Gå til innhold

Kvitte meg med fettet, uten å miste for mye muskelmasse


Anbefalte innlegg

Litt om meg:

Jeg er en kar på 29 år, som har gitt meg selv et hæl-spark i stumpen, kommet meg opp av sofaen og begynt å trene. Når jeg begynte å trene i desember, veide jeg 95 kilo (jeg er 187 cm høy). Jeg startet med å kjøpe meg vekter og begynte å trente hjemme. Funka veldig bra. Selvdisiplin og motivasjon på topp!

Per i dag, veier jeg 102 kilo og muskler har begynt å titte frem. Spesielt i beina, bryst og rygg. Men fortsatt sitter det en del fett utapå. Over alt, men spesielt (selvfølgelig) magen.

Er veldig bevist på hva jeg spiser, dvs null godteri eller chips av noe slag. Ikke noe frysepizza e.l.

Måltidene mine består som regel av: Smoothie av bær, skummetmelk, tyrkisk yoghurt, lett vanilje kesam, litt havregryn, noen mandler, linfrø og en halv eller kvart banan. Et par grove brødskiver med ost og kalkun/kyllingskinke. Laks/kylling/karbonadedeig med masse brokkoli og søtpotet eller litt ris. Etter trening spiser jeg som regel 3 - 5 egg + havregrøt/et par skiver, eller en smoothie.

Har nettopp begynt med et nytt treningsprogram:

Mandag: Knebøy, flyes, stående roing, arnold press, bicepcurls, triceppress og varierte mageøvelser.

Tirsdag: Gerilja kardio

Onsdag: Samme som mandag

Torsdag: Slappe av (kanskje en joggetur)

Fredag: Samme program som mandag

Lørdag: Gerilja kardio, eller joggetur

Søndag: Helt fri

Kritikk er hjertelig velkommen. Flott å få vite om jeg er på riktig sti, eller på bærtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville ligget på et høyt antall proteiner,kroppsvekta de ganget den med 3 for det første,så ville jeg regnet ut ca hvor mye kalorier du ligger på om dagen,, kanskje startet litt høyt på helt reine sunne karbohydrater i par uker,for så å begynner å kutte ned på kaloriene fra uke til uke,grunnen til at jeg ville startet høyt er pga så man ikke ender for lavt på kaloriene for fort,,fin sider å regne ut litt på kaloriene er næringsinnhold.no jeg ville byttet ut vanilje ksam med mager kesam pga innholde,men ser ut som du spiser generelt bra mat, men er det å finne ut litt hvor høyt man ligger på kaloriinnholde kanskje,håper dette ga noe mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på: Er det ok å gå på 5-10 gram kreatin mens man skal få ned fettprosenten?

Utfra egen erfaring er ikke det noe problem. Du vil etter hvert se at vekta stagnerer og kanskje går litt opp, men det er ikke noe å tenke på. Kjør på er min anbefaling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da starter fettnedgangprosessen! Og jeg har bestemt meg for å starte med periodisk faste, fra i dag av. Sittet noen timer på næringsinnhold.no og regnet litt på matvanen mine. Blir en del forandring fremover på måltidene mine. De ser omtrent sånn ut:

M1 klokka 12:00

Smoothie:

150g Blåbær

41g Banan

10g Mandler

5g Linfrø

400g Skummet Melk

20g Yoghurt Naturell

5g Mager Kesam

20g Havregryn

1stk Eple

Ca 400 kcal, 19,72g proteiner, 4.37g fett, 61, 34 karbohydrater

M2 klokka 17:00

400g Kylling\laks\karbonadedeig, Kyllingfilet i dette eksempel.

31g Paprika

175g Brokkoli

44g gulrot

Ca 570 kcal, 117,94g proteiner, 5,88g fett, 7,13 karbohydrater

M3 klokka 21:00

Omelett

5 egg

5g kokt skinke

5g ost

31g paprika

40g grovt brød

400g glass skummet melk

Ca 740 kcal, 59.23g proteiner, 36,78g fett, 20,41g karbohydrater

Kaloriinntak pr dag, ca: 1700 - 2000

Proteiner pr da, ca: 200g

Fett pr dag, ca: 50g

Karbohydrater pr dag, ca 125g

Dette er sånn ca det jeg kommer til å spise hver dag. Treningsøkten kommer jeg til å legge inn rett før middag, klokka 17:00. Så ca rundt 16:00 da, tenker jeg. Høres dette greit ut, eller bør jeg snu hele rundt, sånn at omeletten kommer på morgenen og smoothie på kvelden? Bør jeg adde litt mer karb til middagen?

Setter pris på forslag og korreksjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 kalorier er for lite for deg, holder at du legger deg på rundt 2800-2900. Du kan legge på noen måltider så du får mer karbo (250 g) og litt fett (100g) er mitt forslag. Protein mengden din (2 g per kg kroppsvekt) er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...