Jump to content
aninef

Vondt under bulgarsk utfall - hjelp!

Recommended Posts

Under utførelse av bulgarsk utfall får jeg alltid vondt i fremside lår på beinet som ligger og "hviler" på benken bak. Beinet som hviler blir like slitent som det som jobber, så her er det vel noe som ikke stemmer..:blush: Noen som har noen forslag på hva jeg gjør feil? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Det fikk jeg også i dag når jeg utførte bulgarske utfall! Aldri fått det før? Lurer på det samme:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Hørtes litt merkelig ut dette ja:cautious: Hvor på låret er det du får vondt?

Får du smerter i låret når du tar lårpress også?

Du kan jo prøve å registrere vinkelen på beinet som ligger på benken, altså om kneet peker rett ned, eller om det har en unaturlig vinkel som gjør at det trigger noe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulgarske utfall strekker både forside lår og hofteleddsbøyerne bra, så antageligvis er du stiv i disse siden du får vondt. Prøv å bruk en massasjerulle før økta for å myke opp muskulaturen. Litt dynamisk tøying vil også kunne hjelpe på.

Sjekk også denne artikkelen for rett teknikk i bulgarske utfall og forsikre deg om at du gjør det rett:

Eirik Sandvik gir deg 4 gode grunner til å trene bulgarske utfall - Fitnessbloggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ser at ordet "vondt" ble litt feil, fordi det kjennes mest ut som at beinet som hviler på benken jobber like mye som det som faktisk jobber. Blir like sliten som om jeg har kjørt et middels tungt sett med f.eks. beinpress. Har fått kontrollert teknikken av PT, men skal prøve meg på massasjerullen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har du prøvd å ha litt pause mellom hvert bein? :) Det hjelper en del mot "melkesyra" for min del hvertfall! (Vet ikke om det egentlig er melkesyre, men føles omtrent sånn.) Har ikke sjanse til å kjøre høyreps uten en pause mellom beina hvertfall.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Guest

Jeg blir også ganske sliten i beinet på benken, spesielt hvis det er lenge siden jeg har implementert bulgarsk utfall i programmet. Da jobber beinet ganske hardt for å holde balansen, og det er vel i tilegg et godt tegn på at du ikke bøyer overkroppen for mye framover under øvelsen! (y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...