i vekt, også bygge muskler, og nei jeg har ikke tenkt å la huden henge der av den grunn

Det som er den store forskjellen på Ernæringsfysiologer og PT er. Det er nok ett råd du ikke ville fått av en PT.

da ville du fått råd om begge deler samtidig.

Vill gått til en PT om jeg var deg, og utfordret den ern'ringsfysiologen litt :)

Men, til Trådstarter. er som de andre her sier. ikke noe hokuspokus som fungerer for alle.

Mye trening, bra og variert kosthold, så er mye gjort :) men, det kan ta lang tid =)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

for å si det sånn, jeg går til ernøringsfysiolog, og jeg skal ned i vekt. hun sa at jeg først skal gå ned i vekt, også bygge muskler, og nei jeg har ikke tenkt å la huden henge der av den grunn

Selv om hun sa det til deg, betyr ikke det at det er den eneste riktige måten å gå ned i vekt på. Hvis du går ned i vekt uten å trene først,kommer huden mest sannsynlig til å henge litt enten du vil eller ikke. Med mindre genene dine er veldig gode og huden din har god elasitet. Kommer selvfølgelig an på hvor mye du skal ned også da. Det er forskjell på et par kg og et parogtyve kilo f.eks.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melis1988: er det egentlig så stor forskjell?

jeg er ikke verdens største fan av kari jaqueson, eller åssen det skrives, men at hu er flink, og får resultater med sine kunder/objekter er det ikke noe tvil om, og der går det i trening og kosthold uavhengig av antal kilo som skal ned. og se på en ny start på tv'n, så ser man, at dette fungerer veldig veldig bra =)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Melis1988: er det egentlig så stor forskjell?

jeg er ikke verdens største fan av kari jaqueson, eller åssen det skrives, men at hu er flink, og får resultater med sine kunder/objekter er det ikke noe tvil om, og der går det i trening og kosthold uavhengig av antal kilo som skal ned. og se på en ny start på tv'n, så ser man, at dette fungerer veldig veldig bra =)

Ja nettopp, trening og kosthold, ikke bare kosthold. Man kan fint gå ned i vekt uten å trene, men da vil kroppen se ut deretter. Huden trenger muskler å strekke seg rundt for å bli stram, og dette er jo ikke noe jeg sier for å være morsom, eller fordi jeg bestemmer at det skal være sånn. Det er sånn. Om man velger å gå ned i vekt først, bygge muskler etterpå, så er jo det opp til hver enkelt person. Men da må de nesten regne med at det kommer til å ta tid før eventuell overflødig hud trekker seg tilbake. og det var dèt som var poenget mitt. :)

Edit: Jeg ser at jeg kanskje ordla meg litt feil, jeg mente ikke at man MÅ trene for å gå ned i vekt. Jeg sa bare at det var en mulighet, og i mine øyne den smarteste veien for å unngå overflødig hud. Jeg har selv gått ned 15 kg uten å trene, og det angrer jeg på idag når jeg ser hvor mye ekstra arbeid jeg har laget meg siden jeg ikke begynte å trene samtidig som jeg gikk ned i vekt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk ned 10 kg og trente mye (for mye) cardio samtidig som jeg kjørte et fullkropps-program noen dager i uken og spiste alt for lite. Det skal sies at jeg prioriterte kondisjonstreningen og at jeg ikke hadde noe særlig peiling på teknikken og programmet jeg kjørte i styrkesalen, men jeg trente iallefall litt styrke. Med LETTE vekter. Jeg var tynn, men ikke fit. Huden hang ikke og slang, men jeg var bare blitt en forminsket versjon av meg selv. Jeg hadde fortsatt celluitter, slapp rumpe og slappe armer. Bare i mindre versjon.

Så gjorde jeg om livsstilen min. Nå spiser jeg MYE mer. Jeg trener en 2-splitt fire dager i uka og med unntak av noen kveldsturer trener jeg sjeldent cardio. Jeg trener tunge baseøvelser (knebøy, markløft, benkpress) og har endelig fått sprettrumpe, stramme lår og flat mage med markerte muskler. Sulte deg og løpe deg gal på tredemølla, sa du? Trengs ikke. Spis sunn og variert mat, spis MYE og tillat deg selv å skeie ut av og til. Ta deg pauser fra treninga om du er sliten og lag et program som tillater en deload-uke etter 8-9 uker med styrketrening. Du kommer til å se fabelous ut, lykke til :love:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg gikk ned 10 kg og trente mye (for mye) cardio samtidig som jeg kjørte et fullkropps-program noen dager i uken og spiste alt for lite. Det skal sies at jeg prioriterte kondisjonstreningen og at jeg ikke hadde noe særlig peiling på teknikken og programmet jeg kjørte i styrkesalen, men jeg trente iallefall litt styrke. Med LETTE vekter. Jeg var tynn, men ikke fit. Huden hang ikke og slang, men jeg var bare blitt en forminsket versjon av meg selv. Jeg hadde fortsatt celluitter, slapp rumpe og slappe armer. Bare i mindre versjon.

