Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Må ha agurk under pålegget, mens tomat og paprika oppå. De to kan forresten ikke blandes, men agurk går til begge.

En ting til om det: På skinke har jeg alltid agurk og tomat. På gulost kan jeg ikke ha tomat, der må jeg ha agurk.

Og: brødskalker legger jeg i en skål sånn at de skal tørke, sånn at kaninen skal få noe å gnaske på. Men, hva skjer når de er bltt tørre? Jo, jeg spiser de. Mauler de! Hehhe, smaker kjeks! *Må ha ekte grovbrød da, kneipp og sånt funker ikke.*

Maten jeg ikke har spist opp (hvis jeg ikke spiser alt, lager alltid masse), legger jeg i bokser i kjøleskapet. De blir jaggu borte de og.. Feks tacokjøtt, spiser det rett fra boksen, med kjøleskapet oppe. Hehe! :) Etterpå en god del melk, av en eller annen grunn: godt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sære vaner jeg har:

- MÅ bruke sugerør om jeg skal drikke noe annet enn vann. Føler jeg får vondt i tennene hvis ikke.

- Klarer ikke å spise med trebestikk. Syns det er skikkelig heslig! Får frysninger av å tenke på det

- Syns at snerken i kanten og i lokket på yougurten er best og spiser det alltid først! (er veganer nå men spiser fortsatt soyayoughurt)

- Elsker snerken på kakaoen <3

- Spiser paprika og agurk hel(slik som andre ville spist et eple).

- Snackser sylteagurk

Er ganske sikker på at jeg har flere sære vaner, men kommer ikke på fler atm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

# Pirker alltid ut rosiner av boller og annen bakst... Synes det er skikkelig ekkelt. MEN kan fint spise det alene.

# Når jeg spiser taco må jeg alltid legge tilbehøret i riktig rekkefølge. Kjøttet skal alltid være nederst. Og rømmen og tacosausen kan ikke ligge oppå hverandre.

...

# Hver gang jeg høvler osten må jeg alltid kaste det øverste laget.

.

^^ This. Bortsett fra rekkefølgen på taco; salsa først, så mais/løk, så kjøtt, så tomat/agurk/paprika/grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min særeste matvane var perioden jeg som 16 åring spiste makaronistuing og kjøttpølser til middag hver dag i 9 mnd... Stakkars mamma... :roflmao: Kunne heller ikke blande ting på tallerknen, f.eks kjøtt, saus og poteter kunne ikke ligge intill hverandre. Men har vokst fra meg de fleste sånne sære matvaner nå :)

Jeg er fremdeles ganske kresen, men eneste sære ting jeg har nå er vel at jeg må drikke cola (eller til nøds annen brus) til middag, hvis ikke blir jeg kvalm. Selvfølgelig bare en vane, men ikke en vane jeg gidder å endre med det første :p

Har også rekkefølge på ting når jeg lager/forsyner meg av mat, men dette syns jeg egentlig ikke er noe sært. Mennesker er jo vanedyr så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Spiser rømme på alt mulig rart! Bader maten i rømme.. :love:

- Når jeg kjøper yoghurtnøtter står jeg i en evighet for å plukke ut de som er buet (som den nederste nøtten på bildet). De er det cashewnøtter inni nemlig. Liker ingen av de andre.. sært ja... Tar litt tid når jeg skal kjøpe meg en solid porsjon yoghurtnøtter for å si det sånn :X3:

DSC00583.JPG

Da burde vi spise yoghurtnøtter sammen - jeg plukker ut paranøttene og unngår hasselnøtter og cashews :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Jeg liker ikke bacon

- Liker ikke noe slags saus, smør på brødskiva etc. Liker at maten skal være tørr. Tørr kylling er best!

- Ting som skal spises med skje, må spises med teskje!

- Kan bare spise på hele/halve klokkeslett, kan f.eks spise middag kl 17:30, men er klokka blitt 17:37 må jeg vente til klokka 18:00

- Jeg liker å spise rundstykker/boller i frossen tilstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

* Når jeg spiser yoghurt spiser jeg med den minste skjeen jeg finner - og skraper av øverste lag av hele overflaten, sånn at jeg sakte spiser med nedover. kan ta opp til en halvtime på 200gram...

* Liker ikke brød og knekkebrød, men spiser bare skinke rett ut av pakken.

* Om jeg spiser taco, noe jeg aldri gjør fordi det ikke er godt, må jeg ha ost nederst og kjøttdeigen over sånn at osten smelter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

- Brødskive med leverpostei, kaviar og majones(lagvis så klart, leverpostei i bunnen, så kaviar og er toppen når jeg er matlei

- Piffi krydder kan brukes til alt! Brød med smør og piffi er helt genialt.

- Liker ikke hvitost, men elsker det når det er smeltet.

- Hvis jeg spiser tricolor/tress-is må jeg ha like deler av alle tre fargene, ha sjokoladesaus og oboy over, og så røre hele greia sammen så det får en heller udelikat brunfarge. Smashing godt! Heldigvis har vi denne typen is i hus kun en gang i året eller så:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er ikke glad i cottage cheese med bær(som jeg føler alle spiser) eller annet søtt, men ELSKER knekkebrød/rugbrød med cottage cheese, skinke og paprika. Spiser også alltid cottage cheese ved siden av kyllingfilet og annet kjøtt/laks om vi har det til middagen.

- Vi har noen svarte tallerkner og noen hvite i skapet, og jeg bruker kun de hvite. Er det ingen hvite som er rene tar jeg en ut av oppvaskmaskinen og vasker for hånd.

- Spiser helst middagen fra de små hvite tallerknene også, selv om middagstallerknene våre også er hvite - bare større.

- Spiser aldri med spiseskje, kun teskje

- Elsker svidd mat. Skal jeg spise grillpølser må de være ordentlig svarte. Liker generelt kjøttet godt stekt.

- Spiser kun de bøyde bitene i sørlandschipsposen

- Elsker epler, men bare de gule. Samme med bananer, men de må være umodne/gulgrønne.

- Liker ikke nugatti på brødskive, men tar mer enn gjerne litt nugatti med skje (teskje vel og merke, hehe).

- Peanøttsmør er best alene med skje (selv om jeg vanligvis spiser det i kombinasjon med/på ting som riskaker, brød, bananer, epler osv)

- Prim og banan er en helt normal kombinasjon for meg. Vet ikke om denne virker rar for andre, men min mor syns ihvertfall det er sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Spiser rømme på alt mulig rart! Bader maten i rømme.. :love:

- Når jeg kjøper yoghurtnøtter står jeg i en evighet for å plukke ut de som er buet (som den nederste nøtten på bildet). De er det cashewnøtter inni nemlig. Liker ingen av de andre.. sært ja... Tar litt tid når jeg skal kjøpe meg en solid porsjon yoghurtnøtter for å si det sånn :X3:

DSC00583.JPG

Samme her, bruker en halv evighet på å plukke ut favoritten! Bare at jeg velger de med mandler, de er sååå gode :D Noen ganger ender jeg med et par paranøtter eller en "rett cashew", det er skikkelig nedtur... :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Wow! Her var det mye... sært.

Liker ikke små glass.

Kjefter på ungene vis de tar for mye kjøtt i tacoen.

Veier all maten min, og regner ut kalorier ( normalt blant oss godtfolk, men insane for alle andre).

Blir stressa vis kona handler mat ( Da blir det pølser med makaroni i en uke).

Liker ikke godis, men myrder sjokolademelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...