Gå til innhold

Dopingbruk blir ulovlig - adressa


Anbefalte innlegg

Gjest Jester

At du ser tilbake å sier det var lovlig før, men ikke nå, er jo akkurat det samme som ditt andre eksempel på at homofili var "ulovlig" før men ikke nå. Ting endres og vi forholder oss til det, homofile har fått flere rettigheter, og bolerne har fått færre. Begge delene ser jeg på som positivt! (men om jeg skal følge deg så mener du enten at det bør være ulovlig med homofili og lovlig med doping, ELLER lovlig med homofili og ulovlig med doping ellers har jo ikke denne før og nå tankegangen noen hensikt)

Merk også at i 1972 sto ikke stoffet på listen, det gjør det nå. Så skjønner ikke hvordan det skal si noe for eller i mot i forhold til i dag.

Ellers en interessant artikkel, ikke sett før. Men det endrer ikke det faktum av at "alle tok" er jo helt og holdent noe du da eventuelt må stole på fra denne karen. Det blir som å si at "alle dansa til Bailando på 90`tallet"

Videre så er det jo et godt eksempel der han sier legen sa han skulle ta 5mg, og folk drev og tok 100mg. Så der er de jo allerede 20 ganger over hva legen sa var maksimalt. Debatten inntil 5mg her er jo i gråsonen og defineringsspørsmål, men alt over er MISBRUK i følge legen. (la oss bruke han som eksempel for alle leger for argumentets skyld) så ser fortsatt ikke hvordan dette skal bidra eller hjelpe saken på noe vis.

Jeg skjønner at du er riv ruskende uenig, å det har du din fulle rett til. Men du må også forstå at det er mange som er uenig med deg. Ref ny lovgivning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Men for å være ærlig, dette er sikkert 5. tråden vi holder på med dette og vi blir ikke enige.

Jeg avslutter mitt bidrag i dette med å signere Carl P

Jeg er kjempeglad for at det det endelig blir et forbud mot doping! Det har allerede blitt feiret med kaffe og kake her i gården! Håper andre vil gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som vil skje: Ikke en dritt, bortsett fra at man kriminaliserer en hel gruppe mennesker. Jeg føler jeg har et ganske ambivalent forhold til ulovliggjøring. Jeg avskyr doping .. samtidig som forbildene mine doper seg .. men til syvende og sist mener jeg at man burde få bestemme over sin kropp og sjel helt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit at man skal bestemme over kropp og sjel helt selv. Men betyr det at alle legemiddel skal være fritt tilgjengelig til enhver som ser en grunn til å bruke de? Så hvis jeg ser behov for å ta en noe beroligende, litt morfin og en dash lykkepiller etc. fordi jeg har en dårlig dag, så er det fritt frem....? Eller gjelder det kun preparater som kan være gunstig hvis du allerede trener?

Det er her den evige diskusjonen starter. Man kan tenke sorthvitt, man kan sette ting på spissen, man kan skissere eksempler til man blir grønn og blå - men uansett - hvem gir noen rett til å bestemme over kroppen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli lite persing på Kaliber fremover da :(

Toskete folk sier toskete ting.

Det finnes mange rene folk på Kaliber også.

Dude. Du får det til å høres ut som brorparten boler seg på kaliber. Av 700+ medlemmer er det altså de i mindretall som gjør det. De aller aller fleste er helt normale, reine folk. Har du i det hele tatt vært oppå der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på farten, så det sikkert ikke rette tiden å skrive ett innlegg i den tråd som dette...

Terskelen for bruk av straff er lav, jeg ser ikke hvordan bruk av straff som hovedvirkemiddel er så godtatt når det kommer til offerløs kriminalitet.

Problemet med straff er at det ikke fungerer, kanskje teoretisk. Men virkeligheten er ikke så enkelt, dette ser vi i dag ved forbud mot rus\prostitusjon. Tidligere erfaringer viser heller ikke til at forbud er en god løsning for å løse kompliserte problemer.

