Jump to content
Slimfit

Kanel - fjernet artikkel

Recommended Posts

Fortsetter under...

Så hvilken jævla kanel skal jeg kjøpe? =D Det er trossalt GRØT-LAURDAG i morgen.

Spiser du kun kanel på lørdagene så har det neppe så stor betydning ;)

Skeier man ut på kanelen, så begynner man plutselig å se at man kan skeie ut på lett melken, saft is blir plutselig fløteis, karbonadedeig blir plutselig kjøttdeig med nachos... Its a slippery slope!

On a serious note: Helt enig med deg Oddis ;)

Skeier man ut på kanelen, så begynner man plutselig å se at man kan skeie ut på lett melken, saft is blir plutselig fløteis, karbonadedeig blir plutselig kjøttdeig med nachos... Its a slippery slope!

On a serious note: Helt enig med deg Oddis ;)

Ikke glem at grandiosa med nøkkelhull fort blir til vanlig grandiosa.

Ikke glem at grandiosa med nøkkelhull fort blir til vanlig grandiosa.

Du gjør ikke den feilen to ganger uten å ende opp bælfeit...

Annonse

oO Jeg har spist kanel m/ havregryn til frokost i mange mndr. nå.

Da burde du få tak i ceylon kanel. Ikke minst fordi det smaker mye bedre.

Da burde du få tak i ceylon kanel. Ikke minst fordi det smaker mye bedre.

Her snakker du jo litt rundt deg selv. For min del har smak *mye* å si, og spesielt om jeg spiser noe skjelden ;)

Her snakker du jo litt rundt deg selv. For min del har smak *mye* å si, og spesielt om jeg spiser noe skjelden ;)

Neida, du bare leser det uten å forstå konteksten av posten.

Jo, forsåvidt enig i det. Bruker selv helst ceylon kanel selv om jeg bare spiser det av og til. Har ikke så fryktelig mye tru på at kanel i store doser er det som skal til for å gjøre meg til en høy responder på insulin ;)

Jo, forsåvidt enig i det. Bruker selv helst ceylon kanel selv om jeg bare spiser det av og til. Har ikke så fryktelig mye tru på at kanel i store doser er det som skal til for å gjøre meg til en høy responder på insulin ;)

Helt enig! Men skal man først spise kanel, så kan man spise *skikkelig* kanel. :D

Anbefaler at folk henger seg på denne, forresten: Funksjonell Mat - Har dere noen planer om å begynne å... | Facebook

Jeg ber funksjonell mat om å ta det inn. Antakelig vis det letteste alternativet, for selv om jeg er veldig fan av å handle på innvandrerbutikker, så er jeg ikke veldig fan av å diskutere med noen med annet morsmål om hvorfor cassia ikke er bra nok ;)

Helt enig! Men skal man først spise kanel, så kan man spise *skikkelig* kanel. :D

Anbefaler at folk henger seg på denne, forresten: Funksjonell Mat - Har dere noen planer om å begynne å... | Facebook

Jeg ber funksjonell mat om å ta det inn. Antakelig vis det letteste alternativet, for selv om jeg er veldig fan av å handle på innvandrerbutikker, så er jeg ikke veldig fan av å diskutere med noen med annet morsmål om hvorfor cassia ikke er bra nok ;)

En snau hundrelapp så har du to bøsser i posten fra iherb om et par ukers tid. Er vel god nok løsning det...

Annonse

Hm... jeg som spiser store mengder kanel på havregrynen min seks dager i uken. Burde vel kanskje bytte kaneltype da :/

Haha, huff, herregud. Jeg er jo en sånn som putter ny kanel på havregrøten for hvert "lag" jeg spiser av, og har absolutt ikke tenkt over at den kanelen som selges i Norge er Cassia. Nå er det 3mnd siden jeg flytta hit fra USA, der jeg kun spiste ceylon-kanel, og har begynt å merke litt rare blærekatarr/UTI-aktige symptomer...Cassia messing with my kidneys?! :cautious:

kanel er farlig….!! Hold deg laaaangt unna!

http://www.nrk.no/livsstil/mattilsynet_-bruk-mindre-kanel-1.11403533

dessuten er sukker farligere enn heroin, og kunstig søtning gjør deg bælfeit og avhengig. Så i år blir det julegrøt uten ris (for karbo blir en feit av), sukker og kanel. Altså litt melk og en mandel. Jeg gleder meg til jul :-)