Gå til innhold

Kreatin spørsmål- igjen!


Stjerne87

Anbefalte innlegg

Beklager å måtte opprette enda en tråd med spørsmål ang kreatin(ser at det er endel tråder om det her fra før), men har et issue jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Har tidligere brukt PF sin krealkalyn(pulverform). Fungerte kjempe bra. ingen bivirkninger.

Nå har det gått et par år hvor jeg ikke har brukt kreatin og kjøpte meg derfor Tech Nutrition sin ATP creatine monohydrat siden jeg ble anbefalt denne. (bruspulver versjonen). Har noen her erfaring med den?

Har bare brukt den i 5 dg nå, men ble jo latterlig dårlig i magen av den. Har trolig ikke drukket nok vann så skal så absolutt endre på det den nærmeste tiden, men syntes at det var litt rart at jeg reagerer så sterkt på denne, men hadde null bivirkning av krealkalyn.

((Årsak til bytte var prisen selvsagt. Vesentlig forskjell her.)) Så... hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Del opp i to "porsjoner" 2,5 gram tildlig på dagen/før trening og 2,5 gram senere på dagen/etter trening.

Da slipper du å kaste i deg 5 gram i slengen og magen får det mye bedre :) dette tipset fikk jeg selv her inne, da jeg og ble skikkkkkelig dårlig i magen av kreatin. etter at jeg begynte med å dele opp til 2x2,5gram gikk det over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Beklager å måtte opprette enda en tråd med spørsmål ang kreatin(ser at det er endel tråder om det her fra før), men har et issue jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Har tidligere brukt PF sin krealkalyn(pulverform). Fungerte kjempe bra. ingen bivirkninger.

Nå har det gått et par år hvor jeg ikke har brukt kreatin og kjøpte meg derfor Tech Nutrition sin ATP creatine monohydrat siden jeg ble anbefalt denne. (bruspulver versjonen). Har noen her erfaring med den?

Har bare brukt den i 5 dg nå, men ble jo latterlig dårlig i magen av den. Har trolig ikke drukket nok vann så skal så absolutt endre på det den nærmeste tiden, men syntes at det var litt rart at jeg reagerer så sterkt på denne, men hadde null bivirkning av krealkalyn.

((Årsak til bytte var prisen selvsagt. Vesentlig forskjell her.)) Så... hva er deres erfaringer?

1. Drikk mer vann

2. del det opp..

3. grunnet prisen? dafuq? er jo dritt dyrt på tech nutrition.. kan fint få kreatin monohydrat(beste type) i pulver(blande med whatever) for 199kr boksen.. som varer i evigheter...

Rettelse: du betaler 309kr for 30porsjoner.. du kan betale 150kr for... 100 porsjoner... ur choice....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

betalte ikke 309.- for den jeg har nå. fikk den billigere :)

og ja, grunnet prisen. Kre alkalyn som jeg hadde tidligere kostet 600kr for en mnd. da er det vesentlig forskjell på disse to i pris.

Når det er sagt så har jeg ikke kjempe oversikt over hvem som er "best" og ikke. den jeg bruker nå ble jeg anbefalt blant annet fordi den er lovlig ihht de listene jeg må forholde meg til på skolen min.

bortsett fra det: tusen takk for tilbakemeldinger hanne_and og Nitram. skal dele det opp i 2 doser per dag og se om ikke det gjør magen bedre. vann er selvsagt også notert! ;)

1. Drikk mer vann

2. del det opp..

3. grunnet prisen? dafuq? er jo dritt dyrt på tech nutrition.. kan fint få kreatin monohydrat(beste type) i pulver(blande med whatever) for 199kr boksen.. som varer i evigheter...

Rettelse: du betaler 309kr for 30porsjoner.. du kan betale 150kr for... 100 porsjoner... ur choice....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Spørsmål: eg e 100kg, har trent effektivt i ca 6mnd, 4 dager i uka, 30år, spiser sunt i ukedagene og jukser litt i helgene. :p hvor mye kreatin bør jeg ta? :) ligger på 5 gram nå.

Til alle her:

5 gram alltid. Alt på en gang, del det i 5, del det i 10; det har slettes ikke noe å si. Det første jeg gjør om morgene er å ta et glass vann med 5gram kreatin. Noen deler opp dosen da de har litt ømfintlige mager, men merker du ikke til noe besvær så er det ikke vits å dele det opp etter min mening. Du trenger for øvrig ikke mer enn 5g hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...