Så gjorde jeg om livsstilen min. Nå spiser jeg MYE mer. Jeg trener en 2-splitt fire dager i uka og med unntak av noen kveldsturer trener jeg sjeldent cardio. Jeg trener tunge baseøvelser (knebøy, markløft, benkpress) og har endelig fått sprettrumpe, stramme lår og flat mage med markerte muskler. Sulte deg og løpe deg gal på tredemølla, sa du? Trengs ikke. Spis sunn og variert mat, spis MYE og tillat deg selv å skeie ut av og til. Ta deg pauser fra treninga om du er sliten og lag et program som tillater en deload-uke etter 8-9 uker med styrketrening. Du kommer til å se fabelous ut, lykke til :love:

This. (y)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

jeg veier 73 kg melis1988, jeg har gått ned 30 kg fra før uten å trene styrke nesten, ingen løshud. nå skal jeg ned 13 kg, jeg skal begynne løpe en del og trene bodystep og bodypump i sal da

Vel, da er du en av få heldige. De aller fleste vil sitte igjen med mer eller mindre løs hud etter stor vektnedgang uten trening. Forøvrig så tror jeg kanskje vi har litt forskjellig oppfatning av hva som defineres som "løs hud".

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vel, da er du en av få heldige. De aller fleste vil sitte igjen med mer eller mindre løs hud etter stor vektnedgang uten trening. Forøvrig så tror jeg kanskje vi har litt forskjellig oppfatning av hva som defineres som "løs hud".

Er veldig enig i dette, og tipper huden syntes når de siste 13 forsvinner, gjorde det her.. først er man bare fornøyd med vektnedgangen, men såååå...:eek: hehe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er veldig enig i dette, og tipper huden syntes når de siste 13 forsvinner, gjorde det her.. først er man bare fornøyd med vektnedgangen, men såååå...:eek: hehe!

Jeg vil faktisk påstå at hvis en person går ned 40-og-noe kilo uten å trene, så er det bortimot umulig å ha en stram kropp uten noe løs/slapp hud. Kan godt hende det finnes noen ekstremt heldige mennesker der ute med usedvanlig god kollagenproduksjon, men jeg har enda tilgode å se dette med egne øyne. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, har ett spørsmål til deg musikkpia. hvorfor? hvorfor trener du ikke? da ville du mest sannsynlig gått ned ennå fortere.

Og, å gå på "diett" resten av livet hørtes ikke særlig fristende ut for meg. hadde det ikke vært bedre å trene 3 ganger i uka, og slippe å gå på streng diett for å holde vekta. kunne spise normalt. ha lov å spise en sjokolade en gang i blandt, kose seg litt ekstra i helgene, uten at man trenger å fråtse selvsagt. i stedet for å bare spise diett mat, og ikke bevege seg så mye, bli tynn, men med en gang man skeier ut, så går man opp i vekt. bare ett spørsmål, ingen kritikk :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Men, har ett spørsmål til deg musikkpia. hvorfor? hvorfor trener du ikke? da ville du mest sannsynlig gått ned ennå fortere.

Og, å gå på "diett" resten av livet hørtes ikke særlig fristende ut for meg. hadde det ikke vært bedre å trene 3 ganger i uka, og slippe å gå på streng diett for å holde vekta. kunne spise normalt. ha lov å spise en sjokolade en gang i blandt, kose seg litt ekstra i helgene, uten at man trenger å fråtse selvsagt. i stedet for å bare spise diett mat, og ikke bevege seg så mye, bli tynn, men med en gang man skeier ut, så går man opp i vekt. bare ett spørsmål, ingen kritikk :)

Hei du, jeg trener jeg, har ikke sagt jeg ikke trener, men sa jeg ikke trener mye styrke, jeg trener bodypump 2 dager i uken, bodystep 2 ganger i uken og puls en time i uken

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...