Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

Er det trygt? :eek:

Njæ :p Er vel ikke det tryggeste man kan gjøre kanskje, men har gjort det hele livet og har *bankibordet* aldri blitt syk. Spiser den såklart kun når den er fersk, og aldri hvis det er utbrudd av e coli eller andre greier. Så håper den gode trenden fortsetter, for rå karbonadedeig er digg :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

- Jeg liker rødt kjøtt dersom andre har tilberedt det (utenom karbonadedeig), men mister appetitten dersom jeg må tilberede det selv.

- Speltlomper med leverpostei og tubeost sammen er nam

- Liker ingenting som har gelekonsistens.

- Yoghurnøtter med mandler er best (til nød de med cashew også)

Jeg likte ikke brownie questbarene. Disse questbarene har fått skryt opp i skyene her inne, så jeg testet disse med smak av brownie. Innholdet var veldig bra, men smaksmessig var de ikke spesielt gode. Alt for salt og unaturlig smak. Har bestilt cookie dough barene nå, så får håpe de er bedre på smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg liker den tråden her kjæmpegodt! :) det er gøy å lese at andre folk og har rare vaner når det gjelder mat :p Jeg er self ikke norsk, men man kan jo bare ignorere små skrive feil, så lenge man forstår hva jeg mener :).

Jeg har noen dårlige vaner som jeg prøver å kvitte meg av. Jeg er for eksempel veldig flink med spisingen min hele dagen, spiser bare det som jeg virkelig trenger å spise og bare sunnt. Har merkt at jeg har tatt litt bitt på rundt høftene så jeg ville egentlig gjerne gå ned i vekt. Men så kommer kvelden.... og da sitter jeg på sofaen etter jeg har trent og ser på Tv og så spiser jeg bare alt jeg får lyst på. Problemet mitt er at jeg prøver å overbevise meg selv at jeg har vært så flink hele dagen at jeg fortjener å unne meg litt. Men da blir det ofte mer enn jeg fortjener. Etter det tenker jeg ofte ”åw, nå har jeg allerede ødelagt dietten min for idag, nå kan jeg bare spise videre”. Det er dumt, men holder seg fortsatt i grenser :)

Og jeg eeeeeeeeeslker alt som er en skikkelig karbo-bome, og det er akkurat det som jeg prøver å unngå så mye som mulig i kostholdet mitt.

Ellers liker jeg og veldig godt ting som inneholder mye protein og det er jo bra :). Mager Kesam for eksempel synes jeg er kjæmpe godt, og kylling, tunfisk (som jeg oftest og spiser rett fra boksen :p), eller egg kokt, eller stekt eller som omelett meg brokkoli og kylling, eeeerm magerost (men det ikke på brød da, bare på riskaker :) )

Ellers spiser jeg ofte frukt med vanilje mager kesam, men da tror jeg at det er så sunnt for meg at jeg får lov til å spise det inntil jeg er stapp mett mens jeg spiser. Etter det merker jeg da at det ikke var så en god idee :p

Og jeg liker maten min såååååååååååå mye mer når jeg ikke har kjøpt det i butikken xD jeg er for eksempel veldig glad i bære buskene i hagen vår for da går jeg bare ut flerne ganger på dagen og henter maten min til frokost og snacks :D og når man har fisket selv så er fisken 1000 ganger bedre ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 1000 sære matvaner..

Bla klarer jeg ikke spise uten å ha tissa først

Må ha grønn te ved siden av maten, men klarer heldigvis å gjøre unntak;p

Cottage cheese eller kesam med proteinpulver og sukrin som spises med isbergsalat til (!!j - og dette på speltlomper

Spiser eplene flate, ikke rundt kjernen som de fleste andre, og jeg spiser alt unntatt stilken

må ha noe salat, helst isbergsalat, til all maten jeg spiser

Ketchup eller tacosaus er godt på alt

Hvis jeg har noe med agurkskiver, spiser jeg alltid rundt agurken, og så agurken med det som er under

Må ha tyggis tilgjengelig til etter måltidet - hater å ha matsmak i munnen

Drikker latterlig mye jevnt over, særlig Pepsi Max

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sært??? Blir bare sulten jeg ;)

Siden jeg spiser etter IF-prinsippet har jeg litt vanskelig for å slutte å spise når jeg først har brutt fasten. Bare synd når det skjer til lunsj eller frokost når jeg ikke er vant til å spise før middag; jeg er SULTEN når jeg begynner å spise uansett når på døgnet det er. Og da er det nok mat som gjelder. Får etpar rare blikk fra de småspiste rundt meg... (Bare det å ikke spise lunsj blir sett på som sært da, selv om det ikke er det i min verden...)

Spiser helst med cappuccino-skjeer (teskjeer med langt skaft) - rett og slett fordi det ikke føles rett med noe annet! Og hvis det er kniv og gaffel innblandet? Det må være biffbestikk. Kinesisk mat? Pinner. Punktum.

Mange synes det er rart men jeg og katten deler ofte en boks tunfisk :cat:

Jeg liker kun ketchup på hot dog og pølsestappe. Men da MÅ jeg ha det!

Ost SKAL skjæres fra den minste enden, hater å ha en diger flate med ost som ikke kan skjæres av. Da "må" jeg nemlig spise den som den er. Det blir mye ost av og til...

Av en eller annen grunn føles det feil å dele opp appelsinbåtene, jeg tar hele inn i munnen på en gang. Litt vanskelig når appelsinene er veldig store, men det går!

Sprøstekt løk på bananmos! Kjempegodt :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

haha nydelig ,

jeg har ingen preferanser på skjeene mine MEN derimot er alle smuler fra kakene på kafeèn min helt fritt for kalorier og karbohydrater. det er min regel. også hvis jeg stjeler fra veninnene mine, spiser opp restene dems. helt innafor!

forøvrig dumbster-diver jeg i vinterhalvåret og lager gryter av kjøttet som jeg porsjonerer opp i tupperware og tar med meg overalt. en gang fant jeg skoleboller. de var også helt fri for kcal. rart med det!

JEG hæler ikke gris, men bacon er et must. bacon kommer nemlig fra baconplanten og vokser i amazonas.

#hurraforselektivernæringsvitenskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Når jeg skal kjøpe kokt skinke eller hamburgerrygg leter jeg igjennom alle pakkene i disken for å finne de med minst fett på.

*spiser vafler med nugatti og smør på, når man en sjelden gang lager vafler.

*har sweet chili saus som dressing og dip til nesten all mat jeg lager.

*baconet skjærer jeg all fett av før det stekes, uansett om det er skivet eller i pakker. Og de stekes til de er så sprø at de knekker bare du ser på de.

*hater bløtkokt egg og eggehvite. Steker jeg egg må de stekes på begge sider og plommen må knuses.

*har ketchup på fiskeboller i hvitsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...