Gå til innhold

VG: Flyselskap innfører kilopris - tykke personer må betale mer


Tor

Anbefalte innlegg

det mest rettferdige er jo selvfølgelig om man betaler et grunnbeløp og så satser etter totalvekten.

det hadde ikke hindret meg og min familie å fly, fordi om det nok hadde blitt endel dyrere enn det er for oss nå.. hehe..

men jeg tviler på at det vil få folk til å slanke seg, skal man komme seg ned i vekt må man ville det selv, og ha en indre motivasjon som hjelper på veien..

man skal fly mye for å få motivasjonen til å slanke seg, somregel er jo grunnen til at man gikk opp i utgangspunktet fortsatt tilstede, og vil da telle mer i regnskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig :) Dette syns jeg er helt riktig. Det må være totalvekta på en person inkl. bagasje som gjelder.

Flere selskaper har en grense på bagasjevekt på 21 kg.

Har irritert meg lenge at når jeg som er 75 kg m/25 kg bagasje, altså totalt 100 kg må betale tillegg pga vekt, når det kommer en person som har egenvekt på 100 kg med 21 kg bagasje altså totalt 121 kg som slipper å betale tillegg. Nei makan

Hadde det bare vært så, en ting er de på 100 kg, men det er jo ingen unormal vekt for en høy voksen mann. Virkelig urettferdig er det jo når Mr.Tjukkas veier 160 kg + 25 kg bagasje slipper unna med samme pris enda han har nesten dobbel totalvekt. Det bør være en romslig grense for hva man kan veie før gebyr isåfall, å ta utgangspunkt i 75 kg ("gjennomsnitsvekt") er hvertfall bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kilo pris blir litt for drøyt, hvem skal egentlig bestemme hvem som er overvektige og ikke? En veltrent person og en overvektig kan jo faktisk veie omtrent det samme og hvem skal bestemme hvor vektgrensa går? Skal bare de som ser overvektig ut betale eller alle uansett fysisk form?

Når det er sagt så synes jeg det er mer rettferdig at man må kjøpe to seter dersom man ikke får plass i sitt eget! At man er så stor at man ikke får plass i setet skal ikke gå ut over sidemannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kilo pris blir litt for drøyt, hvem skal egentlig bestemme hvem som er overvektige og ikke? En veltrent person og en overvektig kan jo faktisk veie omtrent det samme og hvem skal bestemme hvor vektgrensa går? Skal bare de som ser overvektig ut betale eller alle uansett fysisk form?

Når det er sagt så synes jeg det er mer rettferdig at man må kjøpe to seter dersom man ikke får plass i sitt eget! At man er så stor at man ikke får plass i setet skal ikke gå ut over sidemannen.

Dette gjelder vel i grunn vekt flyselskapene må transportere, og ikke fysisk plass en opptar inne i flyet.

Jeg har sagt det tidligere, og jeg sier det igjen: Det er ikke flyselskapenes oppgave å drive folkehelse, så da bør det være revnende likegyldig om det er 100 kg bodybuilder eller 100 kg utrent mann det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kilo pris blir litt for drøyt, hvem skal egentlig bestemme hvem som er overvektige og ikke? En veltrent person og en overvektig kan jo faktisk veie omtrent det samme og hvem skal bestemme hvor vektgrensa går? Skal bare de som ser overvektig ut betale eller alle uansett fysisk form?

Når det er sagt så synes jeg det er mer rettferdig at man må kjøpe to seter dersom man ikke får plass i sitt eget! At man er så stor at man ikke får plass i setet skal ikke gå ut over sidemannen.

Hvorfor skal en som velger å ha ekstra muskelmasse betale mindre enn en som velger å ha ekstra fettmasse? Vi snakker om vekten på flyet og kostnadene ved å ta det fra A til B. Siden man sitter inni flykroppen har hverken fitness eller luftmotstand noe å si for den formelen...Hadde du snakket om *helsekostnader* derimot hadde jeg nok vært enig med deg. Men ikke for fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke nærmet meg en flyplass viss det innebar å bli veid.

Såpass anstrengt forhold har jeg til vekta, at det hadde jeg rett og slett ikke godtatt. Det blir for personlig og sårt.

Jaha? Men å bli kroppsvisitert er helt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en bra ting. Jeg ser på det som at man betaler for å kunne flytte flyet fra A til B, og veier flyet mer enn det kanskje er beregnet på, koster det mer. Enkelt og greit må flyet ha mer drivstoff. Selv om det er sensitivt for noen ift vekta, så tror jeg de som evt skal veie deg blåser lang marsj i hvor mye du veier, for det er ikke det det handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så tror jeg de som evt skal veie deg blåser lang marsj i hvor mye du veier, for det er ikke det det handler om.

Det er vel like mange av dem som ville synes det er veldig spennende å gjøre et nummer ut av vekten som det er tollere som lever for å putte fingeren i stumpen på flypassasjerer. Ellers kan jeg ikke se at det skal være verre å bli veid for flybilletten enn det er å bli stirret på av tollere når man kommer hjem fra syden -- iiik, tenk om de ser kroppen min! Uff :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...