Alkoholforbudet f.eks la til rette for lignende tilstander man ser i dag angående narkotikapolitikken som føres.

Jeg ser ikke hvordan straff mot bruk av anabole steroider skal gi bedre resultater enn man allerede ser i dag angående rusmidler etc. Ett totalforbud har negative sider ved seg som blir oversett eller rettferdiggjort ved å helliggjøre målet.

Vi har hatt forbud mot salg av dopingpreparater, så det har ikke vært direkte fritt tilgjengelig.

Å gå ett steg videre og forby\straffe bruk vil ikke automatisk løse problemet bedre.

En negativ konsekvens er at man skaper flere kriminelle, som tidligere ikke har skapt noen problemer for samfunnet.

Det vil garantert ikke fungere bedre enn de andre forbudene man har, pluss ett forbud har flere negative sider som burde blitt tatt i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det hysterisk underholdene at visse gym(kaliber,haralds og 24fitness) alltid blir forbint med doping. "alle på haralds doper seg", "kun bolere vil trene på 24fitness" osvosv.. Joda, finnes noen der, og det finnes noen på sats og elixia også. Bolere finner man overalt! Men jeg mistenker alltid mer boling på de brosa som trener på sats som begynte for 6 mnd siden som tynne stilker og nå ser ut som store kroppsbyggere, enn gutta som trener på kaliber og har løfta vekter i 10 år+ for å få det ressultetet de har:) og når man ikke kan bevise noe, så synes jeg mmn skal være litt forsiktig med å kaste beskyldninger i alle retninger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toskete folk sier toskete ting.

Dude. Du får det til å høres ut som brorparten boler seg på kaliber. Av 700+ medlemmer er det altså de i mindretall som gjør det. De aller aller fleste er helt normale, reine folk. Har du i det hele tatt vært oppå der?

Var jo ment som en spøk da, eggehue!

Det er jo tross alt et av de litt shady studioene i landet sammen med City gym Sandes, Pro Gym Drammen og Gym 24 i Oslo.

Jeg har vært der ja, jeg har møtt folk som trener samtlige steder, men har ikke noe fakta om legge frem ang dopingbruken der. Har et par anekdoter, men det er som regel ikke fellende bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra spøk. Den slo skikkelig an til samtlige tenker jeg.

Det er tross alt et shady sted?... Hvordan shady da? Jeg kjenner eieren godt. Jeg kjenner de som jobber der godt.

Jeg har vært medlem der i flere år, og har enda til gode å se noe til dette shady du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra spøk. Den slo skikkelig an til samtlige tenker jeg.

Det er tross alt et shady sted?... Hvordan shady da? Jeg kjenner eieren godt. Jeg kjenner de som jobber der godt.

Jeg har vært medlem der i flere år, og har enda til gode å se noe til dette shady du snakker om.

Du vet godt hva jeg snakker om, hvis ikke, da er du bare naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de er populister. De forbyr ikke noe folk flest liker, uansett om det er farligere og tilknyttet høyere samfunnskostnader enn andre, ulovlige ting.

Takk ! Kunne ikke sagt det bedre selv. Men skjønner jo greia. Man blir jo sinnsyk og instant klikk av doping, er det ikke mye forskning som støtter dette?:facepalm::dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ! Kunne ikke sagt det bedre selv. Men skjønner jo greia. Man blir jo sinnsyk og instant klikk av doping, er det ikke mye forskning som støtter dette?:facepalm::dry:

Det handler vel stort sett om at det er noe en minoritet bruker/misbruker mens majoriteten ser på det som noe skummelt men egenlig ikke bryr seg noe særlig. Hvilken skade kan det da gjøre om politikere kjøper seg litt glans ved å komme med en lov som har null effekt, men som i øynene til nevnte majoritet får det til å se ut som om de slår ned på disse ville, farlige, bolegale kriminelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...