Gå til innhold

Trener jeg feil ?? Er det feil å trene 5x5 istedet for 10x4 osv osv


Kvikki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lol, Høres ut som du har samme type jentegjeng som jeg henger med! Du har fått mange gode svar her, så jeg svarer bare med litt mental støtte for deg: Jentene jeg henger med kaller meg mann ofte:p Og de beskriver meg som "jente med oversvømmelse av testosteron". Så du er ikke den eneste i verden som er med en gjeng som forteller at styrketrening er helt feil for jenter. Kjør på! Ingenting er mer sexy enn jenter som løfter tungt! Det skal jeg love deg mange menn syns! (ihvertfall de som ikke er usikre på sin egen manndom):p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store eller små legger er veldig genetisk. Det er noe begrrenset hva man kan gjøre med dem. Har du naturlig muskuløse legger, blir det vanskeøig å trene dem til å bli slanke. Du kan jo avstå fra å drive med fysisk aktivitet som involverer leggene. Men da blir de tynne og slappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, Høres ut som du har samme type jentegjeng som jeg henger med! Du har fått mange gode svar her, så jeg svarer bare med litt mental støtte for deg: Jentene jeg henger med kaller meg mann ofte:p Og de beskriver meg som "jente med oversvømmelse av testosteron". Så du er ikke den eneste i verden som er med en gjeng som forteller at styrketrening er helt feil for jenter. Kjør på! Ingenting er mer sexy enn jenter som løfter tungt! Det skal jeg love deg mange menn syns! (ihvertfall de som ikke er usikre på sin egen manndom):p

Takk for støtten!!:)

Jeg syns også at styrketrening er viktig, og syns fort at gruppetimer ikke blir like "harde".. Misforstå meg rett, presser meg hardt de gangene jeg er med på det, men styrketreninga er noe eget. Også er det faktisk mange som kommer og skal hjelpe til med teknikker osv.. Fikk plutselig to trenere som skulle vise meg første gangen jeg tok markløft, vips.. Der ble jeg bitt av basillen.ingenting er mer gøy enn p høre at de digga teknikken min og sa jeg var super flink!!:)

Godt å høre at det er flere som får slike kallenavn;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store eller små legger er veldig genetisk. Det er noe begrrenset hva man kan gjøre med dem. Har du naturlig muskuløse legger, blir det vanskeøig å trene dem til å bli slanke. Du kan jo avstå fra å drive med fysisk aktivitet som involverer leggene. Men da blir de tynne og slappe.

Leggene mine har alltid vært store, 42 cm!! (Nesten sånn at jeg skammer meg)

Leggene må nok være med å trene de også:D Hehe, vil jo heller ha muskler enn at de er slappe:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GuJunPyo

Høyere reps 10-12 har ifølge flexonline.com blitt vist ved vitenskapelige tester at det er best for muskelvekst.

Men hvis du vil opp i styrke så er det muskelstyrke altså : 1-6 reps som er best.

Så alt kommer ann på hva du vil. Hvis du vil opp i muskler : 10 X 4

Hvis du vil opp i styrke : 5 x 5

Du vil få bra styrke med 10 reps, men mest muskler og ikke mer styrke enn på 5 x 5.

Du vil få bra muskler med 5 x5, men mest styrke og ikke mer muskler enn 10 x 4.

Så hvis du vil ha mest mulig styrke kjør : 5 x 5

Hvis du ha mest mulig muskler kjør : 10 x 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere reps 10-12 har ifølge flexonline.com blitt vist ved vitenskapelige tester at det er best for muskelvekst.

Men hvis du vil opp i styrke så er det muskelstyrke altså : 1-6 reps som er best.

Så alt kommer ann på hva du vil. Hvis du vil opp i muskler : 10 X 4

Hvis du vil opp i styrke : 5 x 5

Du vil få bra styrke med 10 reps, men mest muskler og ikke mer styrke enn på 5 x 5.

Du vil få bra muskler med 5 x5, men mest styrke og ikke mer muskler enn 10 x 4.

Så hvis du vil ha mest mulig styrke kjør : 5 x 5

Hvis du ha mest mulig muskler kjør : 10 x 4

1355673154_file.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bevis på at man får mer muskler med høyere reps enn lavere reps :Rep Out for Muscle | FLEX Online

Står ikke noe om personene de utførte testene på, eller hvor lang tidsperiode denne testen varte. Fikk inntrykk over at de kun kjørte en runde med beintrening for så å analysere. Hvor mange deltok? Hvor lenge hadde forsøkspersonene trent før denne testen? Skal ikke uttale meg så mye mer, men jeg ville vært kristisk til denne kilden når de ikke utdyper seg noe særlig mer spesifikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Slik at ALLE vet hvem Jim Stoppani er, kastecurls i smithen....

Til Kvikki

Følg nybegynnerguiden som beskrevet i en av de første svarene og du er i trygge hender.

Og GuJunPyo: Husk å tenk over at rådene du finner fra en boler, i boleblader ment for andre bolere IKKE nødvendigvis er rette rådet og gi en kvinnelig hobbymosjonist.. Please

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Oh, shit. Sorry! Legger meg flat og beklager! Jeg så ikke fysikken hans og jeg tenkte ikke på dette tidligere. Beklager, beklager, og beklager. Jeg bare så at det sto "PHD" altså doktorgrad. Og tenkte at han hadde rett. Beklager for min idioti.

Klokov takk for videon skjønner dette 1000 x ganger bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...