Gå til innhold

Til alle som har ødelagt korsbånd / menisk!


Armadillo

Anbefalte innlegg

Kanskje de færreste som er klar over det, men har du en ulykkesforsikring som gir deg utbetaling for varig invaliditet, så kan du få en heftig utbetaling dersom du får skade på korsbånd og/eller minisk.

Ved røket korsbånd har staten fastsatt minimum 5% invaliditet. Miniskskade gir 1-2%.

Har du en privat ulykkesforsikring, eller en ulykkesforsikring, får du utbetaling på disse. Har du begge deler, får du utbetaling på begge.

For å forklare enkelt bruker jeg de satsene jeg fikk utbetaling for, rundet litt opp og ned for å få runde tall:

Forsikringssum ullykkesforsikring privat 1mill x 7% = 70.000 (bruker runde tall for enkelhetsskyld)

Forsikrignssum ulykkesforsikring via arbeidsgiver (må også gjelde fritid) 2mill x7% = 140000

Samla utbetaling 210000 + renter.

Om du har helårs reiseforsikring er det også en liten uførebit som ligger fra 100000-300000 du også kan få dekning på.

Skader neppe å lage en skademelding! Men husk at det må meldes inn senest 1 år etter at skaden oppstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt usikker faktisk.. jeg opererte kun korsbåndet uten at jeg faktisk var klar over at jeg hadde noen miniskskade.. og likevel fikk jeg maks inv.grad de gir på minisk, altså 2%.. så om de har fjerna mye menisk, høres det jo ut som du hvertfall kvalifiserer til 2% , men jeg er jo heller ikke lege.. :) ville hvertfall prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tenkt meg litt om - hehe går litt sakte i toppen idag- og jeg snakket jo med forsikringsselskapet i fjor. I forhold til ulykkesforsikring så konkluderte de med at det var ingen ulykke. Punktum. Jeg klarte å vri kneet helt av meg selv så det er jo forsåvidt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tenkt meg litt om - hehe går litt sakte i toppen idag- og jeg snakket jo med forsikringsselskapet i fjor. I forhold til ulykkesforsikring så konkluderte de med at det var ingen ulykke. Punktum. Jeg klarte å vri kneet helt av meg selv så det er jo forsåvidt sant.

heh.. ? hørtes rart ut.. hvordan skjedde vridningen da? Ville tatt en titt på Kontakt oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Må kanskje stikke og få sjekka korsbånd og menisk ordentlig, men har ikke merka noe særlig til det.

Men hey, når jeg fikk kuka til kneet sånn at "patella lå lateralt" så fikk jeg iallefall dekket det som yrkesskade. Så det er jo greit. Jeg må sjekke videre hva dette betyr med tanke på betaling av oppfølgingstimer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Hvilket forsikringsselskap har du? Jeg venter på operasjon av menisk og fremre korsbånd,etter en skade på fotballbanen. Har gjensidige forsikring både ulykke og reise+. Menisken skal syes og de skal ta en sene fra låret å bruke som korsbånd. Vil dette gjelde som invaliditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forsikringsselskap har du? Jeg venter på operasjon av menisk og fremre korsbånd,etter en skade på fotballbanen. Har gjensidige forsikring både ulykke og reise+. Menisken skal syes og de skal ta en sene fra låret å bruke som korsbånd. Vil dette gjelde som invaliditet?

Høres ganske identisk ut som det jeg gjorde.. så med mindre Gjensidige har helt andre vilkår enn det øvrige selskap har, skal du få på både ulykkesforsikring og reiseforsikringen.. bør gi deg 7% invaliditet.. altså 7% av den summen du var forsikra for. Husk at det er meldefrist på 1 år fra skaden oppstod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,hvordan gikk du frem for å melde ifra å kreve erstatning? Hvem bestemmer grad av invaliditet?

Fylte ut skademelding via nettsidene deres, om ikke kan du sikkert bare ringe de å få tilsendt skjema i posten. De forholder seg til satser som er fastsatt av staten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Takk for at du er så snill og informerer. Mannen min røyk nettopp (i mars) korsbåndet og det er fortsatt ikke bra. Må kanskje opereres...

Har ikke ulykker forsikring da, men har reise, så da er det vel noe å hente! :o

hehe alt i orden :) har lang gangfart innen forsikring så.. Om korsbåndet har ryki, så må det opereres om han vil ha samme funksjon og stabilitet igjen.. man KAN trene opp musklaturen rundt kneet til å gjøre noe av samme nytta som et korsbånd, men det funka dårlig for meg hvertfall.. Om reiseforsikringa gjelder på fritiden også (for eks europeiske sin) , så har man en ulykkesforsikring man kan bruke ja.. :) dekningssummen er dog relativt lav, nesten som en symbolsk sum på 100 eller 200000 , men får man 7%, så blir det jo litt penger så klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ut at forsikringa mi dekker 100.000, så det blir jo litt da!

Har en sånn fritids"reise" dekt også!

Men Btw, hvor lenge er man ute etter en operasjon? Vet du det? Det er det som er grunnen til opptrening her og ikke operasjon... Hvis det går!

Ja da blir hvertfall 5-7000 da :)

Den siste der skjønte jeg ikke helt.. :) Varierer hvor lenge man er ute etter operasjonen.. avhenger av hvor dyktig kirurgen er, og det avhenger MASSE av hvor flink man er til å trene på egenhånd. Gjør man det man skal, bør man kunne forvente å gå uten krykker etter 2-3 uker. Man kommer til å gå med litt stivt bein og vralt 2-3 mnd.. og etter alt fra 6 til 12 mnd så kan man forvente full funksjon i kneet igjen. jeg har havna på rundt 7-9 mnd på mine knær hvertfall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket veldig tungvint å melde fra på gjensidige.no er også ett eget legeerklæring skjema,må jeg få navn på legen som skal operere å få han til å fylle ut eller? Dette er jo kanskje noe jeg bør vente

Med til etter operasjon med? Opererte for 2 uker siden,men da gjorde de ikke noe ettersom det var endel mer skade enn de hadde forutsett. Så venter på ny operasjon.... Forsikringen virker som vanlig at de skal gjøre det så komplisert at man bare gir opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket veldig tungvint å melde fra på gjensidige.no er også ett eget legeerklæring skjema,må jeg få navn på legen som skal operere å få han til å fylle ut eller? Dette er jo kanskje noe jeg bør vente

Med til etter operasjon med? Opererte for 2 uker siden,men da gjorde de ikke noe ettersom det var endel mer skade enn de hadde forutsett. Så venter på ny operasjon.... Forsikringen virker som vanlig at de skal gjøre det så komplisert at man bare gir opp...

Skal være et ganske enkelt skjema hvor man fyller ut personalia, skriver en kort beskrivelse av hva som skjedde, og også navn på alle instanser man har vært innom. legevakt, allmennlege, fysio, operasjonslege etc. man må også fylle ut en fullmakt som gir forsikringsselskapet lov til å innhente epikriser, notater og all relevant informasjon fra instansene som har behandla deg. Skal ikke være komplisert i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
jeg må lever inn følgende skjema https://www.gjensidige.no/privat/meld-skade/_attachment/892?_ts=13cd34c0608 . Hvem skal fylle dette ut?Legen som opererer meg?ser ikke for meg å spørre mens jeg ligger der liksom,ehhh hadde du bare giddet å fylle ut dette?

Merkelig at du har fått det der.. det der skal jo til legen. Man skriver jo under en fullmakt som gir Gjensidige lov å innhente de opplysninger de trenger, dvs å sende slike skjemaer til legen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...