Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

Mamma spiser stekt fisk med ketchup. Det er sært det!:sick:

Det har jeg faktisk hørt om flere som gjør, kan ikke forstå hvordan det kan være godt!

Hehe, det er sånt jeg gjør uten å i det hele tatt tenke på at det er sært :p Ketchup og/eller dressing. Seibiff, ris, løk og mais - med ketchup og/eller dressing! Nam! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk smaksprøve hos en lokal "sjokoladeprodusent" i en butikk. Tror jeg gikk med tunga ut av munnen som en bikkje i hele butikken. Endte vel opp med å finne meg en sånn pose man bruker til frukt og grønt, for så å finne en rolig del av butikken for å spytte det ut igjen :p Men jeg er ekstrem ift. sterke smaker altså ;)

Og ja, Spanjolene er nok flinkere med krydder enn nordmenn, men spansk mat er vel ikke kjent for å være spesielt sterk? Jeg spør i grunn fordi jeg ikke er helt sikker selv...

Hehe, nei, den er ikke kjent for å være spesiell sterk (dessverre), men at det blir brukt mye hvitløk, det er helt sikkert :p Tror jeg må prøve meg på Freia sin sjokolade med chili når jeg kommer meg hjem til Norge igjen, Freia er jo alltid godt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, den er ikke kjent for å være spesiell sterk (dessverre), men at det blir brukt mye hvitløk, det er helt sikkert :p Tror jeg må prøve meg på Freia sin sjokolade med chili når jeg kommer meg hjem til Norge igjen, Freia er jo alltid godt :p

Hvitløk kan være sterkt hvis den er rå, men varmebehandlet hvitløk er bare søtt og godt egentlig. Skulle virkelig ønske hvitløk kom uten dårlig ånde etterpå :p

OT: Jeg er som sagt ketchup-fan - alltid vært det :p Spiste nettopp svinestek og elgstek med ketchup ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ta det verste først! Jeg tygger ALT! :p Youghurt, is, Grøt....;) Jeg spiser spaghetti med kniv og gaffel, og er fortsatt bestemt på at det er det mest vanlige! Jeg bruker vel egentlig kniv og gaffel til alt. Såfremt det ikke er i dyptallerken såklart :p

Leverpostei + Avokado = sant <3 Mange synes det er litt sært. Men UFATTELIG godt! Tyttebær er et must i kjøleskapet mitt. Det går på fisk, kjøtt og kylling!

Begynte i ny jobb før jul, de har skjønt at jeg er av den sunnere typen. Hver lunch når jeg åpner den magiske matboksen har de blikket å: HVA ER DET?! Alltid en ny fancy salat eller det kan være omelett eller Kald havregryn med syltetøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

- Speltlomper med mager kyllingost, kalkunskine og vårløk stekt/varmet i mikroen.

- Tørre speltlomper, altså la de ligge uten plastikken på kjøkkenbenken over natta.

-Speltlompe med leverpostei og mager kyllingost, høres nasty ut, men smaker kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser suppe (egentlig det meste) med plastikkgaffel, men etter at jeg den ene gangen fant ut at ekstremt varme + plastikk = fail, gikk jeg over til vanlig gaffel. R.I.P my beloved plastikkgaffel :/ (neida, tok en ny :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine "sære" vaner

-om jeg kjøper geitost, MÅ jeg ha den runde, den er mye bedre enn den firkanta.

-ost med riller i er mye bedre enn ost uten (ostehøvel med riller FTW)

-riskjeks med nugatti og peanøttsmør <3

-riskjeks med honning

-makrell i tomat med majones og pepper på

-knekkebrød med hvitost og sitronpepper

-bruker alltid hakkede tomater som tomatsausen i pizza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- skal jeg spise med skje blir det alltid teskje, og aller helst en lang en (må jo sørge for å få gravd opp hver minste smule skyren/yoghurten osv.)

- Magen er ikke mett før fatet er tomt...

- er ikke så glad i wok, gryteretter og lignende for jeg vil helst ha maten i hver sin "gruppe", altså: kjøtt for seg, grønnsaker for seg.

- maten er ikke ferdig stekt før den er småsvidd. Liker litt tørt kjøtt jeg, som deretter kan dynkes i ketchup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig tråd :D

Vet ikke om mine er å sære, men

-elsker ketchup

- liker ikke mais, utenom når pappa lager en eller annen matrett fra sør amerika hvor hele formen er kun mais og noe ekstra ingredienser, DA er det godt

- hater hvitløk, men elsker hvitløksbrød :huh:

- suppe er IKKE mat, da må jeg i såfall hive ganske mye ekstra oppi og ha noe ved siden av

- spise opp ALT, selv om jeg er mett. Hater å kaste mat

- Rester er det beste som finnes!

- Ananas er godt, men ikke varm på mat, det samme gjelder alle frukter, frukt skal IKKE i varmmat!

- elsker grandiosa, hater paprika, MEN jeg må ha parikaen på når jeg steker pizzaen, Plukker de så ut etterpå.. grandiosa er liksom ikke grandiosa uten den lille ettersmaken av paprika. Evt spiser jeg den med paprika, men passer på å ikke tygge det. Er det paprika på pizzabiten svelges den rett den.

- Bestiller all salater og burgere osv uten dressing. Til og med cæsarsalat... kan den da egentlig kalles cæsarsalat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Hehe, hvor skal man begynne ;)

Jeg er ikke bare sær, jeg er helt håpløs når det kommer til mat! For det første glemmer jeg ofte å spise, og før jeg begynte å trene kunne jeg godt gå dager uten mat. På det verste spiste jeg et måltid i uken, og da spiste jeg gjerne en halv form lasagne.. Men det er lenge siden nå ;)

Jeg takler ikke at maten berører lippene, og jeg tar maten av gaffelen med tenna sånn at jeg slipper å legge lippene rundt gaffelen, dette gjelder kun middag, alt annet går greit ;)

Jeg spiser ikke ost på mamma sin hjemmelaga pizza, men helt ok på f.eks Dolly eller andre kjøpepizza:huh:

Jeg klarer ikke å spise ting som knaser på "feil" måte, konsistens generelt på maten er kjempe viktig for meg, så ting som bananer, epler, pærer, frukt generelt funker dårlig.. Det nærmeste jeg kommer er å skrelle eller dele opp til barna. Kjempe dumt, men jeg klarer bare ikke å putte det i munnen. Hadde det sånn med bær også, men har begynt å komme seg litt der. De siste åra har jeg lært meg å spise (og like) jordbær, blåbær, moreller og bringebær :)

Jeg har også matvareperioder, altså at jeg kun spiser det pålegget, det godteriet osv osv, skal love jeg så litt svart på det selv når jeg fikk helt dilla på kos karamell pudding!! Jeg kunne lett spise 2-4 bokser hver dag!! Et under at jeg ikke triller!

Jeg er håpløs når det kommer til mat, det er det vanskeligste med hele treningen syns jeg, å klare å spise nok og riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...